امیدوارم در مصر، طلسم بی‌مدالی را بشکنیم

فتوحی: هنوز حسرت می‌خورم


مهری رنجبر/
​​​​​​​محمد فتوحی، شمشیرباز ملی پوش سابر، هنوز حسرت شروع بد مسابقه‌اش را با «گو» حریف سرشناس کره‌ای در قهرمانی آسیا می‌خورد. مسابقه‌ای که باختش، او را از مدال انفرادی آسیا محروم کرد. او می‌گوید: «کاری ندارم که پنجمی‌ام در انفرادی آسیا، بهترین نتیجه بود اما هنوز حسرت می‌خورم چرا مسابقه یک چهارم نهایی مقابل گو را بد شروع کردم. اگر پایاپای پیش می‌رفت، شاید نتیجه چیز دیگری بود. اما وقتی حریف جلو می‌افتد، اعتماد به نفسش بالا می‌رود و کار سخت‌تر می‌شود. من برای مدال آسیا رفته بودم اما نشد.»
او اما حالا به فکر مدال قهرمانی جهان است؛ مدالی که سال‌هاست دست تیم ملی سابر ایران به آن نرسیده. فتوحی امیدوار است تیم سابر این بار در مصر، طلسم بی‌مدالی را بشکند:«ما همیشه در قهرمانی جهان برای مدال مسابقه داده‌ایم اما تا به حال موفق نشده‌ایم. من خیلی امیدوارم که این بار طلسم بی‌مدالی جهان را در مصر بشکنیم. هر چند آنجا بازی، بازی مرگ و زندگی است و کار راحت نیست. بویژه که در قسمت تیمی و جدول 8تایی، حریفان سرسختی مثل مجارستان و کره داریم.»
شمشیرباز ملی پوش سابر، باخت مقابل ژاپن در نیمه نهایی را بدشانسی می‌داند: «ما می‌دانستیم ژاپن تیم خوبی است و با پیشرفتی که کرده، کار سختی داریم، مخصوصاً که چین را برده بود. با این حال ما تا لحظه آخر پایاپای بازی کردیم اما وقتی بازی نزدیک می‌شود، شانس هم روی برد تأثیر می‌گذارد. ما یک جایی بازی از دست‌مان در رفت و باختیم.»
شمشیرباز ملی پوش، حذف علی پاکدامن را شوک به بقیه ملی‌پوشان می‌داند: «علی بازیکن بزرگی است و با حذفش شوک به تیم وارد شد. اما به هر حال او هم ورزشکار است و روز خوب و بد دارد. البته که به خاطر توقع مدال، او فشار بیشتری را تحمل می‌کرد و با حذف علی، کار برای ما سخت‌تر شد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/21/616757/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها