خبر در خبر


تسنیم – علی کلانه، رئیس ذخیره‌گاه زیست کره میانکاله گفت: طرح لایروبی خلیج گرگان از سال‌ها پیش در سازمان محیط‌ زیست مطرح و بارها توسط کارشناسان رد شده بود، اما این طرح در ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌‌های کشور تأیید شد! او در رابطه با دلیل مخالفت خود با این طرح گفت: زمانی که مقرر شد لایروبی انجام شود، دستورالعملی در سازمان محیط‌ زیست مطرح شده که براساس آن یک‌سری الزامات برای لایروبی ضروری است اما استاندار گلستان معتقد است که این ملاحظات دست و پای اجرا کننده طرح را می‌بندد و در مسیر لایروبی سنگ‌اندازی می‌کند.

ایسنا- وحید جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه این روزها درحال گذراندن سخت‌ترین خشکسالی جهانی هستیم، گفت: این خشکسالی می‌تواند موجب تشدید بیابانزایی شود و مخاطرات متعددی را به‌عنوان پیامدهای ناشی از بیابانزایی به‌دنبال داشته باشد.
​​​​​​​
تسنیم -علی محمد طهماسبی، دبیر ستاد ملی مدیریت پدیده گرد و غبار در رابطه با کانو‌ن‌های خارجی گفت: براساس مطالعات، حدود 270 میلیون هکتار در اطراف کشور ما کانون‌های گرد و غبار هستند که بالاترین وسعت با حدود 90 میلیون هکتار متعلق به عربستان است و پس از آن ترکمنستان قرار دارد اما از نظر تکرار رخدادهایی که کشور ما را درگیر کرده است، بالای 90 درصد طوفان‌ها از عراق و سوریه وارد کشور می‌شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/17/616747/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها