اخبـــــار


همسان‌سازی حقوق کارکنان در دستور کار دولت

وزیر آموزش و پرورش روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان‌های شاهین‌شهر درباره همسان‌سازی حقوق کارکنان دولت سیزدهم گفت: این موضوع باید با الگویی اجرا شود که به سرنوشت قانون مدیریت خدمات کشوری دچار نشود.
یوسف نوری با بیان فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که دولت سیزدهم در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت داشته است، اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان در دولت تصویب شده و مراحل کاری آن در حال انجام است و طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان نیز از سال آینده آغاز خواهد شد.
وی پرداخت حقوق تا قبل از دولت سیزدهم را از محل استقراض دانست و تأکید کرد: دولت سیزدهم هیچ استقراضی انجام نداد اما حقوق را با وجود تأخیر، بدون استقراض پرداخت می‌کند که باید بدین خاطر از کارکنان دولت عذرخواهی کرد.

۲۰ هزار پزشک عمومی، کار پزشکی نمی‌کنند

محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از کمبود پزشک در کشور بیان کرد: چرا اکنون نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ هزار پزشک عمومی، کار پزشکی انجام نمی‌دهند؟ چرا ۱۸ هزار پزشک در شبکه نظام ارجاع و پزشک خانواده و خانه‌های بهداشت، کمبود داریم؟ گفت: این همه پزشک داریم که کار نمی‌کنند یا کارهای غیرمرتبط با تخصص‌شان انجام می‌دهند. اگر واقعاً دلسوز هستید اول همین تعداد پزشک را در این شبکه به کار بگیرید و بعد بیداد کمبود پزشک را سر دهید.
 اگر واقعاً دغدغه جدی کمبود دسترسی مردم به پزشک را دارید، بیایید بنشینید و همان‌طور که خودتان برای افزایش ظرفیت تصمیم می‌گیرید، خودتان هم نظام پزشک خانواده و ارجاع را اجرا کنید.
 از وزارت بهداشت، مجلس و دولت بخواهید و اعلام کنید که با پول مردم پزشک عمومی تربیت کردیم، اما اکنون این پزشک در سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده به‌کارگیری نمی‌شود، چرا؟ آقای نماینده مجلس و آقای شورای عالی انقلاب فرهنگی بیا و این را حل کن. اینکه روی کاغذ بگوییم اینقدر ظرفیت‌ها افزایش یابد که هنر نیست و هر کسی بلد است آن را انجام دهد. اگر دلسوز هستید و دغدغه دارید که قطعاً دارید، بیایید و موضوعی را که مشکل مردم را واقعاً حل می‌کند، دنبال کنید؛ توزیع را عادلانه کنید و ماندگاری پزشکان را در مناطق محروم افزایش دهید.

شناسایی ۱۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده و ۱۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شده‌اند.
از 26 تا 27 خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.
متأسفانه طی۲۴ ساعت گذشته، یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داد و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۶۱ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و۶۰ هزار و ۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ۳۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۵۲ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۷۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد، 113 شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

هدفگذاری 20 هزار فرصت شغلی برای زندانیان و خانواده آنها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: با توجه به انعقاد تفاهمنامه با سازمان زندان‌ها درخصوص ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده و خانواده‌های آنها در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۲۰ هزار فرصت شغلی طی مدت سه سال هدفگذاری شده است.
مرتضی فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعتبارات اشتغال مددجویان در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: باتوجه به بند ۵ مصوبات هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی اشتغال در سال ۱۴۰۱، اجرای ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای پنج دهک پایین درآمدی در کشور توسط این نهاد منظور شده که در مجموع حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال شامل ۲۵۰ هزار میلیارد ریال از محل بند «ب» تبصره ۱۶ و ۱۴ هزار میلیارد ریال از محل بند «الف» تبصره ۱۸ سال جاری و مابقی از سایر منابع (منابع صندوق امداد ولایت، اشتغال پایدار روستایی و...) جهت پرداخت تسهیلات اشتغال به گروه‌های هدف پیش‌بینی شده است.
او با اشاره به برنامه راهبری شغلی و هدایت شغلی و برنامه‌های کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری، اظهار کرد:‌ بنابر پیش‌بینی ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱، ۲۰۰ هزار شغل در قالب الگوی راهبری شغلی و ۲۰۰ هزار شغل در قالب هدایت شغلی و ۱۰۰ هزار شغل در قالب کاریابی اجرا می‌شود.
فیروزآبادی درخصوص برنامه‌های هدایت شغلی نیز توضیح داد و گفت:‌ طرح‌های هدایت شغلی در قالب مشاغل مستقل یا اجرای طرح‌های سراسری در زمینه‌های حمل و نقل، طرح‌های مولد خورشیدی و... اجرایی می‌شود. ۱۰۰ هزار اشتغال نیز در قالب کاریابی برای مددجویان واجد شرایط اجرایی می‌شود.فیروزآبادی همچنین به طرح‌های کاریابی در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد یکصد هزار کاریابی در قالب معرفی افراد به بنگاه‌های اقتصادی در قالب تعامل با کارفرمایان و بسته‌های تشویقی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یا پرداخت حق بیمه سهم کارفرما از سوی امداد انجام می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/22/616844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها