اخبــــار


تدوین بسته ساماندهی بازار اجاره مسکن

وزیر راه و شهرسازی از تدوین بسته جدید خروج از بحران بازار اجاره مسکن خبر داد.
رستم قاسمی، افزود: تیغ تیز اجاره‌بها روی گردن قشر آسیب‌پذیر است و برداشتن آن نیازمند حرکتی جهادی و بزرگ و اقدامی فراوزارتخانه‌ای است. بسته جدید خروج از این بحران را با همکاری صاحب‌نظران به رئیس جمهور تقدیم کردیم که با تأیید سران قوا حرکتی اساسی به جای مُسکن‌های زودگذر آغاز می‌شود.
بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، بسته مدیریت اجاره بهای مسکن شامل سه بخش است؛ بخش اول کمک یا تشدید عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن یا همان سامانه املاک و اسکان است.
اقدام دوم بحث افزایش تولید است؛ در قالب پروژه‌های حمایتی مسکن، بیش از 567 هزار واحد در مسکن شهری، 158 هزار واحد در مسکن روستایی و 193 هزار واحد نیز در حوزه خودمالکی در حال ساخت است. ضمن اینکه در بافت فرسوده نیز 53 هزار واحد ساخته می‌شود که در مجموع 918 هزار واحد خواهد بود.
 اقدام سوم نیز کنترل بازار است که این حوزه شامل دو بخش است؛ یک بخش با مصوبات دولت انجام‌شدنی است که پیشنهادهایی در کمیته‌های فنی تنظیم بازار تأیید شده و یکشنبه در دولت مطرح می‌شود. بخش دیگر از کنترل بازار نیاز به قانون دارد که امروز در جلسه سران مطرح و مصوبات آن برای کوتاه‌مدت اخذ خواهد شد. همزمان مجلس نیز یک طرح دو فوریتی دارد که تبدیل آن به قانون زمانبر است و به تابستان امسال نمی‌رسد. از این رو این مسأله از کانال سران قوا دنبال می‌شود تا در تابستان امسال کنترل بازار اجاره اجرا شود.

افتتاح راه‌آهن سریع‌السیر تهران - اصفهان تا پایان دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بر لزوم توجه ویژه دولت برای تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تأکید کرد.
میعاد صالحی در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه از طرح ملی قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان، بر لزوم توجه ویژه دولت به این پروژه تأکید کرد.
وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در تکمیل بخشی از این پروژه کمک کنند و ما با دو تیم در این مورد صحبت کرده‌ایم.
وی افزود: اگر بتوانیم این خط سریع‌السیر را اجرا و راه‌‌اندازی کنیم، می‌توانیم در سایر خطوط هم راه‌آهن پرسرعت را اجرا کنیم و اگر خدای نکرده به توقف برسیم، طبیعتاً بن‌بستی ایجاد خواهد شد؛ اما ان‌شاءالله شاهد افتتاح این خط پرسرعت ریلی در دولت سیزدهم باشیم.
بر این اساس ۲۵۴ مورد از مجموع ۳۱۲ مورد معارض تأسیساتی در محدوده قم - اصفهان رفع شده همچنین معارض ملکی در ۸۵ درصد از مسیر قم - اصفهان نیز مرتفع شد.
تکمیل تونل کیلومتر ۲۹ به طول ۲۵۰ متر، تکمیل و تقویت ۱۸۰ آبروی موجود در مسیر قم - اصفهان، شروع عملیات اجرایی ایستگاه‌های فنی و تعمیراتی مورچه خورت، میمه و نطنز و راه‌اندازی 6 کارگاه در طول محور به استعداد ۱۷۰۰ نفر نیروی انسانی و ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در محدوده قم - اصفهان بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/11/616858/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها