سوژه


اعلام شهرها و ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2026
فیفا به‌صورت رسمی 4 سال پیش از شروع جام‌جهانی 2026 شهرها و ورزشگاه‌هایی را که در کشورهای امریکا، کانادا و مکزیک میزبان این تورنمنت خواهند بود تأیید کرد. جهان در حال حاضر خودش را برای جام‌جهانی 2022 قطر که برای نخستین مرتبه در زمستان برگزار خواهد شد، آماده می‌کند. اما 4 سال دیگر در چنین روزهایی و طبق معمول در تابستان، جام‌ جهانی در سه کشور امریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد. این سه کشور امریکای ‌شمالی تحت عنوان «متحد» پیشنهاد میزبانی را به فیفا ارائه کردند و 134 نماینده از 203 نماینده در شصت‌وهشتمین کنگره سالانه فیفا به آنها رأی مثبت دادند. در امریکا شهرهای نیویورک، دالاس، کانزاس‌سیتی، هیوستن، آتلانتا، لس‌آنجلس، فیلادلفیا، سیاتل، سان‌فرانسیسکو، بوستون و میامی، در کانادا شهرهای ونکوور و تورنتو و در مکزیک شهرهای مکزیکو‌سیتی، منتری و گوادالاخارا میزبان این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی خواهند بود. به این ترتیب امریکا با 11 شهر بیشترین سهم در میزبانی را خواهد داشت، مکزیک در 3 شهر میزبان خواهد بود و کانادا در 2 شهر برای نخستین مرتبه از این تورنمنت میزبانی خواهد کرد. شهرهای دیگری همچون سینسیناتی، واشنگتن، دنور، ادمونتون، نشویل و اورلاندو هم خواهان میزبانی مسابقات بودند که نتوانستند این جواز را بگیرند.

بکام: زمان برگزاری جام جهانی به نفع انگلیس است
دیوید بکام ستاره سابق فوتبال انگلیس معتقد است برگزاری جام جهانی در نوامبر(فصل پاییز) می‌تواند یک فرصت منحصر به فرد برای انگلیس باشد. شاگردان گرت ساوت‌گیت به‌دنبال پایان دادن به انتظار ۵۶ ساله برای قهرمانی در مسابقات بزرگ هستند. سه شیرها چهار سال پیش در روسیه به نیمه نهایی رسیدند و سال گذشته در فینال یورو ۲۰۲۰ در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شدند. این تیم در لیگ ملت‌های اروپا نمایش ضعیفی داشت اما انگلیس همچنان در میان شانس‌های قهرمانی در جام جهانی قرار دارد. بکام که در سه جام جهانی همراه با تیم ملی کشورش حضور داشت و ۱۱۵ بازی ملی برای انگلیس انجام داد، می‌گوید برگزاری جام جهانی در پاییز به سود فوتبال انگلیس است: «شخصاً احساس می‌کنم، برای تیم ما، این یک فرصت بزرگ است. ما هرگز در تورنمنت‌های قبلی خستگی را بهانه نکردیم، اما راستش را بگوییم، ما همیشه به پایان یک فصل طاقت‌فرسا در لیگ برتر می‌رسیدیم که سخت‌ترین لیگ جهان است. اما این بار بازیکنانی که به این مسابقات می‌آیند در اوج خود هستند، آنها در میانه فصل هستند. هیچ دلیل و بهانه‌ای وجود ندارد که آنها در اوج بازی خود نباشند.»
​​​​​​​
حمله معاون نخست‌وزیر روسیه به کمیته بین‌المللی المپیک
معاون نخست‌وزیر روسیه می‌گوید که کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک با رفتاری که در قبال روسیه داشته‌اند، تا همیشه اعتبار خود را لکه‌دار کرده‌اند. دیمیتری چرنیشنکو در جریان سخنرانی خود در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ گفت روسیه در مواجهه با محرومیت‌های گسترده علیه ورزش این کشور در واکنش به حمله مسکو به اوکراین، برای رقابت‌های ورزشی خود به‌دنبال مسیرهای تازه است. او گفت: «کمیته‌های بین‌المللی المپیک و پارالمپیک خودشان را تا ابد بی‌اعتبار کرده و نمی‌دانم آنها چطور می‌توانند خود را پاکسازی کرده و عدالت را دوباره به رقابت‌ها بازگردانند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/21/616763/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها