چهره‌ها


هنرمندان در فضای مجازی
حتی اگر پیگیر اخبار رسانه‌های رسمی نباشید، با گذر از بزرگراه‌ها و دیدن بنرهای تبلیغی و پررنگ‌تر از آن، با گشت‌ و گذار در فضای مجازی مطلع می‌شوید که اهالی موسیقی روزهای پررونقی را تجربه می‌کنند و بازار کنسرت‌های موسیقی حسابی داغ است. در مرور امروز اخبار فعالیت اهالی فرهنگ در فضای مجازی نمونه‌ای از اطلاع‌رسانی اهالی موسیقی از اجراهای تازه‌شان را می‌خوانید.
​​​​​​​
چهره‌ها
آرش فرهنگ‌فر نوازنده تنبک دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به تماشای کنسرت
«سه نوازی» دعوت کرده است. حریر شریعت‌زاده (پیانو)، آرش فرهنگ‌فر (تنبک) و سحر عباسی (هارپ) 17 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهند داشت.
شهرام ناظری از تمدید اجرای کنسرت‌هایش در شیراز خبر داده است. این خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی که قرار است 5 و 6 تیرماه در تالار حافظ شیراز اجرا داشته باشد، به خاطر استقبال مخاطبان، 4 تیرماه را هم به برنامه‌های اجرای خود افزوده است.
علیرضا قربانی خبر داده  کنسرت «با من بخوان» که قرار بود در تاریخ 28 خردادماه در سالن دانشگاه دامغان برگزار شود به‌دلیل مشکلات پیش آمده برای سالن به زمان دیگری موکول شده است. او با عذرخواهی از کسانی که برای این تاریخ بلیت کنسرت تهیه کرده‌اند، اعلام کرده زمان و مکان جدید این اجرا پس از تصمیم‌گیری نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
بهزاد عبدی بخشی از نمایش موزیکال دیو و دلبر را بازنشر کرده است. تئاتر موزیکال دیو و دلبر نوشته و کار ماهان ‌حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. حمید حامی، بهزاد عمرانی، آرش نعیمیان، خسرو ‌پسیانی، کامران جهانبانی، نیکا افکاری، امیررضا توانایی، ثمیلا تحویلداری، مدیا هاشمی، رها میرمیثاقی و مایسا مظلومی بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
الهام پاوه‌نژاد پس از چند هفته اطلاع‌رسانی درباره تمرین‌های نمایش «جنون محض» اعلام کرده که اجرای این نمایش بالاخره از شامگاه پنجشنبه 26 خردادماه آغاز شده است. این نمایش با حضور الهام پاوه‌نژاد، دیبا زاهدی، صدف اسپهبدی، الهه فرازمند، امین میری، سام کبودوند، علی ابدالی، میثاق زارع و علی‌پویا قاسمی به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی، هر شب بجز شنبه‌ها ساعت 20 در سالن تیتان مجتمع فرهنگی عرفان روی صحنه می‌رود.
آرین وزیر دفتری که پس از سال‌های تجربه فیلم کوتاه سال گذشته با اولین فیلم بلندش (بی‌رؤیا) در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت از برگزاری دوره حضوری و آنلاین ساخت فیلم کوتاه خبر داده است. او نوشته: «قراره با امکانات در دسترس‌مون باهم فیلم‌کوتاه بسازیم، امیدوارم دوره جذابی بشه.»

تازه‌های نشر
«خانه» با ترجمه محمود حسینی‌‌زاد، مترجم نامی ادبیات آلمانی‌زبان از جمله تازه‌های بازار کتاب است. نشر افق از انتشار این کتاب در آینده نزدیک خبر داده و در توضیحات آن آورده است: «جدیدترین اثر یودیت هرمان، رمانی است به نام «خانه»؛ داستانی درباره فروپاشی جهان قدیمی و آشنا و پذیرشِ حیاتی از نو ساخته ‌شده. این نویسنده خوش‌سبک آلمانی، از زنی می‌گوید که خانه و کاشانه قبلی‌اش را پشت سر می‌گذارد تا در خانه‌ای کوچک کنار دریا، همه‌چیز را دوباره تجربه کند؛ اراده، دوستی، عشق و معنای زندگی.»
شوراى کتاب کودک از تکمیل شدن جلدهاى بیست‌ و یکم و بیست‌ و دوم فرهنگنامه کودکان و نوجوانان خبر داده و نوشته: به زمان انتشار جلدهاى بیست‌ و یکم و بیست‌ و دوم از این مجموعه ارزشمند به آخرین جلدها و کامل شدن فرهنگنامه که تحقق آرزوى دیرین توران خانم عزیزمان بوده است، نزدیک می‌شو‌یم.» صفحه اینستاگرام این شورا با انتشار این خبر گفت‌و‌گوی اعضای شوراى مدیریت فرهنگنامه را در آخرین جلسه این شورا به مناسبت بیست و ششم خرداد ماه سالروز تولد خانم توران میرهادى در شصتمین سال فعالیت شوراى کتاب کودک منتشر کرده است.

دیگه چه خبر
با فروکش کردن بحران کرونا، اکران‌های مردمی فیلم‌های روی پرده هم رونق گرفته‌اند. «بی‌‌صدا حلزون» یکی از فیلم‌های روی پرده است که شامگاه پنجشنبه اکران مردمی آن با حضور محسن کیایی و هانیه توسلی در پردیس سینمایی مگامال برگزار شد. کیایی و توسلی تصاویری از این اکران را به اشتراک گذاشته‌اند. «بی‌صدا حلزون» ساخته بهرنگ دزفولی با بازی هانیه توسلی، مصطفی کیایی، مهران احمدی و پدرام شریفی سراغ جامعه کمتر دیده شده ناشنوایان رفته است.
آناهیتا همتی هم با انتشار تصاویری از اکران مردمی فیلم «والدین امانتی» از تجربه تماشای این فیلم همراه با کودکان نوشته است: «از همه بچه‌ها و مامان و باباهایی که بچه هاشون‌رو می برن سینما تا فیلم مناسب سنشون رو ببینن، ممنونم. امشب تماشای فیلم کنار بچه‌ها خیلی برام لذتبخش بود، هنوز صدای خنده هاشون تو گوشمه، آرزو می کنم که کودکان سرزمینمون همگی از عدالت اجتماعی برخوردار بشن و تربیت و آموزششون در اولویت و مورد توجه قرار بگیره. از آقای حسین قناعت ممنونم که هنوز برای کودکان و نوجوانان فیلم می سازه، امیدوارم هیچوقت انگیزه‌هاشو از دست نده.» «والدین امانتی» به نویسندگی و کارگردانی حسین قناعت با مضمونی شاد و کودکانه از ۱۸ خرداد ماه به سینماها آمده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/24/616741/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها