درباره فیلم «گربه‌ای خیابانی به نام باب»

یک داستان واقعی در خیابان‌های لندن


فیلم «گربه‌ای خیابانی به نام باب» براساس یک داستان واقعی ساخته شده و قصه‌ای سرراست دارد. از آن قصه‌هایی‌ است که اولش با خودتان می‌گویید معلوم است چه می‌شود و حدس‌های آخر کاری می‌زنید، اما این‌طور نیست. آنچه این قصه سرراست را جذاب می‌کند روایتی کاملاً انسانی و باورپذیر است از ناکامی، شکست و درنهایت امیدی که می‌تواند هر کسی را دوباره به زندگی بازگرداند. خلاصه‌اش کنم در یک جمله که «فیلم از آن فیلم‌های حال خوب کن است.» حداقل من در مورد من این‌طور بود که وقتی به آخر فیلم رسیدم حس کردم رؤیاها آنقدر هم دور از دسترس نیستند و آدم می‌تواند هر طوری و در هر شرایطی که شده باز هم به رؤیاهایش فکر کند. 
این مهم‌ترین آورده فیلم برای مخاطبش است. روایتی انسانی با قصه‌ای باورپذیر که گاهی حتی حس دلسوزی و ترحم آدم را نسبت به شخصیت اصلی داستان برمی‌انگیزاند. در کنار همه اینها نباید از بازی درجه یک لوک تردئوی در نقش جیمز و باب در نقش باب صرفنظر کرد. یک گربه که به‌خوبی یک انسان در نقش خود فرو رفته و بهترین بازی‌اش را ارائه می‌کند. باب با کارهای عجیب و غریبش یکی از نقاط قوت فیلم است و به همین دلیل اگر گربه‌دوست باشید حتماً تا انتها فیلم را با علاقه زیاد دنبال می‌کنید. 
«گربه‌ای خیابانی به نام باب» را راجر اسپاتیس‌وود سال 2016 براساس کتابی به همین نام نوشته جیمز بوئن ساخت و هنوز هم بعد از گذشت چند سال این فیلم باز هم دیدن دارد. داستان در لندن می‌گذرد و شما علاوه‌بر داستان فیلم می‌توانید جاذبه‌های گردشگری لندن از قبیل اتوبوس‌های دو طبقه قرمز و کیوسک‌های تلفن و... را ببینید و البته چهره‌ای واقعی از آنچه به‌عنوان آسیب‌هایی اجتماعی کف خیابان‌های لندن به‌صورت چشمگیری وجود دارند و این واقعیت شهری‌ است که ما شاید فقط درباره‌ زیبایی‌هایش شنیده‌ایم.
 کارگردان: راجر اسپاتیس‌وود
نویسنده: تیم جان، ماریا نیشن
براساس رمانی از جیمز بوئن

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7917/16/614393/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها