ایران در ایران


دستور اژه‌ای به سازمان بازرسی برای تخریب ویلای لاکچری در مازندران

ساری - ‌رئیس قوه قضائیه با اشاره به ساخت کاخ‌ ویلایی فوق‌لاکچری در مازندران به رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور داد‌ تا تخریب این ویلا پیگیر موضوع باشد.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در بخشی از نشست ‌شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی کل کشور در زمینه رسیدگی به تخلفات مربوط به ساخت یک ابرویلا در یکی از روستاهای استان مازندران اظهار داشت: ممکن است برخی تصور کنند ساخت و ساز یک ویلا چه اهمیتی داشته که سازمان بازرسی به موضوع آن ورود کرده است؛ این موضوع صرفاً رسیدگی به یک ساخت و ساز غیرقانونی نبود؛ چنانچه به تخلفات صورت گرفته در ساخت این ویلا بی‌توجهی می‌شد این امر ساخت و سازهای غیرقانونی دیگری را در آن منطقه در پی داشت.
رئیس قوه قضائیه ضمن دستور به رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر پیگیری مجدانه موضوع ساخت و ساز غیرقانونی ویلا در منطقه مورد اشاره از استانداری مازندران تا حصول نتیجه گفت: پیگیری ساخت ویلای غیرقانونی مورد اشاره زمانی اثربخش است که منتهی به رفع تخلفات در مورد ویلای مزبور و جلوگیری از موارد مشابه شود.
خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه به ارائه گزارشی پیرامون رسیدگی‌های این سازمان به تخلفات صورت گرفته در زمینه ساخت و ساز غیرقانونی در حریم روستای «سالدوزکیا کلا»ی شهرستان سیمرغ (کیاکلا) استان مازندران پرداخت و از تشکیل 4 پرونده برای این ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد.

قزوین ؛ پایلوت حمایت از مشاغل خانگی حوزه پوشاک و قارچ در کشور

قزوین- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: قزوین در طرح آزمایشی حمایت از مشاغل خانگی در دو حوزه پوشاک و تولید قارچ در کشور به عنوان پایلوت انتخاب شده و مطالعات و برنامه‌ریزی‌های آن در حال انجام است.
عین‌الله کشاورز ترک افزود: در بخش مشاغل خانگی براساس مطالعات و پایش‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیده‌ایم که کارها باید مبتنی بر مدل پشتیبانی از مشاغل خانگی باشد تا در حوزه‌هایی که مزیت استان است با برنامه‌ریزی و حمایت، به اهداف خود دست پیدا کنیم‌.
وی ادامه داد: به همین منظور دو محور در حوزه مشاغل خانگی شناسایی شد تا با پشتیبانی و حمایت‌های ویژه مورد آزمایش قرار گیرد. در حوزه پوشاک، مراحل اولیه آن در حال طی شدن است و مزیت‌شناسی آن صورت گرفته تا فضای خوبی به منظور اشتغالزایی ایجاد شود که در مرحله اول، تحقق اشتغال ۵۰۰ نفر را مدنظر قرار داده‌ایم.
کشاورز ترک گفت: محور دوم در حوزه تولید قارچ و محصولاتی از این دست است که مطالعات آن انجام شده و قرار شد این دو را به عنوان پایلوت در استان قزوین داشته باشیم و در آینده به عنوان الگویی در سایر استان‌ها اجرا شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات خوبی برای این هدف در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم حوزه مشاغل خانگی با حمایت همه مسئولان و دست‌اندرکاران تحول خاص و چشمگیری داشته باشد.

تربیت مربی برای پیشگیری از اعتیاد در همدان

 همدان -استاندار همدان تأکید کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا تمامی معتادان به مراکز درمانی دسترسی داشته باشند.
علیرضا قاسمی‌فرزاد در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ۱۴۰۱، که با حضور فرمانداران شهرستان‌های دهگانه استان برگزار شد، گفت: در زمینه مقابله و مبارزه با مواد مخدر، اجرای طرح یاری‌گران زندگی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان مورد تأکید است.
استاندار همدان با بیان اینکه برگزاری و تداوم اجرای دوره تربیت مربی در بحث پیشگیری در سطح دانشگاه‌های استان در راستای مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد، افزود: برنامه‌های آموزشی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان برای تمامی اقشار و جامعه هدف، انجام و اجرایی شود.

رتبه اول یزد در کاهش نرخ تلفات جاده‌ای کشور

یزد - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به جمع‌بندی گزارش نهایی تصادفات و تلفات جاده‌های شهری و روستایی کشور در سال گذشته، گفت: براساس این گزارش استان یزد در سال 1400 رتبه اول در شاخص کاهش نرخ تلفات و مصدومین جاده‌های برونشهری کشور را به خود اختصاص داد.
«محمد رستگاری» ضمن اعلام این خبر، افزود: استان یزد همچنین در شاخص تجمیع کاهش نرخ تصادفات و تلفات در جاده‌های برون‌شهری و روستایی رتبه دوم کشور را به دست آورده و جزو بهترین استان‌های کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ است.
وی با بیان اینکه استان یزد در دو سال متوالی کمترین نرخ تلفات و تصادفات جاده‌ای کشور را داشته است، حفظ این جایگاه را بسیار دشوار و  پراهمیت  دانست و گفت: این جایگاه با تعامل و همکاری دستگاه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راه، هلال‌احمر و اورژانس به دست آمده و این تعامل تداوم‌ خواهد یافت.
به گزارش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، وی در پایان علت اصلی۷۰درصد  تصادفات در جاده‌های استان را عامل انسانی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی اعلام کرد و گفت: ساخت و تقویت مجتمع‌های بین‌راهی، اصلاحات هندسی [راه ها] وآگاه‌سازی با همکاری دستگاه‌های دیگر، اثرگذارترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7926/16/615659/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها