دیگه چه خبر؟


شهردار تهران پیگیر مطالبات رانندگان اتوبوسرانی

   خبر اول اینکه، شهردار تهران برای پیگیری مطالبات رانندگان اتوبوس در میان آنها حاضر شد و به گفت‌وگو با رانندگان پرداخت. به گزارش فارس، روز گذشته جمعی از رانندگان شرکت واحد در اعتراض به پرداخت حقوق و مطالباتشان دست به تجمع در مقابل شرکت واحد اتوبوسرانی زدند. پس از تجمع رانندگان اتوبوس شرکت واحد علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جلسه‌ای به دیدار آنها رفت و با نماینده این رانندگان به گفت‌وگو نشست.

تأثیر تحولات بازار ایران بر بازارهای منطقه

  خبر دیگر اینکه، گزارش‌های رسیده از کشورهای منطقه حاکی از تأثیر حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی و تحولات بازار ایران بر بازار کشورهای منطقه است. به گزارش ایرنا، گزارش‌های رسیده از اقلیم کردستان عراق نشان می‌دهد که پس از اجرای «طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها» در ایران، اقلامی چون روغن و آرد در شهرهای مختلف اقلیم کردستان از جمله اربیل و سلیمانیه کمیاب و قیمت آن بشدت افزایش یافته و به صورت روزانه در حال افزایش بوده و دارای نوسان شدید است.
پیش از اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، به‌دلیل فاصله قیمتی شدید کالاهای اساسی در ایران با کشورهای همجوار، این اقلام به صورت قاچاق از ایران به کشورهای همسایه منتقل می‌شد.

درخواست مذاکره عربستان درباره میدان آرش

  دست آخر اینکه،  وزیر انرژی عربستان گفت که کشورش و کویت خواهان گفت‌وگو با ایران درخصوص میدان گازی آرش هستند. به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، «عبدالعزیز بن سلمان» روز گذشته در کنفرانسی که در بحرین برگزار شد، گفت که کشورش قصد دارد تا اواخر سال 2026 یا اوایل 2027 تولید نفت خود را به بیشتر از 13 میلیون بشکه در روز برساند. وی تأکید کرد: کویت و عربستان خواهان گفت‌و‌گو درخصوص میدان گازی الدورا (آرش) با ایران هستند، زیرا منابعی که در آنجا وجود دارد منافع مشترک دو کشور است. عبدالعزیز بن سلمان افزود: ما خواهان گسترش این میدان گازی هستیم. پیش از این محمد ایرانی، سفیر ایران در کویت گفته بود که ایران آماده ازسرگیری مذاکرات با کویت در خصوص میدان گازی الدورا است. وی گفت که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران اخیراً در تماسی تلفنی با احمد ناصر المحمد الصباح، همتای کویتی خود در همین خصوص رایزنی کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7909/5/613180/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها