هنرمندان در فضای مجازی


دنیای مجازی اهالی فرهنگ و هنر همچنان به فعالیت‌های روز آنها اختصاص دارد که آن را با مخاطبان‌شان به اشتراک گذاشته‌اند

چهره‌ها
روح‌الله حجازی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس نام آشنای ایران، در صفحه شخصی‌اش عکسی از خود و بامداد افشار منتشرکرده و درباره این آهنگساز جوان و خوش آتیه ایرانی نوشته: «با بامداد افشار عزیز، از «روشن» تا «نوبت لیلی»؛ با اخلاق، حرفه‌ای و کاربلد. با آهنگسازان درجه یکی کار کردم که همگی از بهترین‌ها بودند و نتیجه کارشان درخشان. اما نتیجه کار بامداد را به جهت خلاقیت، بداعت، همراهی و تلاشش برای خلق فضایی منطبق بر اثر، دوست داشتم. این تصویر مربوط به  تابستان ۱۴۰۰، پشت صحنه سریال نوبت لیلی، در حوالی چالوس است. پشت صحنه سکانس‌های مربوط به کولی‌ها که گروه بی‌نظیر بامداد قطعاتی زنده را در این فضا اجرا کردند...»

پریناز ایزدیار بازیگر سینمای ایران، ویدئویی از بخش‌های سریال نمایش خانگی «جیران» منتشر کرده که درآن به ایفای نقش می‌‌پردازد و در شرح این کار نوشته: «از اون حریر سرخ تا این زمهریر سرد، هر چی که گذشت؛ گذشت. امروز روز سپر انداختن نیست. من نه گلینم نه ملک‌زاده. نه دیگه حتی خدیجه دختر محمدعلی! از امروز من جیرانم. جیران‌خاتون.»

نگار جواهریان به نمایش «مخاطب» به کارگردانی جابر رمضان  اشاره کرده که از شب گذشته در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است و در این باره نوشته: «اگه امید نباشه دیگه چی می‌‌مونه؟!» ما از امشب دوباره روی صحنه رفتیم و تا آخر ماه هم اجرا داریم» بازیگران این کار لیلی رشیدی، نگار جواهریان ، علی باقری و جابررمضان هستند.

محسن شریفیان ازاجرای گروه موسیقی «دریا دلان» به سرپرستی یحیی حمیدی، خبر داده که برای تاریخ 19 خردادماه هم تمدید شد. این گروه موسیقی  قرار است اجراهای محلی و خیام خوانی بوشهری را در خانه دوست اجرا کنند. شریفیان همچنین به گروه موسیقی لیان اشاره کرده و در این باره نوشته: «گروه لیان در بوشهر به خوانندگی آکا صفوی و حضور گرم بچه‌ها در حال تمرین است و صرفاً به اجراهای فیوژن خواهد پرداخت.

دیگه چه خبر!‌
احترام برومند با انتشار عکسی از دوران کودکی خود و خواهرش مرضیه برومند  از تولد او که 17 خردادماه است نوشته: «ابتدا به وجه خواهر بودنش فکر کنم؟ و یا یکی از بهترین کارگردا‌ن‌های کشورمان؟ کسی که خاطرات زیبایی از آرایشگاه زیبا، مدرسه موش‌ها، شهر موش‌ها، خونه مادر بزرگه، قصه‌های تابه‌تا، کتابفروشی هدهد، کارآگاه شمسی و مادام و بسیاری دیگر فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی برایمان باقی گذاشته؟ امشب و در این زادروز تولدش این عکس را انتخاب کردم، چون بیش از هر تصویری من را به یاد مادرم انداخت... مرضیه جان، این روزها، کار جدیدت مجتمع کلیله و دمنه را می‌بینم و لذت می‌برم و همچنان به تو افتخار می‌کنم که هنوز با انرژی کار می‌کنی. مرضیه جان تولدت مبارک»

فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی و به تهیه‌کنندگی محمود بابایی قرار است از چهارشنبه 18 خردادماه اکران شود خبری که مصطفی زمانی بازیگر این فیلم در صفحه شخصی‌اش نوشته است.

در دنیای ادبیات
خانه کتاب و ادبیات ایران از فراخوان چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران خبر داده و شرایط شرکت دراین جایزه را در صفحه مجازی خود مطرح کرده است.

مهشید میرمعزی مترجم ایرانی از چاپ بیست و یکم کتاب «و نیچه گریه کرد» از  نشرنی خبر داده که ترجمه آن را برعهده داشته و با انتشار تصویری از جلد این کتاب در شرح آن نوشته: «امیدواری؟ امیدواری بدترینِ بدهاست! من در کتابم، انسانی، زیادی انسانی چنین ادعایی کرده‌ام ... امیدواری بدترینِ بدهاست، زیرا رنجِ انسان‌ها را تمدید می‌‌‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7926/24/615678/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها