صحبت‌های ضدونقیض حسینی و درویش درباره آینده کاپیتان سرخ‌ها

سیدجلال مربی می‌‌شود


گروه ورزشی/ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دیروز میهمان برنامه تلویزیونی ورزشگاه بود و به نکات مهمی اشاره کرد. رضا درویش درخصوص مسائلی چون آینده سیدجلال حسینی و شرایط این تیم در نقل و انتقالات صحبت کرد و البته در اقدامی قابل توجه، رقم قرارداد گل‌محمدی را فاش کرد که این موضوع بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. درحالی که پرسپولیس تاکنون فعالیت خوبی در نقل و انتقالات و جذب بازیکنان داشته، درویش صحبت‌هایش را با اشاره به اوضاع فوتبال‌مان در این بخش و رقم‌های بعضاً عجیب بازیکنان، شروع کرد: «گل‌محمدی لیستی جهت تقویت تیم داده بود. البته همیشه این طور نیست که بازیکن مورد نظر کادر فنی جذب شود، چون تیم‌های مختلف بخصوص تیم‌های صنعتی رقم قراردادهایشان قابل قیاس با ما نیست، اما سعی کردیم بازیکنان مدنظر کادر فنی را جذب کنیم. رقم پیشنهادی ما به برخی از بازیکنان نسبت به رقمی که باشگاه‌های دیگر به آنها گفته بودند تا 10 میلیارد تومان کمتر بود ولی آنها به خاطر هواداران به پرسپولیس آمدند. تاکنون 60 الی 70 درصد از لیست مورد نظر کادر فنی ما محقق شده که این موضوع در ادوار پرسپولیس بی سابقه است. برای خط حمله هم با برخی از گزینه‌های داخلی و خارجی در حال مذاکره هستیم و این را بگویم که برخلاف شایعات روزهای گذشته، دیاباته در لیست ما نیست.»مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود گل‌محمدی برای دو فصل قراردادی 40 میلیاردی با پرسپولیس دارد و آیا این رقم صحت دارد، گفت: «رقم قرارداد اینقدر نیست، شاید همین حدود باشد. شاید کمی کمتر از این مقدار باشد، ولی این موضوع ربطی به رقم قرارداد ندارد، چون گل‌محمدی خودش اعلام کرد حاضر است بدون اینکه مبلغی بگیرد، از باشگاه جدا شود.» درخصوص قرارداد 40 میلیاردی گل‌محمدی با پرسپولیس موضوع اصلی نامتعارف بودن دستمزد او است. گل‌محمدی در دو مقطع قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرده و اکنون دو فصل دیگر از قراردادش با پرسپولیس باقی مانده تا سرمربی سرخپوشان با رقمی بیش از یک میلیون دلار (برای دو فصل) یکی از گران‌ترین مربیان لیگ برتر ایران محسوب شود. این در حالی است که بنابر اعلام برخی منابع، قرارداد گل‌محمدی در فصل گذشته با یک سری آپشن‌ها به حدود ۱۳ میلیارد تومان می‌رسید. یکی از شایعات مهم این است که با توجه به رابطه خوب درویش و دایی احتمال دارد در صورت جدایی گل‌محمدی، علی دایی روی نیمکت پرسپولیس بنشیند. واکنش درویش به این شایعه چنین بود: «دایی تمایلی ندارد به فوتبال برگردد.»
ابهام بزرگ درباره سیدجلال
بحث ادامه همکاری باشگاه با سیدجلال حسینی و ضعف سرخ‌ها در دفاع چپ، جزو موضوعات مهمی است که هواداران هم منتظر مشخص شدن تکلیف آن هستند. درویش درباره کاپیتان سرخ‌ها بیان داشت: «سیدجلال گفت هر جا بتواند مثمرثمر باشد در خدمت است. قرار است این هفته جلسه‌ای بگذاریم و به احتمال خیلی زیاد به کادر فنی پرسپولیس اضافه خواهد شد. برای دفاع چپ هم وحید امیری را داریم. او جراحی کرده اما هفته اول  یا دوم لیگ به شرایط ایده‌آل برمی‌گردد.» درویش در حالی ادعا کرد که کاپیتان محبوب 40 ساله سرخ‌ها فصل آینده حضوری در مستطیل سبز نخواهد داشت و به عضویت کادر فنی سرخ پوشان اضافه خواهد شد که احتمالاً این موضوع چندان به مذاق سیدجلال خوش نخواهد آمد، چرا که مدافع سرخ‌ها که سابقه 115 بازی ملی و همچنین گلزنی در تیم ملی را دارد، شنبه هفته گذشته در مراسم افتتاحیه مجموعه ورزشی‌اش که با حضور اهالی نامدار فوتبال برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد ادامه حضورش در پرسپولیس گفت: «قرار است در این خصوص با درویش و گل‌محمدی صحبت کنم.» سیدجلال در مورد اینکه آیا از فوتبال خداحافظی می‌کند، پاسخش با قاطعیت «نه» بود. حال اینکه درویش در برنامه تلویزیونی گفت سیدجلال فصل آینده به کادر فنی اضافه خواهد شد، موضوع عجیبی است که شاید در روزهای پیش رو واکنش کاپیتان سرخ‌ها را به دنبال داشته باشد. بازیکنی که در فصل بیستم آمار خوبی از خود به جای گذاشت و چند گل 3 امتیازی برای سرخ‌ها به ثمر رساند و یکی از دلایل قهرمانی این تیم بود. طبق گفته درویش و حسینی، قرار است طرفین در این خصوص با همدیگر صحبت کنند و اینکه درویش پیش از صحبت با سید جلال درخصوص حضور او در کادر فنی صحبت کرد، موضوع عجیبی است.در ادامه این گفت‌وگو درویش در پاسخ به این پرسش که ‌پنجره نقل ‌و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس چه زمانی باز خواهد شد، گفت: «تلاش می‌کنیم تا بدهی استوکس را ظرف هفته‌های آینده پرداخت کنیم. از زمانی که من آمدم حدود 5 میلیارد به شهرخودرو داده‌ایم اما آنها اعتقاد دارند که ما بدعهدی کردیم. ما چه بدعهدی‌ای کردیم؟! در زمانی که شماره حساب آنها (شهرخودرو) بسته بود، ما باید به کجا پول پرداخت می‌کردیم؟ خیلی نشست گذاشتیم تا راهی پیدا کنیم و به آنها پول بدهیم.» 

واکنش باشگاه به اظهارات درویش درباره قرارداد یحیی
باشگاه پرسپولیس عصر دیروز در رابطه با موضوعی که در رسانه‌ها مطرح شد، اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه نوشته شد: «بعد از حضور رضا درویش، مدیرعامل باشگاه در برنامه ورزشگاه، خبری مبنی بر مبلغ قرارداد سرمربی تیم در رسانه‌ها منتشر شد که به نظر می‌رسد برداشت درستی در این رابطه صورت نگرفته است. اظهارنظر مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به مجری برنامه اشاره به مبلغ قرارداد سرمربی تیم در بازه زمانی 3 ساله بود که 2 سال از قرارداد آقای گل‌محمدی مانده اما در رسانه‌ها عنوان شده این مبلغ مربوط به دو سال است که بدینوسیله این موضوع اصلاح می‌شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/20/616787/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها