اخبار


دلار به کانال 30 هزار تومان بازگشت
رئیس کانون صرافان گفت: صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی، ارز صادرکنندگان را به نرخ توافقی خریداری کرده و آن را به نرخ توافقی دراختیار مشتریان قرار می‌دهند.
به گزارش فارس، کامران سلطانی‌زاده افزود: با خرید و فروش به نرخ توافقی، نرخ هر دلار در بازار متشکل ارزی به کانال 30هزار وارد شده و هر دلار 30هزار تا 30هزار و 300تومان درحال معامله است. سلطانی‌زاده با اشاره به اینکه بازار متشکل ارزی در روز تعطیل جمعه هم فعال بودند، ادامه داد: ارز مسافرتی هم در بازار متشکل به نرخ 27هزار تا 27هزار و 400تومان به هموطنان ارائه می‌شود.
 
صرافی‌ها مجاز به خرید ارز اشخاص حقیقی و حقوقی
با صدور بخشنامه جدید بانک مرکزی، صرافی‌ها مجاز به خرید ارز همه اشخاص حقیقی و حقوقی با نرخ توافقی شدند. به گزارش ایسنا، بانک مرکزی در بخشنامه جدید به صرافی‌ها اجازه داد علاوه‌ بر صادرکنندگان، نسبت به خرید ارز از همه اشخاص حقیقی و حقوقی با نرخ توافقی به منظور فروش به متقاضیان اقدام کنند. در این بخشنامه آمده است: به منظور تسهیل ورود اسکناس به کشور، همه صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند نسبت به خرید ارز از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی با دریافت اصل اظهارنامه گمرک معتبر مبنی بر ورود اسکناس با نرخ توافقی اقدام کنند. در این بخشنامه عنوان شده خرید اسکناس خرد از اشخاص با رعایت مقررات ارزی و مبارزه با پولشویی امکان‌پذیر است. بخشنامه جدید بانک مرکزی، شرکت‌های صرافی را مکلف کرده عملیات خرید و فروش فوق را برحسب مقررات ابلاغی در سامانه نظارت ارز (سنا) همزمان با انجام معامله ثبت کنند.
​​​​​​​
تحقق صرفه‌جویی ۷۰ درصدی مصرف برق ادارات 
روز ۲۵ خردادماه میزان مصرف برق در کشور به رقم کم سابقه ۶۲ هزارمگاوات در فصل بهار رسید. وزیر نیرو این رقم را هزار و 500 مگاوات بالاتر از مدت مشابه سال قبل دانست و با تشریح برنامه‌های مدیریت مصرف برای ادارات از جمله تغییر ساعات کاری، از تحقق ۷۰ درصدی هدفگذاری انجام شده در صرفه‌جویی مصرف برق خبر داد. به گزارش وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اعمال برنامه مدیریت مصرف و تغییر ساعات کاری ادارات دولتی، افزود: هدفگذاری شده تا در طرح تغییر ساعات اداری، هزار تا هزار و 200 مگاوات شاهد کاهش مصرف برق در کل کشور باشیم که این میزان صرفه‌جویی به بخش خانگی اختصاص می‌یابد و تاکنون بیش از ۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف را داشته‌ایم و حدود ۷۰ درصد هدف در طرح تغییر ساعات اداری محقق شده است. وزیر نیرو با بیان اینکه دستگاه‌هایی که از این طرح تخطی می‌کنند شناسایی و برق آنها قطع می‌شود، یادآور شد: از سه‌شنبه نام این دستگاه‌ها اعلام عمومی خواهد شد.
 
رکورد تولید نیروگاه‌های حرارتی شکست
در همین حال، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال برای نخستین بار رکورد تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی شکست. مصطفی رجبی مشهدی  در گفت‌وگو با ایرنا افزود: میزان تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی به رقم کم سابقه بیش از ۵۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسیده است. وی ادامه داد: میزان تولید نیروگاه‌های آبی هم متناسب با وضعیت آنها و نیاز شبکه در جریان است. سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون هیچ خاموشی ناشی از کمبود تولید در بخش خانگی کشور رخ نداده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/13/616779/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها