هنرمندان در فضای مجازی


این روزها بخش عمده‌ای از مطالب منتشر شده در صفحه اهالی فرهنگ و هنر به نمایشگاه کتاب اختصاص دارد، صحبت درباره کتاب‌های تازه و از سویی اطلاع‌رسانی درباره برخی تجدید دیدارها در خلال برگزاری سی‌وسومین دوره این رویداد بین‌المللی عرصه نشر از آن جمله هستند.

روزهای نمایشگاه کتاب
شیوا مقانلو، نویسنده و مترجم، تصویری منتشر کرده که در آن یکی، دو کتاب را در دست گرفته است.
آن‌طور که در توضیحات پست مقانلو آمده اینها آثار تازه‌اش هستند. او نوشته: «نوشتن چندگانه «تابان» مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین هدفیه که بهش رسیدم. شبا تابان در حال خلق جهانی هستم که از تصور اولیه خودم هم داره بزرگ‌تر می‌شه؛ جهانی با همراهان و مخاطبانی عزیز که خودشون رو عضوی ازش می‌دونن و فعالانه و مشتاقانه همراهیش می‌کنن تا رسالت من سنگین‌تر و قدردانیم عمیق‌تر باشه.» براساس توضیحات مقانلو، «برج استخوان» به بازار آمده است. البته همزمان با این کتاب «گمشده در شهربازی» هم از او روانه کتابفروشی‌ها شده، مقانلو این کتاب را از مهم‌ترین ترجمه‌های خود خوانده است. او در انتهای پست خود اعلام کرد که من و تابان، در نمایشگاه کتاب تهران و در کتابفروشی‌های سراسر کشور، منتظر دیدار شما هستیم.

کامران شرفشاهی، شاعر و نویسنده هم تصویری از حضورش در نمایشگاه کتاب منتشر کرده و درباره دیدار با سید حسین عابدینی، مدیر انتشارات «سفیر اردهال» در نمایشگاه کتاب تهران نوشته است. او نوشته است: «یک کتاب شعر کودک و دو کتاب مجموعه داستان طنز از من با عناوین مثلاً محرمانه و بیا با هم بخندیم به همت جناب عابدینی منتشر شده است. در حال حاضر مجموعه‌ شعرهای طنزم را نیز آماده چاپ دارم که امیدوارم به همین زودی‌ها منتشر شود.»
چهره‌ها
پیمان معادی، بازیگر و کارگردان سینما هم با انتشار پست تازه‌ای در صفحه خود از روزهای پایانی نوشتن یک سریال برای شبکه نمایش خانگی خبر داده است. در نوشته این هنرمند آمده است: «خیلی وقت بود دلم می‌خواست فیلمنامه کمدی دیگه‌ای بنویسم. سال‌ها قبل تجربه‌های شیرین و خوبی در نوشتن سناریوهای طنز داشتم ولی تا به امروز دنبال فرصتی بودم تا در ژانر مورد علاقه‌ام کار کنم. کمدی سیاه. این‌روزها با همکاری «پویا مهدویزاده» مشغول نوشتن اپیزودهای پایانی قصه هستیم.» بنا بر نوشته معادی در صورت کسب مجوزهای لازم و از همه مهم‌تر پیدا کردن سرمایه‌گذار، آنان نخستین سریال شبکه خانگی خود را شروع خواهند کرد.

حسن ذوالفقاری، استاد دانشگاه و نویسنده در صفحه‌اش از دریافت نشان فردوسی خبر داده و نوشته است: «در روز زبان فارسی و طی مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، نشان عالی فرهنگی هنری فردوسی به دکتر حسن ذوالفقاری، استاد دانشگاه علوم انسانی اعطا شد.» بنا بر نوشته ذوالفقاری، نشان‌های فردوسی به‌دلیل فردوسی‌پژوهی به ذوالفقاری، به‌دلیل حماسه‌سرایی به افشین علا و به محمدکاظم کاظمی هم بابت ترویج زبان فارسی در حوزه بین‌المللی اعطا شده است.

فریبا نادری، هنرمند و بازیگر نیز مطلبی با مضمون انگیزشی منتشر کرده و نوشته است: «خواهم اندیشید تا خدا هست، هیچ لحظه‌ای آنقدر سخت نمی‌شود که نشود تحملش کرد. شدنی‌ها را انجام می‌دهم و تمام نشدنی‌هایم را به خدا می‌سپارم.»

دیدار با علاقه‌مندان
صفحه «موسیقی ما» مطلبی درباره روزبه بمانی شاعر و ترانه‌سرا منتشر کرده، بمانی با اشعارش در بازار کتاب هم حضوری پررنگ‌تر از سال‌های قبل دارد و طی روزهای اخیر در نمایشگاه کتاب هم شرکت کرده است. موسیقی ما در این خصوص نوشته است: «روزبه بمانی میهمان نمایشگاه کتاب تهران بود، او ساعاتی را در کنار دوستدارانش گذراند و کتاب دنیای این روزای من را برای آنان امضا کرد.» این مرکز خبری و اطلاع‌رسانی موسیقی در سایت خود ویدیویی اختصاصی هم از دیدار بمانی با طرفدارانش منتشر کرده که قابل دسترسی و تماشا است.
چه خبر؟
«خرگوش» عنوان نمایشی است که سوسن پرور، بازیگر سینما و تئاتر در صفحه‌اش اطلاع‌رسانی کرده است. نمایشی به کارگردانی میترا زاهدی. بازیگران این نمایش به ترتیب حضور در صحنه مصطفی مهربان، علی رشوند، محمد پویا، فرزانه سکوتی، کامران چنگیزیان، کسری پرتوی، امیرحسین عادلی، محمد خداوردی، سارا لاهوت، ساناز مصباح، سالار خمسه، انسیه رمضانی و رحمان عباسی‌سیاوش هستند. این کار برگرفته از نوشته «کولین سررو» است و وحید کشاورز هم تهیه‌کنندگی‌اش را بر عهده داشته. علاقه‌مندان تنها تا سی‌ام ماه جاری با مراجعه به پردیس تئاتر سپند فرصت تماشای این نمایش را دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7909/24/613172/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها