شهردار کرمانشاه با تأکید بر ادامه فعالیت غرفه های خیابان «سراب قنبر» به «ایران» خبر داد

نواقص پیاده راه غذای کرمانشاه توسط پیمانکار رفع می شود


حمیرا حیدریان
خبرنگار
پیاده راه غذای کرمانشاه در خیابان سراب قنبر با رفع نواقص از سوی پیمانکار و انجام کامل تعهدات همچنان باز خواهد بود و غرفه‌های عرضه غذا در این خیابان به کار خود ادامه می‌دهند. در پی انتشار خبر اختلاف شهرداری منطقه 4 کرمانشاه و پیمانکار پیاده راه غذا، شهردار کرمانشاه در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: طی جلسه‌ای که با مسئولان مربوط و پیمانکار داشته‌ایم پرونده طرح پیاده راه غذا مورد بررسی قرار گرفت که پس از آن مشخص شد که پروژه پیاده راه غذا به‌صورت ناقص به بهره‌برداری رسیده است به همین دلیل به سرمایه‌گذار اخطار رفع نواقص داده شد.
نادر نوروزی افزود: کرمانشاه نیازمند چنین پروژه‌هایی است و ما برای اجرای این مدل پروژه‌ها و براساس ضوابط و مقررات قانونی حمایت خواهیم کرد. وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار پروژه خیابان غذا به برخی از تعهدات خود عمل نکرده که موجب بروز مشکلاتی در این پروژه شده است ، اظهار داشت: در این پروژه باید سرمایه‌گذار از سازه‌های سبک و قابل حمل و جا به جایی استفاده می‌کرده که متأسفانه از سازه‌های پایدار و بلوک استفاده شده است. این مقام ارشد بیان کرد: در یکی از بند‌های قرارداد که به امضای طرفین رسیده است باید سرمایه‌گذار در تمام مراحل ساخت و بهره‌برداری از مصالح چوبی و سازگار با محیط زیست استفاده می‌کرده که صورت نگرفته است. نوروزی اذعان کرد: یکی دیگر از  تعهدات سرمایه‌گذار اجرای طراحی دقیق فیزیکی مجموعه پیاده راه غذا بوده که پروژه به‌صورت ناقص به بهره‌برداری رسیده است. اصلی‌ترین مسأله در این پروژه مسدود شدن پیاده رو است که باید سریعاً نسبت به رفع این تخلف اقدام شود تا عبور و مرور برای عابرین از این منطقه آزاد شود. وی خاطرنشان کرد: شهرداری به‌دنبال رفع نواقص موجود و اجرای دقیق تعهدات سرمایه‌گذار است و به هیچ عنوان به‌دنبال تعطیلی این پروژه نیست و سرمایه‌گذار باید هر چه سریع‌تر نسبت به رفع نواقص موجود اقدام کند و در صورت عدم تمکین و عدم توجه به این نکات برابر مفاد قرارداد، شهرداری می‌تواند به‌صورت قانونی اقدام کند.
محدوده مورد نظر که جهت طرح پیاده‌راه گردشگری در بلوار سراب قنبر قرار گرفته از شمال به بلوار خلیج فارس و در جنوب به بلوار مروارید منتهی می‌شود. طول مسیر انتخابی حدود 220متر و مساحت مکان مورد نظر حدود 2300 متر مربع است.
سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری پیش‌تر هدف از اجرای این پروژه را احیای سیما و منظر شهری، جذب گردشگر، ایجاد محیط سالم فرهنگی، تنوع در ساختار مسیرگردشی، ایجاد واحدهای اقتصادی زودبازده با سرمایه اندک و قابلیت استفاده برای تمام اقشارجامعه اعلام کرده بود. به گفته رئیس اسبق این سازمان از جمله امکانات در نظر گرفته شده در این پروژه دفتر مدیریت و اداری، نگهبانی و حفاظت 24 ساعته، دوربین‌های نظارتی در داخل و خارج مجموعه، 34 واحد دکه و غرفه با انشعابات، 8 عدد طافی (چرخ دستی) با طراحی خاص، سینما 7 بعدی، اینترنت رایگان دستگاه‌های عابربانک، فضای تفریح کودکان، بازی‌های کامپیوتری، سیستم نورپردازی مدرن، مسیر طراحی شده پیاده، آب‌نما و آتش‌نما، مبلمان شهری، فضای سبز، سرویس بهداشتی و اتاق تعویض کودک، خدمات و نظافت، سیستم اطفای حریق و فضای تبلیغات محیطی است که طبق قرارداد باید از سوی سرمایه‌گذار ساخته شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7909/16/613173/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها