آخرین وضعیت کرونا در کشور

روند نزولی بستری بیماران در 28 استان


گروه اجتماعی/ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید: دولت سیزدهم با روزانه ۷۰۰فوتی کرونا، کشور را تحویل گرفت و خوشبختانه امروز فوتی‌ها تک‌رقمی شده و از این بحران عظیم جهانی به سلامتی عبور کرده‌ایم. واقعیت هم این است که نگاهی به آمارها می‌گوید حالا هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی نیست و اغلب شهرهای ایران بدون فوتی کرونا روزها را می‌گذرانند.
براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته ۱۱۶همه‌گیری کووید۱۹ در ایران، مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری در پنج استان کشور صفر بوده و در ۲۸استان نیز کاهش بیماران بستری گزارش شده است. از سوی دیگر فروکش کردن کرونا در کاهش موارد بستری و بیماران بخش مراقبت‌های ویژه محسوس است.
تزریق حجم زیادی از واکسن در مدت زمان کوتاه اثربخشی زیادی در پیشگیری از کرونا داشته است، هرچند هنوز حدود 14میلیون نفر از افراد واجد شرایط واکسن زدن برای این مهم اقدام نکرده‌اند.
 با این‌همه متأسفانه در طول ۲۴ساعت گذشته، ۸بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۱هزار و ۲۲۴نفر رسید.بر‌اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز تا ۲۵اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ و بر‌اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶۸بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۵نفر از آنها بستری شدند.
 ۷۳۷نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۶۴میلیون و ۴۴۰هزار و ۶۵نفر دوز اول، ۵۷میلیون و ۷۱۱هزار و ۹۶۴نفر دوز دوم و ۲۷میلیون و ۳۲۳هزار و ۷۶نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹میلیون و ۴۷۵هزار و ۱۰۵دوز رسید. در شبانه‌روز گذشته ۳۶هزار و ۶۳۵دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.در حال حاضر صفر شهرستان در وضعیت قرمز، صفر شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۹شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۹شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گزارشی اعلام کرد میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۷ تا ۲۱اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، ۴۸.۲۱درصد بوده که ادارات و سازمان‌ها با ۸۳.۵۲درصد بیشترین درصد رعایت و مدارس با ۳۹.۳۴درصد کمترین میزان رعایت پروتکل فاصله‌گذاری را داشته‌اند.
همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۷ تا ۲۱اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، ۵۴.۹۴درصد بوده است. فرودگاه‌ها با ۹۴.۸۷درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین سطح رعایت و مراکز ورزشی با ۴۸.۹۸درصد در قعر رعایت این پروتکل قرار دارند.
بر‌اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۱۴ تا ۲۱اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، از تعداد سه میلیون و ۵۷۷هزار و ۸۰۷مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت‌پوشش، بالغ بر۱۵۸هزار و ۹۷۷مورد بازرسی انجام شده است.همچنین طی این مدت تعداد ۲۵هزار و ۴۱۷مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۵۷۱مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.
در حال حاضر ۷۰۸مرکز تجمیعی و در مجموع ۵۴۰۰مرکز واکسیناسیون کرونا در حال ارائه خدمات واکسیناسیون هستند و همه هموطنانی که نیازمند انجام واکسیناسیون هستند، می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند و بر حسب نیاز جامعه، پایگاه‌های واکسیناسیون در حال ارائه خدمت هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7908/22/613040/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها