اخبار


حکم اعدام برای قاتل دو طلبه مشهدی

گروه حوادث/ قاتل دو طلبه در حرم مطهر رضوی با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد.
صبح دیروز مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه با اعلام این خبر گفت: قاتل دو طلبه در حرم مطهر رضوی به اعدام محکوم شد و وکیل او درخواست فرجام‌خواهی کرده که پرونده به دیوان عالی رفته است.
فروردین امسال حجت‌الاسلام اصلانی و حجت‌الاسلام دارایی در حرم مطهر رضوی از سوی فردی به نام عبدالطیف مرادی مورد حمله قرار گرفته و با ضربه‌های چاقو به شهادت رسیدند. پس از محاکمه متهم در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد به ریاست قاضی سید هادی منصوری وی به اعدام محکوم شد.

کشف جسد یک زن در آب های بندر لنگه

گروه حوادث/ همزمان با کشف جسد زنی میانسال از آب‌های خلیج فارس در حوالی بندر لنگه فرمانده انتظامی استان هرمزگان دستور ویژه برای پیگیری فوری زوایای پنهان این جنایت مرموز در بندرلنگه را صادر کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز دوشنبه صیادان محلی بندر لنگه جسد یک زن میانسال را که درون یک پتو پیچیده شده و یک جسم سنگین به پایش بسته بودند از آب گرفتند. با توجه به وضعیت جسد احتمال می‌رفت وی حدود 2 یا 3 روز قبل به آب انداخته شده باشد.
بلافاصله این صیادان نیروهای مرزبانی را در جریان رخداد قرار دادند و اکیپ‌های پلیس به محل اعزام شدند تا این مسأله را مورد بررسی دقیق کارشناسی و فنی قرار دهند.
در پی کشف این جسد که محل دقیق وقوع آن سه مایلی بندرکنگ بود فرمانده انتظامی استان هرمزگان از صدور دستور ویژه برای پیگیری این مسأله خبر داد.
سردار جعفری گفت: بلافاصله پس از اطلاع از یک مورد قتل در بندرلنگه و کشف جسد توسط ماهیگیران، دستور ویژه برای بررسی ابعاد این موضوع و شناسایی قاتل یا قاتلین صادر شد.

پس گرفتن فرزند با زور و کتک

گروه حوادث/  زوج میانسالی که 16 سال قبل دخترشان را به فرزندخواندگی داده بودند، برای پس گرفتن او به زور متوسل شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل، زن میانسال و دختر جوانی به دادسرای امور جنایی تهران رفته و از یک خانواده  شکایت کردند. زن میانسال زمانی که در مقابل بازپرس محمد امین تقویان قرار گرفت، گفت: 16 سال قبل، وقتی فرزندانم بزرگ و از ما جدا شده بودند چون شرایط مالی خوبی هم داشتیم تصمیم گرفتیم دختری را به فرزندخواندگی بگیریم.  در همسایگی‌مان، خانواده‌ای زندگی می‌‌‌کردند که وضع مالی خوبی نداشتند آنها دو پسر و دختری 2 ساله داشتند.
زن میانسال ادامه داد: ما دختر 2 ساله آنها به نام کتایون را به فرزندخواندگی گرفتیم. در تمام این مدت بهترین امکانات را برایش فراهم کردیم. در حال حاضر هم دانشجو است. چند وقت قبل برای مسافرت به شمال رفتیم که ناگهان پدر و مادر و دو برادر کتایون وارد خانه شده و قصد داشتند به زور دخترمان را با خودشان ببرند. اما کتایون مقاومت کرد و با آنها نرفت. در این درگیری ما طوری زخمی شدیم که به خاطر جراحات وارده در بیمارستان بستری شدیم.
دختر جوان نیز گفت: در مدتی که با این خانواده زندگی می‌‌کردم، با خانواده خودم هم در ارتباط بودم. اما به خاطر محبتی که این خانواده به من می‌‌کردند، دیگر دلم نمی‌خواست با پدر و مادر اصلی‌ام زندگی کنم.
به دنبال اظهارات مادر و دختر و با توجه به شکایت آنها، بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت پدر و مادر و دو برادر کتایون را صادر کرد.

7 شرور جنوب تهران در دام پلیس

گروه حوادث/ 7 نفر از اراذل و اوباش منطقه مرتضی گرد تهران که با مأموران پلیس درگیر شده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، دوشنبه شب خبر درگیری دسته جمعی در محله مرتضی‌گرد واقع در جنوب تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که در پی آن بلافاصله مأموران پلیس در محل حاضر شدند اما زمانی که قصد داشتند طرفین درگیری را آرام کنند، ناگهان یکی از اراذل با قمه به سمت مأموران حمله ور شده و یکی از مأموران را از ناحیه گردن و دست چپ مجروح کرده و متواری شد. پس از این حادثه یکی از مأموران که در کانکس پلیس نزدیکی محل درگیری حضور داشت، برای کمک به همکارانش به محل مراجعه کرد و با حضور وی در صحنه دو نفر از اراذل و اوباش حاضر در این درگیری خلع سلاح و دستگیر شدند.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: پنج نفر دیگر از افراد حاضر در این نزاع نیز شناسایی و در عملیات‌ پلیسی دستگیر شدند.
 بررسی‌ سوابق هفت متهم دستگیر شده حاکی از آن است که تمامی آنها دارای سوابق متعدد در امر خرید و فروش مواد مخدر، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، شرب خمر و... بوده و جزو اوباشگران سابقه‌دار محسوب می‌شوند.
موقوفه‌ای با بیان اینکه تمام افراد حاضر در این درگیری دستگیر شدند، اظهار کرد: اوباشگران و مخلان نظم و امنیت عمومی باید بدانند که پلیس با قدرت و اقتدار با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه برخورد کرده و اجازه نخواهد داد که اقدامات آنان خدشه‌ای به امنیت و آرامش مردم وارد کند.
وی درباره وضعیت مأمور مجروح شده نیز گفت: این مأمور بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر حال عمومی‌اش مناسب گزارش شده است.

چک های  مالباخته دست سارق را رو کرد

گروه حوادث/خرج کردن چک‌های مالباخته پلیس را به سارق خودروی پژو پارس رساند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، بیست و یکم شهریور سال گذشته پرونده‌ای مبنی بر سرقت خودرو در کلانتری 163 ولنجک تشکیل شد و با دستور قضایی پرونده برای کشف و پی‌جویی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.
شاکی در تحقیقات به مأموران گفت: بیستم شهریور در سعادت آباد خودروام را سرقت کردند و در داخل داشبورد کارت خودرو، بیمه نامه و دسته چک بانکی‌ام بود.
سرهنگ سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: پس از اظهارات شاکی تحقیقات در خصوص شناسایی سارق یا سارقان آغاز شد و در این ارتباط شخصی به هویت داوود 3 برگ از چک‌های مسروقه را به بانک ارائه کرد که بلافاصله وی طی هماهنگی‌های به عمل آمده قضایی به پلیس آگاهی احضار شد. او در بازجویی عنوان کرد که چک‌ها را از شخصی به نام اسماعیل گرفته است. بنابراین در ادامه با راهنمایی وی اسماعیل شناسایی و دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7926/19/615682/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها