اخبار


وزیر بهداشت اعلام کرد
تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه وزارتخانه‌ها
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه وزارتخانه‌ها خبر داد. هشتمین جلسه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت، با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی و مدیران و معاونین وزارت بهداشت و سایر اعضای این قرارگاه در ستاد وزارتخانه برگزار شد. بنابر اعلام وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی، در این جلسه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی  در خصوص جمعیت و با بیان اینکه اولین جلسه ستاد ملی جمعیت در حضور رئیس جمهور برگزار شد و دستگاه‌های مختلف گزارش کار خود را ارائه کردند، افزود: در این جلسه مقرر شد تمام وزارتخانه‌ها قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل دهند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه، ضمن تأکید بر اجرایی‌سازی برنامه‌ها و اقدامات عملی در حوزه جوانی جمعیت، خواستار اقدام نظام رسانه‌ای کشور به خصوص رسانه ملی در حوزه جمعیت شد. در ادامه دکتر طبائیان، مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از  تغییر تعهدات خدمات پزشکان و پیرا پزشکان برای مادران باردار و دارای فرزند زیر دو سال، کسر تعهدات قانونی خدمت پزشکان و پیرا پزشکان به ازای هر فرزند شش ماهه، گذراندن تعهدات قانونی خدمات پزشکان و پیراپزشکان در محل سکونت خود برای مادران را  بخشی از برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت  در این خصوص  بر شمرد. 

وزارت بهداشت اعلام کرد
هنوز مورد مشکوک آبله میمون در ایران نداشته‌ایم
سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: در خصوص آبله میمون، خوشبختانه تاکنون مورد مشکوک و خاصی نداشته‌ایم و شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را بررسی می کند. پدرام پاک آیین گفت: آبله میمون، یک بیماری ویروسی و از دسته ویروس آبله انسانی است. در حال حاضر ۱۵ کشور دنیا موارد مشکوک این بیماری را گزارش کرده‌اند. در این ۱۵ کشور، ۱۹۷ مورد مشکوک گزارش شده و ۱۰۸ مورد تشخیص قطعی در دنیا داده شده است. وی با بیان اینکه فعلاً مشکلی در خصوص این بیماری در کشور وجود ندارد، افزود: وزارت بهداشت، افراد مشکوک را بررسی می‌کند تا از عدم ابتلای آنها به آبله میمون اطمینان حاصل کند. همچنین درباره پیشگیری و درمان این بیماری، متن راهنمایی تدوین شده که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه سرایت پذیری این بیماری چندان بالا نیست، تصریح کرد: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده، تماس با جسد و یا خوردن گوشت آن و گازگرفتگی یا خراش پوست توسط حیوان آلوده و همچنین از طریق قطرات تنفسی انسان مبتلا، عطسه یا سرفه او منتقل می شود. بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، پاک‌آیین در پایان گفت: از آنجا که سرایت پذیری این بیماری بالا نیست، تصور نمی‌شود کار به همه‌گیری بالا بکشد و  جای نگرانی نیست. 

سال گذشته یک میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی افزایش یافت
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد: در سال گذشته یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفت که از این تعداد بیش از ٧٠٠ هزار نفر در این دوران مدیریتی بود. سیدمیرهاشم موسوی گفت: با توسعه پوشش بیمه همگانی، در سال گذشته با وجود دشواری‌های اقتصادی یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید تحت پوشش این سازمان در قالب بیمه‌های اختیاری، بیمه دانشجویان، خانوار ایرانی و... قرار گرفت. وی با اشاره به سامانه خدمات غیرحضوری ارسال لیست حق بیمه کارگاه‌ها، تصریح کرد: یکی از رویکردهای تحولی سازمان هوشمندسازی تأمین اجتماعی با هدف کاهش مداخلات انسانی در تعاملات خدماتی بود که با راه‌اندازی سامانه دریافت لیست‌های حق بیمه کارفرمایان گامی ارزشمند در این راستا برداشته شد. شفافیت و نظارت راهبردی از طریق این طرح افزایش یافته و مراجعات حضوری مردمی کاهش یافت. همچنین در این راستا، تعامل با کارفرمایان و پاسخگویی سازمان به این جمعیت تقویت شد. وی با اشاره به یک میلیون و ٣٠٠ کارگاه فعال تأمین اجتماعی افزود: اکنون کارگاه‌های ثابت و فعال سازمان در این سامانه ثبت‌نام کرده و فرصت برای معدود کارگاه‌های باقی‌مانده نیز در ماه جاری فراهم است. کارگاه‌های جدید هم که از ابتدا به این سامانه متصل خواهند شد.

مدارس دولتی مناطق محروم هیأت امنایی می‌شود
 احمد محمود‌زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار و ۱۸۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس هیأت امنایی تحصیل می‌کنند، گفت: علاوه بر این ۵ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز هم که تحت پوشش کمیته امداد هستند در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند. مدارس مناطق محروم و دانش‌آموزان هم این روزها خواهان کمک به فرزندان در مناطق محروم هستند.  به گزارش ایرنا،معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اجرای سند تحول بنیادین یکی از فعالیت‌های مهم آموزش و پرورش است، اما اجرای این سند به تنهایی امکان‌پذیر نیست بلکه نیازمند عزمی ملی در این راستا است.  محمودزاده گفت: یکی از هدف‌های سازمان گسترش مدارس هیأت امنایی با شکل، رویکرد و سیاست‌گذاری جدید است. یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی تحصیل می‌کنند و در حال حاضر ۳ هزار و ۵۳۵ مدرسه هیأت امنایی وجود دارد.  رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: قرار نیست مدرسه با کیفیت دولتی هیأت امنایی شود، بلکه مدارس دولتی مناطق محروم هیأت امنایی می‌شود تا از این طریق بتوان خدمات بهتر آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان و اولیای آنها ارائه کرد. 

در سال تحصیلی جاری 
مدارس میزبان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کلاس اولی می‌شوند
سید مجتبی هاشمی رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش درباره ثبت نام کلاس اولی‌ها بیان کرد: امسال قریب به ۱۶ میلیون دانش آموز خود را برای شرکت در کلاسهای درس آماده می‌کنند و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هستند.   به گزارش صدا وسیما، وی افزود: برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اولیا با حضور در مدارس مورد نظر خود می‌توانند فرزندانشان را ثبت نام کنند اما برای ثبت نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست و سامانه‌ای که طراحی شده است، دانش آموزان را پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت نام می‌کند.   هاشمی درباره شهریه دریافتی هم گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه پارسال هستند. وی افزود: در صورت افزایش شهریه مابه التفاوت بعداً از اولیا دریافت می‌شود ولی در زمان ثبت نام هیچ شهریه اضافه‌ای نباید دریافت شود. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/22/613911/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها