استقبال از سینمای تابستانی با تازه های اکران


فرهنگی/ چهارشنبه اول تیرماه که از راه برسد با نمایش دو فیلم تازه، اکران تابستان آغاز می‌شود. «طلاخون» و «روز ششم» دو فیلم تازه اکران هستند که با نمایش آنها فهرست چهره‌های شناخته شده سینمایی که فیلم‌های تازه روی پرده دارند بیشتر می‌شود. بر صدر این لیست و البته در بخش تازه‌های اکران شهاب حسینی و جمشید هاشم‌پور قرار دارند. رضا عطاران (انفرادی)، هانیه توسلی (‌بی‌صدا حلزون)، پژمان جمشیدی و سارا بهرامی (علفزار)، صابر ابر (بدون قرار قبلی)، مریلا زارعی (هناس)، نگار جواهریان، فاطمه‌ معتمدآریا و پارسا پیروزفر (مجبوریم)، علی نصیریان (لامینور)، پریناز ایزدیار، جواد عزتی و بابک حمیدیان (مغز استخوان)، اکبر عبدی (نقره داغ) و... از جمله چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که این روزها تصاویرشان بر سردر سینماها دیده می‌شود. با اکران «طلاخون» مصطفی زمانی همزمان دو فیلم روی پرده دارد. «بدون قرار قبلی» دیگر فیلمی است که این روزها با حضور او روی پرده است. بهروز شعیبی هم همزمان در دو فیلم «هناس» و «بدون قرار قبلی» را به ترتیب با عنوان بازیگر و کارگردان در حال اکران دارد.
آغاز اکران تابستان با «طلاخون» و «روز ششم»
فیلم «طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه‌کنندگی حسن کلامی که قرار است از چهارشنبه یکم تیرماه اکران آن آغاز شود محصول سال 98 است. در این فیلم علاوه‌بر شهاب حسینی، حسام منظور، زری خوشکام، ترنم کرمانیان حضور دارند. چهارمین تجربه بلند سینمایی ابراهیم شیبانی، روایتگر یک پرونده جنایی و درگیری زنی با این ماجرا است.
«روز ششم» نخستین ساخته سینمایی حجت قاسم‌زاده اصل به زندگی جوانی به نام احمد می‌پردازد که بعد از آزادی از زندان فقط 5 روز وقت دارد که جواب چند معما را پیدا کند. احمد اگر موفق نشود در روز ششم کشته خواهد شد. در این فیلم که تهیه‌کنندگی آن با رحمان سیفی آزاد است در کنار مصطفی زمانی، هنرمندانی چون جمشید هاشم‌پور، بهاره افشاری، امیر جعفری، مهران احمدی، افشین هاشمی، همایون ارشادی، بهرام ابراهیمی و مهدی حسینی نیا حضور دارند.
تماشای آنلاین «شادروان»
آن‌طور که شورای راهبردی اکران در گزارش روز دوشنبه 23 خردادماه وعده داده اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی قرار است با تشکیل کارگروهی به همین منظور جدی‌تر شود اما تا آن زمان تعدادی از فیلم‌ها با کم شدن سانس‌های نمایش سینما به اکران آنلاین آمده‌اند. «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی که به‌عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروزی از اواخر سال ۱۴۰۰ روی پرده سینماها رفت از همین دست آثار است. این فیلم با فروش بلیت به تعداد کمتر از ۳۰۰ هزار عدد و رقم ۹.۵ میلیارد تومان در سینماها، از ۲۵ خردادماه راهی اکران آنلاین شده است. در این فیلم سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی بازی کرده‌اند. «مرد بازنده» ساخته محمدحسین مهدویان، با حضور جواد عزتی، رعنا آزادی ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، امیر دژاکام و مهدی زمین‌پرداز از دیگر فیلم‌های اکران نوروز است که به اکران آنلاین پیوسته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/23/616764/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها