اخبار


سامانه‌ شناسایی دستفروشان مترو راه‌اندازی شد
 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به راه‌اندازی سامانه شناسایی دستفروشان مترو گفت: به‌دنبال این هستیم تا دستفروشان به جای فعالیت در داخل واگن‌ها و سکوی ایستگاه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود را عرضه کنند. مهدی شایسته اصل در این باره افزود: شرکت مترو در کنار رسالت اصلی که برای جابه‌جایی مسافران برعهده دارد به منظور رفاه حال شهروندان به‌دنبال افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در سایر بخش‌ها نیز هست.
وی گفت: با راه‌اندازی این سامانه‌، دستفروشان مترو می‌توانند با ثبت و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه شناسایی و ساماندهی دستفروشان مترو از طریق سایت شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به آدرس metro.tehran.iri اقدام نمایند. 
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت زمانی برای انجام این کار تعیین نکردیم و با وجود اینکه جایگاه‌های برپایی غرفه برای دستفروشان در ایستگاه‌های مترو پیش‌بینی شده است، روند کار با توجه به درخواست‌های ثبت شده مشخص خواهد شد. شایسته اصل افزود: هدف اصلی این کار فراهم آوردن شرایطی است تا دستفروشان برای تأمین معیشت به جای عبور و مرور در داخل واگن‌ها و سکوی ایستگاه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود را عرضه کرده و از گلایه مسافران بابت حضور دستفروشان کاسته شود.
وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از دستفروشان به ساماندهی و حضور ثابت علاقه‌مند نیستند و ترجیح می‌دهند که بدون هیچ ضوابط و چهارچوبی اجناس خود را به فروش برسانند، خاطرنشان کرد: در این طرح به‌دنبال درآمدزایی نیستیم؛ اما می‌خواهیم شرایطی ایجاد کنیم تا افرادی که معاش‌شان از این طریق است بتوانند قاعده‌مند کار کنند و مواردی که باعث آسیب به مسافران می‌شود چه در حوزه بهداشت و چه سلامت روان را کنترل کنیم.

واگذاری صندوق‌های صدقات به مراکز نیکوکاری؛ بتدریج
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه واگذاری صندوق‌های صدقات به مراکز نیکوکاری از ۲ سال گذشته آغاز شده و متناسب با سطح آمادگی و ظرفیت مناطق، بتدریج در سطح تمام مراکز نیکوکاری گسترش خواهد یافت، گفت: در این راستا مدیریت جذب و مصرف کل وجوه صندوق‌های صدقات واگذار شده، به مراکز نیکوکاری محول و این مبالغ با تشخیص اعضای هیأت عامل برای نیازمندان مصرف می‌شود. حمزه علی کوهساری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور اعمال مدیریت بهینه بر فرایند واگذاری صندوق‌ها، این واگذاری‌ها براساس شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مشخصی انجام می‌شود که این امر سلامت و دقت روندهای اجرایی را بیش از پیش تضمین می‌کند.
وی افزود: این واگذاری‌ها الزامی و تکلیفی نبوده و صرفاً درصورتی انجام می‌شود که هیأت عامل و نیروهای مراکز نیکوکاری بدین منظور درخواست و آمادگی داشته باشند. همزمان با این برنامه‌ریزی‌ها در حال حاضر زمینه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مشترکان و خیران محله هم انجام شده است. مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه نمی‌توان این کار را در یک مرحله و به یکباره انجام داد، تعداد واگذاری صندوق‌ها به هر مرکز نیکوکاری را نیز تابعی از شرایط و اقتضائات محلی دانست که البته ممکن است مرکزی آمادگی واگذاری همه صندوق‌های صدقه محله خود را نداشته باشد و ما براساس میزان آمادگی آنها را به مراکز نیکوکاری واگذار می‌کنیم.
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد در ادامه واگذاری صندوق‌های صدقات به مراکز نیکوکاری را کاری مردمی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در چند مرحله از بیانات‌شان به مردمی کردن امور تأکید داشتند. هرچقدر کارهای خیر به مردم واگذار شود، شفافیت، اطمینان و اعتمادسازی بیشتر است.

تزریق بیش از ۳۷هزار دوز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شبانه‌روز منتهی به روز گذشته ۳۷هزار و ۷۶۵دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.تاکنون ۶۴میلیون و ۵۰۹هزار و ۶۳۶نفر دوز اول، ۵۷میلیون و ۸۱۰هزار و ۶۹۰نفر دوز دوم و ۲۷میلیون و ۴۷۶هزار و ۶۳۲نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹میلیون و ۷۹۶هزار و ۹۵۸دوز رسید. در شبانه‌روز منتهی به روز گذشته ۳۷هزار و ۷۶۵دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. از سوم تا ۴خردادماه ۱۴۰۱ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹۳بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۶نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷میلیون و ۲۳۰هزار و ۸۸۲نفر رسید. متأسفانه در طول ۲۴ساعت منتهی به روز گذشته، ۵بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۱هزار و ۲۹۳نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷میلیون و ۳۹هزار و ۳۴۲نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۶۲۶نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۲میلیون و ۹۰هزار و ۴۲۴آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۰شهرستان در وضعیت قرمز، ۰شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۵شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۳شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7917/15/614387/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها