نغمه‌های اقوام ایران طنین‌انداز شد


گروه فرهنگی/ دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های موسیقایی نواحی ایران از دیروز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه در تالار حافظیه شیراز آغاز به کار کرد و تا 30 اردیبهشت ماه ادامه دارد. این دوره از جشنواره به دبیری علمی دامون شش بلوکی و دبیری اجرایی آرش صفری است و در آن 18 گروه موسیقی اقوام از نقاط مختلف ایران حضور دارند که شامل گروه‌هایی از مناطق قشقایی، لرستان، آذربایجان، شیراز، کرمان، بویر احمد، کردستان، خوزستان، بلوچستان، بوشهر، ترکمن، هرمزگان، کیش، گیلان، مازندران، خراسان و بختیاری است که از ساعت 18 تا 23 هر کدام دریک سانس کامل به اجرای برنامه می‌پردازند بشود و دربرگیرنده اجراهای موسیقی غنی‌ منطقه خود چه به لحاظ مقام‌های خاص و چه به لحاظ ملودی‌سازی و آوازی است.
دوره نخست این جشنواره به‌صورت آنلاین برگزار شد و در آن ۱۴ گروه حضور داشتند. نکته دیگر افزوده شدن بخش پژوهش به این دوره از جشنواره است که در کنار آن کارگاه‌های جانبی با حضور استادان بزرگ و دانشگاهی برگزار می‌شود.
 به گفته دبیر اجرایی این جشنواره، در طول برگزاری جشنواره تمامی اجراها به‌ صورت صوتی و تصویری ضبط می‌شود و در پایان جشنواره به‌ صورت مجموعه صوتی و تصویری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. همچنین قرار است کتاب جشنواره با در برگیری مقالات پژوهشی آماده و منتشر شود. دامون شش بلوکی دبیر علمی دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های موسیقایی نواحی ایران هم تأکید دارد، گروه‌هایی در این جشنواره حضور و شرکت دارند که کمتر یا اصلاً در جشنواره‌ها نبوده‌اند و در انتخاب موسیقی هر قوم گروه‌هایی از آن منطقه که توانمندتر باشند و اعضایش مسلط و دارای درجه کیفی خوب اجرایی باشند برگزیده شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7908/23/613063/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها