گزارش روز


گزارش بهره‌وری بانک‌ها و شرکت‌ها 
در معرض قضاوت عمومی
رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: سازمان ملی بهره‌وری هر سه ماه یک‌بار و به صورت فصلی، گزارشی از شرکت‌ها و بانک‌ها برای قضاوت مردم درباره آنها منتشر می‌کند.
به گزارش ایرنا، «میثم لطیفی» در حاشیه همایش ملی بهره‌وری در جمع خبرنگاران گفت: بهره‌وری نیروی انسانی در سال‌های گذشته تابع بخش‌های دیگر عدد مناسبی نداشت اما در یکی دو سال گذشته شرایط بهتر شده و امیدواریم شرایط بهبود یابد و برای این منظور سامانه‌ای در سازمان ملی بهره‌وری ایجاد شده است و به تفکیک بخش‌ها و دستگاه‌ها در حوزه نیروی انسانی، اقتصاد، کشاورزی و خدمات گزارش‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد. وی دلیل کاهش بهره‌وری کارکنان دولت را طولانی بودن فرایندهای اداری دانست و گفت: کارمندان دولت کار می‌کنند، اما گاهی اوقات فرایندها پیچیده است و موضوعی که با یک یا دو امضا حل می‌شود به خاطر عدم اطمینانی که وجود داشته و از سازوکار سامانه‌ای کمتر استفاده شده این فرایند طولانی می‌شود، اما اتفاقی که باید نمی‌افتد و بخشی از آن ناشی از تغییرات سریع قوانین و مقررات است. معاون رئیس جمهور افزود: در حوزه استخدامی طی سال‌های گذشته به دلیل قوانین و مقررات نیروهایی که کارایی و تخصص لازم را ندارند در دستگاه اجرایی جذب شدند. وی درباره انتشار بهره‌وری بانک‌ها گفت: مقرر شده است سازمان ملی بهره‌وری هر سه ماه یک‌بار به صورت فصلی، گزارشی از شرکت‌ها و بانک‌ها را تهیه کند که در اختیار مردم قرار دهیم تا مردم از عملکرد آنها باخبر شوند و نسبت به شرایط دستگاه قضاوت کنند.

رشد مثبت شاخص بهره‌وری طی دو سال گذشته
رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: طی دو سال گذشته، رشد شاخص بهره‌وری مثبت بوده و طبق محاسبات انجام شده از ۴ درصد رشد اقتصادی در کشور طی سال ۱۴۰۰، ۳ درصد آن سهم بهره‌وری است.
به گزارش ایسنا، میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری، به قدمت ۶۰ ساله موضوع بهره‌وری در ایران اشاره کرد و گفت: بهره‌وری در ایران از قدمت طولانی برخوردار است که تا الان فرازوفرودهایی را شاهد بودیم. فرهنگ بهره‌وری هم در ایران قدمت بسیاری دارد و مفتخر به دینی هستیم که پیامبرش فرد مؤمن را شخصی توصیف می‌کند که کم‌خرج و کم‌زحمت، اما پرسود و پربازده است. پیشوایی با اشاره به رشد منفی یک درصد شاخص بهره‌وری طی ۱۰ سال گذشته تصریح کرد: این مسأله نه تنها عملکرد خوبی نبوده بلکه بازگشت به عقب هم داشته‌ایم اما خبرهای خوبی هم داریم که طی دو سال گذشته، رشد شاخص بهره‌وری مثبت بوده است، اما این نکته را باید در نظر داشت که اگر تا دو سال پی‌درپی رشد بالای ۳ درصد داشته باشیم، در واقع به شاخصی که در سال ۱۳۹۰ داشته‌ایم، می‌رسیم . وی افزود: سازمان ملی بهره‌وری در دوره جدید 3 رویکرد تکمیل چرخه تنظیم‌گری کشور، جریان‌سازی نوآوری و هوشمندسازی و مردمی‌سازی زیست بوم و بهره‌وری را در دستور کار خود قرار داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/8/613867/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها