درهای تیم ملی برای بازیکنی که با قلبش برای کشورش بازی می‌‌کند، باز است

وسلین: مطمئنم قراردادم تمدید می‌‌شود


سرمربی تیم ملی هندبال، 39 روز بعد از اقامت در تهران به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد

گروه ورزشی/ وسلین وویوویچ سرمربی مونته نگرویی تیم ملی هندبال بعد از 39 روز دوباره رودرروی خبرنگاران نشست. مربی خوش اخلاقی که با شروع اردو، کارش جدی‌تر هم شده است. او صحبت‌هایش را این طور شروع کرد: «خوشحالم در ایران هستم. با اینکه من مربی خیلی حرفه‌ای هستم اما با دید حرفه‌ای وارد ایران نشدم و سعی کردم با دید احساسی وارد شوم، چرا که وقتی احساس خوب از طرف مقابل می‌‌گیرم، می‌‌توانم حس محبت را به طرف مقابلم بدهم.» سرمربی تیم ملی اعتراف کرد که هنوز اطلاعات زیادی از هندبال ایران ندارد: «من مدت کوتاهی است که در ایران هستم نمی‌توانم درباره کلیت هندبال ایران حرفی بزنم، چند بازی لیگ را دیده‌ام و البته امکانات اصفهان و تهران را. ایران امکانات هندبالی خوبی دارد و رئیس فدراسیون هم علاقه زیادی به هندبال دارد که مزیت بزرگی است. با  لغو بازی‌های آسیایی، تیم باید برای مسابقات کشورهای اسلامی آماده شود اما هنوز اطلاعات زیادی از این باز‌ی‌ها نداریم. اگر اطلاعات از بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی بود می‌‌توانستم بگویم چه اطلاعاتی از هندبال دارم، البته بعد از اتمام اردوی دوم، اطلاعاتم درباره هندبال ایران بیشتر می‌‌شود.» هدف اصلی او آمادگی تیم برای قهرمانی جهان است: «فدراسیون تنها قولی که از من گرفته این است که همه توانم را بگذارم. رزومه‌ام می‌‌گوید می‌‌توانم کارهای مثبتی انجام دهم. هدف ما حضور در کشورهای اسلامی، مدال بازی‌های آسیایی و بعد آمادگی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان بود که با لغو بازی‌های آسیایی، حالا جدی‌ترین هدف قهرمانی جهانی است. بنابراین برنامه طراحی می‌‌کنم تا علاوه بر پیشرفت نمایش خوبی در قهرمانی جهانی داشته باشیم.»
وویویچ از معیارش برای انتخاب بازیکنان هم صحبت کرد: «زمان مربیگری‌ام در اسلوونی از ۲۰ بازیکن ۱۸ نفر لژیونر بودند. اسپانیا، فرانسه و آلمان هم همین شرایط را دارند و ایران با 15 نفر به نسبت آنها لژیونر کمتری دارد. من کار لژیونرها را رصد می‌‌کنم و با آنها در تماس هستم و می‌دانم انگیزه بازی در تیم ملی و دفاع از نام کشور و پرچم‌شان را دارند. درهای تیم ملی برای بازیکنی که با قلبش برای کشورش بازی می‌‌کند، باز است. من کاری به معیارهای سرمربیان قبلی ندارم. همه بازیکنان برای من یکسان هستند و تقسیم‌بندی بازیکن لژیونر و داخلی و یا جوان و باتجربه را قبول ندارم. معیار من فقط بازیکن خوب و بد است. اگر ارزیابی کنم هر کسی جزو بازیکن خوب باشد در تیم ملی جا دارد.»
مربی مونته نگرویی درباره انگیزه‌اش از قبول کار با ایران می‌‌گوید: «اول خواهش می‌کنم عذرخواهی نکنید. خودم دیروز در ترافیک گیر کردم و نیم ساعت دیر به تمرین رسیدم. واقعاً خیلی‌ها این  سؤال را از من پرسیده‌اند که انگیزه‌ات چیست وقتی همه چیز را برده‌ای؟ ولی من تا حالا با ایران پیروزی نگرفته‌ام و این تنها انگیزه من است. همیشه برای انتخابم بین دو تیم که اولی افتخارات زیادی دارد و دومی ندارد، دومی را انتخاب می‌کنم چون اگر در اولی افتخاری نگیری، فاجعه است اما افتخارآفرینی با تیم دومی خیلی به چشم می‌‌آید.» وویویچ در ادامه گفت: «من از آسمان نیامده‌ام که همه چیز را یک دفعه تغییر دهم، من حتی از دستیارانم باید یاد بگیرم. کسی که می‌‌گوید همه چیز را بلد است، دیوانه است. زمانی که برای دستیارانم احترام قائل باشم، آنها هم به من احترام می‌‌گذارند.» سرمربی تیم ملی هندبال معتقد است برای صعود ایران به المپیک، زمان لازم است: «یکی از خبرنگاران پرسید چرا قرارداد من کوتاه مدت است؟ به هر حال برای المپیک برنامه ۴ تا ۶ ساله لازم است. ریاست فدراسیون دوست دارد با من تمدید کند اما او باهوش است تا عملکرد مرا بسنجد. من مطمئنم می‌توانم کارهای مثبتی انجام بدهم و به‌زودی برای برنامه بلندمدت و تمدید قرارداد با من صحبت می‌‌کند.» او از مشکلات بین بازیکنان و کادرفنی در تیم‌های قبلی بی خبر است: «اطلاعی از این موضوع ندارم و توجهی هم به این موضوعات ندارم. تیم ملی و کادر فنی یک خانواده هستند، من پدر خانواده‌ام و وظیفه‌ام منصف بودن با آنهاست اما حرف آخر را پدر خانواده می‌‌زند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7909/21/613146/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها