خبر خوان


تأمین ۵ هزار مگاوات برق برای صنعت و معدن
منیژه غلامرضایی، مدیر زیرساخت ایمیدرو گفت: قرارداد ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید از تفاهمنامه ۱۰ هزار مگاواتی، امضا شده است؛ از این رو نیروگاه سمنان، نخستین طرح از این تفاهمنامه است، این طرح با ظرفیت تولید ۳۸۰ مگاوات انرژی برق، تا نیمه تابستان امسال راه‌اندازی می‌شود.
او افزود: در مجموع ۱۴ استان کشور دارای نیروگاه جدید می‌شوند که برق آنها در اختیار صنایع و معادن قرار می‌گیرد؛ این میزان ظرفیت در ۲۴ سایت نیروگاهی و در مدت ۳۶ ماه ایجاد خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود در طرح بعدی، نیروگاه شرکت فولاد مبارکه وارد مدار تولید برق شود. مدیر زیرساخت ایمیدرو با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد مصرف برق کشور مربوط به حوزه صنعت و معدن است، تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار مگاوات به این حوزه اختصاص دارد که ۶ تا ۷ هزار مگاوات آن مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.
او گفت: ادامه اجرای این تفاهمنامه نیازمند همکاری و همیاری دستگاه‌های کشور جهت صدور مجوزهای لازم است تا بتوان در زمان مقرر، برق مورد نیاز حوزه تولید و اشتغال را تأمین کرد.

 افزایش نرخ بلیت پرواز‌های داخلی غیرقانونی است
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: باتوجه به گزارشات واصله مبنی بر افزایش نرخ بلیت هواپیما در چند روز اخیر توسط تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در برخی از مسیرهای پروازی داخلی، طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد تغییرات ایجاد شده در نرخ‌های بلیت توسط دو شرکت هواپیمایی و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار صورت پذیرفته است. تأکید می‌‌شود با هر گونه افزایش قیمت که مراحل قانونی را طی نکرده و به تأیید ستاد تنظیم بازار نرسیده باشد، مطابق ضوابط برخورد خواهد شد.
​​​​​​​
دستورالعمل واردات خودرو 
هنوز مشخص نشده است
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: دستورالعمل واردات خودرو هنوز مشخص نشده است، هرچند تاکنون تماسی با اعضای این انجمن نیز گرفته نشده و هیچ نظرخواهی نیز انجام نشده است. او بیان داشت: مطابق مواد ۲، ۳ و ۵ قانون تسهیل کسب‌ و کار، در تدوین این دستورالعمل باید آرا و نظرات انجمن واردکنندگان خودرو، انجمن خودروسازان، انجمن قطعه‌سازان و همچنین انجمن اسقاط خودرو گرفته شود.
این مقام صنفی یادآور شد: تجربه دولت گذشته که بدون مشورت با تشکل‌ها جلوی ثبت سفارش خودروهای خارجی را گرفت و شرایط امروز بازار خودرو را رقم زد، تجربه دردناکی بود. امروز به دنبال آن هستیم که رویه‌ها مشورتی بوده و تصمیمات به‌صورت منطقی و علمی و تأمین‌کننده نفع مردم باشد.
او معتقد است: اگر بر مبنای همان قوانین و مقررات پیشین در زمینه واردات خودرو بخواهیم پیش برویم، به نتیجه لازم دست نخواهیم یافت؛ ازجمله اگر تغییری در تعداد خودروهای اسقاطی به ازای واردات هر دستگاه خودرو داده نشود، واردات هیچ تأثیری در کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو توضیح داد: در گذشته به‌ازای واردات هر دستگاه خودرو، باید بین چهار تا هشت دستگاه خودرو اسقاط می‌شد، با توجه به اینکه امروز قیمت اسقاط هر دستگاه خودرو بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است، اگر این رویه اصلاح نشود هزینه‌ای بین ۸۰ میلیون تا ۲۴۰ میلیون تومان در واردات هر دستگاه خودرو به دنبال خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/12/616775/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها