افزایش 50 درصدی قیمت مس تا سال 2024

لجن تولیدات مس در بورس کالا عرضه نمی‌شود


گروه اقتصادی/ نایب‌رئیس هیأت مدیره انجمن مس ایران، پیش‌بینی کرد که با توجه به افزایش مصرف فلز مس در سال‌های آینده در صنایعی چون ماشین‌آلات برقی و انتقال انرژی، قیمت جهانی مس در سال 2024 حدود 50 درصد افزایش یابد.
کوروش شعبانی در گفت‌وگو با «ایران» اذعان داشت که با توجه به روند رو به رشد مصرف مس در جهان، رسیدن بهای این فلز به قیمت 15 هزار دلاری در سال 2024 ناممکن نیست.
وی در عین حال یادآور شد که با توجه به روند رو به رشد مصرف مس در صنایع مختلف در جهان، افزایش سرمایه‌گذاری در این صنعت در داخل امری اجتناب‌ناپذیر است.
به گفته نایب‌رئیس هیأت مدیره انجمن مس ایران، بازار فلزات اساسی از جمله مس همواره مورد توجه سهامداران بوده و پیش‌بینی می‌‌شود که در ماه‌های آتی  هم مورد توجه بیشتر معامله‌گران قرار گیرد.
شعبانی با انتقاد از نوع نگاه به بخش خصوصی سرمایه‌گذار در صنعت مس، گفت که بخش مهمی از سهام صنعت مس در اختیار بخش خصوصی بوده اما در عمده تصمیمات این صنعت بازیگر چندان اصلی نیست.
وی درباره امکان عرضه لجن تولیدات مس در بورس کالا هم گفت که در لجن تولیدات مس، فلزات گرانقیمتی چون طلا و مولیبدن هم وجود دارد اما امکان عرضه آن در بورس کالا هنوز وجود نداشته و آن را به صورت مناقصه به فروش می‌‌رسانند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/10/616771/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها