وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر استانی به اصفهان:

رسالت دولت مردمی، تکریم هنرمندان اصیل ایرانی است


فرهنگی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر استانی به اصفهان، با تأکید بر اینکه دولت‌ مردمی ثابت کرد همه راه‌ها به غرب و کدخدای غربی ختم نمی‌شود، گفت: «حذف ارز ترجیحی یک تصمیم راهبردی برای کشور بود که شخص رئیس‌جمهور آبرو و شخصیت اجتماعی خود را به‌ میدان آورد تا این تصمیم سخت و اساسی گرفته شود.»
ثابت کردیم همه راه‌ها به غرب ختم نمی‌شود
اواخر هفته‌ای که گذشت سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان و دیدار وی با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این استان و همچنین حضور در جمع مردم همراه شد. آن‌طور که در بخشی از گزارش روابط عمومی این وزارتخانه آمده، محمدمهدی اسماعیلی در ادامه سفر استانی هیأت دولت به استان اصفهان در جمع اقشار مردم دهاقان گفت: «دولت مردمی با عملکرد خود ثابت کرد همه راه‌ها به غرب و کدخدای غربی ختم نمی‌شود. میزان حجم واردات و صادرات ما با کشورهای منطقه تاکنون ۲ برابر سال قبل شده است، درحالی که سال‌ها کشور معطل کمک غربی‌ها شده بود. به هر حال امروز ریل کشور در حال تغییر است البته به‌خوبی واقف هستیم تغییر ریل با سختی‌هایی همراه است.»
وی با تأکید بر اینکه ادامه تخصیص ارز ترجیحی ناممکن بود، تصریح کرد: «ارز ترجیحی تبعیض، فساد و قاچاق به‌دنبال داشت هرچند قطع آن برای دولت راحت نبود و به‌ معنای نادیده گرفتن مشکلات نبود بلکه یک تصمیم راهبردی بود که هیچ دولتی چنین تصمیمی را در دوره کاری خود نمی‌گرفت اما شخص رئیس‌جمهور آبرو و شخصیت اجتماعی خود را به‌ میدان آورده تا جامعه را به‌ سمت رستگاری اقتصادی رهنمون کنند.»
اسماعیلی به رشد ۵,۷ درصدی اقتصادی کشور در سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: «این عدد با دوره مشابه قبلی قابل مقایسه نیست. دستاوردهای انجام شده میزان فروش نفت و درآمدهای نفتی نیز با کار جمعی صورت گرفته است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود دهاقان را شهرستانی سرشار از استعدادهای خوب و درخشان عنوان کرد که به‌لحاظ منابع معدنی نیز غنی است.

آیت‌الله مستجابی: همه برای سلامتی رئیس‌جمهور دعا کنیم
بنابر خبر دیگری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این سفر استانی به دیدار آیت‌الله سیدمرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به «مستجابی» از علمای برجسته اصفهان نیز رفت.
اسماعیلی وزیر فرهنگ در این دیدار ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف، حامل پیام محبت‌آمیز ریاست محترم جمهوری بود. آیت‌الله مستجابی در پاسخ به پیام آیت‌الله رئیسی نیز گفت: «باید همه برای موفقیت و سربلندی آقای رئیسی دعا کنند و بنده هم دعاگو هستم.»
گفتنی است، آیت‌الله مستجابی از علمای سر‌شناس شهر اصفهان است که تحصیلات خود را در حوزه علمیه تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ اجتهاد از آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی شد. وی یکی از مبارزان سیاسی در دوره ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت‌الله کاشانی بود. همچنین آیت‌الله مستجابی علاوه‌بر اینکه در حوزه شعر و ادب و هنر دستی دارد از پهلوانان پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای به حساب می‌آید.
 خبر دیگری از روابط عمومی وزارت ارشاد حاکی از حضور اسماعیلی در شورای اداری شهرستان شهرضا طی این سفر استانی است که با شرکت جمعی از مدیران، نخبگان و خانواده شهدای این شهرستان برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شورا گفت: «توسعه و آبادانی اماکن دینی، مذهبی و مرجعیت دادن به آنها در راستای تحقق نهضت بازگشت به مساجد از سوی دولت مردمی دنبال می‌شود.»
اسماعیلی، وجود مقبره امامزاده شاه‌رضا(ع) در شهرستان شهرضا را یک مزیت فرهنگی برای آن دانست و افزود: «مهم‌ترین مزیت فرهنگی شهرستان شهرضا همین امامزاده است که اسم شهرستان نیز برگرفته از ایشان است و باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشت و در این زمینه به سازمان اوقاف و امور خیریه این تأکید را خواهیم داشت که شرایط فعالیت‌های فرهنگی را در این مکان مقدس فراهم کند. شهرضا مفتخر به زادگاه شهید عالی مقام، سردار شهید ابراهیم همت است و جایگاه این شهرستان باید تقویت شود.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب که «امامزادگان قطب‌ فرهنگی کشور هستند» تصریح کرد: «در دولت مردمی نهضت بازگشت به مساجد را به‌عنوان شعار محوری حوزه فرهنگ انتخاب کرده‌ایم. در این زمینه برنامه وسیعی را شروع کرده‌ایم و در همه استان‌ها آن را پیگیری خواهیم کرد.»
در خصوص همین سفر نیز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «رسالت دولت مردمی حضور میدانی در مناطق مختلف کشور و تکریم هنرمندان اصیل ایرانی است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/23/616766/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها