اخبار


تعداد روز بازارهای تهران به ۶۰ بازار افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: امسال تعداد روز بازارها به ۶۰ بازار افزایش خواهد یافت و ظرفیت پوشش ۱۰ هزار دستفروش را خواهند داشت.
به گزارش ایسنا، حجت‌الله محمدی با اشاره به اینکه مدیریت شهری جدید مدیریتی اجتماعی را در  پیش گرفته است، افزود: شهرداری تهران در حقیقت شهرداری اجتماعی است که به معنای مردمی بودن است لذا در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل پاک کردن تهران از آلودگی‌های صنفی و شغلی که دارای عقب‌ماندگی تاریخی است به عنوان اولویت کاری قرار گرفته و بخشی از آلودگی‌های امروز تهران نیز به همین صنایع و مشاغل مرتبط است.
وی افزود: امروز خانه‌های مسکونی که به انبار تبدیل شده و کالاهایی که مقصد اصلی آنها استان‌های دیگر است باعث شده که شب‌ها حدود ۹۰۰ کامیون که اغلب فرسوده هم هستند وارد تهران شوند و آلودگی بسیاری را به تهران تحمیل کنند. بر همین اساس طرحی را آغاز کردیم که انبارهای کالا از داخل تهران به خارج از آن منتقل شود. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: بی‌تردید نمی‌خواهیم کسی شغل و درآمد خود را از دست بدهد بلکه کمک خواهیم کرد مشاغل مزاحم از تهران منتقل شوند و مشاغلی که مزاحم هستند، ساماندهی شوند. بر همین اساس ساماندهی دستفروشان را آغاز کردیم به این شکل که هیچ دستفروشی حذف نمی‌شود. امروز روزبازارهای ما امکانات خوبی برایشان فراهم شده و تلاش خواهیم کرد از ۴۰ روزبازار فعلی، تعداد آنها را به ۶۰ روزبازار افزایش دهیم و ظرفیت فعالیت ۱۰هزار دستفروش را در آنها فراهم کنیم.

تسهیلات قرض‌الحسنه خرید کالا به دانشجویان دارای دو فرزند و بیشتر

به گزارش ایرنا، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسمی با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد و جمعی از مدیران ارشد این دو مجموعه تفاهمنامه همکاری طرح ملی ایرانِ جوان با هدف حمایت از جوانی جمعیت و عضویت زوج‌های دانشگاهی در باشگاه خانواده مثبت ۵ را امضا کرد. وی با اشاره به موج جدید فعالیت‌های این بنیاد و ارائه خدمات به زوج‌های دانشگاهی گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امضا شد، به دانشجویان دارای فرزند با اولویت ۲ فرزند و بیشتر خدمات و تسهیلات متنوعی از قبیل یک‌میلیون تومان کارت هدیه به مادر، ۲ میلیون تومان افتتاح حساب سرمایه‌گذاری بلندمدت و ۱۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه خرید کالا اختصاص داده می‌شود.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عنوان کرد: به‌کارگیری ظرفیت‌های کانون‌های دانشجویی، برگزاری کارگاه‌های مشاوره، راه‌اندازی شبکه تسهیل‌گران جمعیت و راه‌اندازی مراکز مشاوره و تدوین الگوی بومی فرزندآوری نیز جزو اهدافی است که در راستای اجرای این طرح دنبال می‌شود. نوروزی تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از همین امروز این آمادگی را دارد تا به محض اعلام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این خدمات را بدون درنگ ارائه کند و بر سرعت‌بخشی دراین امر مهم هم تأکید داریم.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد
لزوم پیشگیری از چالش‌های جمعیتی آتی

وزیر ورزش و جوانان از برگزاری برنامه‌های گسترده در سراسر کشور به مناسبت روز و هفته جمعیت خبر داد و بیان کرد: در سطح ملی رویداد مهمی با هدف هم‌افزایی و تجلیل از فعالان اجتماعی حوزه جمعیت با عنوان ایران جوان و با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی مانند معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. به گزارش ایسنا، دکتر سیدحمید سجادی افزود: با توجه به کاهش قابل توجه فرزندآوری در دهه‌های اخیر و با توجه به روند کاهشی رشد جمعیت کشور در سال‌های اخیر و پیامدهای آن از جمله کاهش جمعیت نیروی کار و سالخوردگی جمعیت در دهه‌های آینده، رهبر معظم انقلاب در سال ۹۳، سیاست‌های کلی جمعیت را به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کردند. پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳۰ اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان «روز ملی جمعیت» در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید تا دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با مسائل جمعیتی به‌صورت جدی روی موضوع رشد جمعیت کار کنند.
وی با اشاره به مفاد این سیاست‌ها بیان کرد:  در این سند که دارای ۱۴ بند است بر ضرورت هماهنگی و تقسیم کار بین ارکان نظام و دستگاه‌های مرتبط در زمینه جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و رساندن نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، ارائه تسهیلات مناسب به مادران بویژه در دوره بارداری و شیردهی، پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان، درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان خانواده، تأمین سلامت، تغذیه سالم جمعیت، افزایش امید به زندگی، توانمندسازی و حفظ جمعیت در روستاها، مدیریت مهاجرت به داخل و خارج، ارتقای وفاق و همگرایی اجتماعی، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی و همچنین رصد مستمر سیاست‌های جمعیتی تأکید شده است.
وزیر ورزش و جوانان در پایان ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت بیشتر فعالان فرهنگی و برطرف شدن چالش‌ها و موانع جمعیت و فرزندآوری که در قانون جوانی جمعیت به خوبی به آن پرداخته شده از فرصت شرایط فعلی (دو سوم جمعیت در سنین فعالیت (۶۴ - ۱۵ سال) هستند و پتانسیل اشتغال، تولید، ذخیره و سرمایه‌گذاری را دارند) استفاده و از چالش‌های جمعیتی آتی پیشگیری کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7909/22/613157/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها