اخبار


انتخابی تیم ملی کاراته با 3 اخراجی
رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته بازهم با چاشنی اعتراضات و حواشی برگزار شد. در جریان این مسابقات که برای مشخص شدن ترکیب اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی برگزار شد اعتراضات و در ادامه 3 اخراجی به همراه داشت.
نکته مهم این رقابت‌ها بازگشت مجدد بهمن عسگری قهرمان جهان به تاتامی بعد از محرومیت یک ساله بود که البته این بازگشت چندان هم خوش یمن نبود. عسگری دور اول در مبارزه‌ای جنجالی در لحظات پایانی 4-2 علیرضا حیدری را شکست داد. حیدری در پایان این مبارزه با لگد به اجسام کنار زمین به داوری اعتراض کرد که در نهایت این لگدها کار دستش داد و از ادامه رقابت‌ها اخراج شد. در ادامه عسگری در مبارزه دوم 7-2 مقابل مهدی شهگل شکست خورد و با خونریزی از ناحیه آرنج در لحظات پایانی انصراف داد تا حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی را از دست بدهد. در مبارزه دیدنی وزن منفی 75 کیلوگرم بعد از پیروزی مهدی شهگل مقابل سامان عدالتی، این کاراته کا با زدن مشت روی تاتامی از ادامه رقابت‌ها اخراج شد تا این‌گونه ستاره رقابت‌های قهرمانی کشور کنار رود.همچنین مجید حسنی نیا بعد از باخت مقابل علی مسکینی در وزن منفی 60 کیلوگرم به دلیل اعتراض کنارگذاشته شد تا داوران در اخراج کاراته کاهای معترض، هت تریک کنند.

راهیابی ژیمناست ملی پوش به رقابت‌های جهانی
مهدی احمد کهنی ملی پوش ژیمناستیک سهمیه مسابقات قهرمانی جهان انگلیس را به‌دست آورد. احمد کهنی در پایان مرحله مقدماتی ژیمناستیک هنری قهرمانی آسیا در قطر با قرار گرفتن در رده دوازدهم سهمیه مسابقات جهانی را گرفت. در پایان بخش تیمی، ایران با 233.234 امتیاز بعد از چین، ژاپن، چین تایپه، کره جنوبی، قزاقستان و ازبکستان در رده هفتم آسیا قرار گرفت.

 لیست 14 نفره تیم ملی بسکتبال اعلام شد
سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، لیست 14 بازیکن را برای حضور در اردوی صربستان اعلام کرد. حامد حدادی، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، رسول مظفری، محمد حسن‌زاده، متین آقاجان‌پور، امیرحسین یازرلو، سجاد پذیرفته، جلال آقامیری، سجاد مشایخی، ارسلان کاظمی، آرمان زنگنه، نوید رضایی‌فر و محمد یوسف‌وند از فردا در سالن مجموعه ورزشی آزادی تهران تمرینات را پیگیری می‌‌کنند و اول تیر به صربستان می‌‌روند. تیم ملی ۱۰ تیر به مصاف قزاقستان می‌رود و ۱۳ تیر نیز مقابل سوریه قرار می‌گیرد.
​​​​​​​
2 مدال جعفری از پاراوزنه‌برداری آسیا
امیر جعفری وزنه‌بردار ملی‌پوش در رقابت‌های آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، دو مدال نقره و برنز گرفت. علی سیفی و امیر جعفری وزنه‌برداران دسته 65 کیلو در ادامه مسابقات آزاد قهرمانی آسیا- اقیانوسیه پاراوزنه‌برداری 2022 به میزبانی کره روی تخته رفتند که سیفی بجز حرکت دوم، در حرکت اول و سوم وزنه 177 کیلو را بالا نبرد. امیر جعفری دومین وزنه‌بردار این دسته، حرکت اول وزنه 187 کیلوگرمی را مهار کرد، اما وزنه 195 کیلوگرمی را بالا نبرد و با موفقیت در حرکت سوم برای مهار وزنه 195 کیلوگرمی صاحب مدال نقره و نایب قهرمانی شد و با مجموع رکورد 382 کیلوگرم، مدال برنز مجموع را به‌دست آورد. در قسمت بانوان سمانه هدی آق‌قلعه ملی‌پوش دسته 86 کیلوگرم با مجموع رکورد 168 کیلوگرم پنجم شد. سامان رضی و علی اکبر غریب شاهی، مهدی صیادی و احمد امین‌زاده و فاطمه انصاری هم امروز به ترتیب در اوزان 107، 107+ و 67 کیلوگرم روی تخته می‌روند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/21/616762/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها