سوژه


تاریخ دقیق المپیک 2028 اعلام شد

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی لس آنجلس در روز جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۷ برگزار می‌شود و مسابقات به طور رسمی در روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۷ به پایان می‌رسد. تاریخ بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۲۸ نیز مشخص شده است. طبق اعلام کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک مراسم افتتاحیه رقابت‌های پارا در روز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۷ برگزار می‌شود و مسابقات در تاریخ یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۷ به پایان می‌‌رسد. لس‌آنجلس برای سومین‌بار میزبان بازی‌های المپیک تابستانی است. این شهر قبلاً در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۸۴ میزبانی این مسابقات را برعهده داشته است. البته پیش از این دوره از رقابت‌ها بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در پاریس برگزار می‌شود و قرار است پایتخت فرانسه میزبانی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را تقریباً دو سال دیگر برعهده داشته باشد.
ثبت رکورد تاریخی توسط ورزشکار قطری

معتز برشیم ورزشکار قطری در مسابقات جهانی در یوجین امریکا (اورگان) در ماده پرش ارتفاع به مدال طلا دست یافت. برشیم با پرشی به طول ۲.۳۷ متر به مدال طلا رسید. مقام دوم به وو سانگ هیوک از کره ‌جنوبی (۲.۳۵) رسید و آندری پروتسنکو اوکراینی (۲.۳۳) سوم شد. برشیم ۳۱ ساله توانست برای سومین بار به مدال طلا در رقابت‌های جهانی برسد تا اولین ورزشکاری در تاریخ شود که در ماده پرش ارتفاع به ۳ مدال طلا می‌رسد. این ورزشکار قطری سه بار ( سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲) در پرش ارتفاع قهرمان جهان شد. برشیم همچنین قهرمان بازی‌های آسیایی (۲۰۱۴) و قهرمان المپیک توکیو است.
​​​​​​​
باشگاه اوکراینی خواهان غرامت سنگین از فیفا شد

باشگاه شاختار دونتسک اوکراین با اشاره به حکم فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) مبنی بر تعلیق یکطرفه قرارداد بازیکنان شاغل در لیگ این کشور تا پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳، خواستار غرامت ۵۰ میلیون یورویی از فیفا شد. فیفا ماه گذشته حکم صادر شده خود را تمدید کرد و به بازیکنان خارجی لیگ اوکراین اجازه داد تا به دلیل جنگ جاری در این کشور، قرارداد خود را بدون هراس از مجازات، با تیم‌های لیگ این کشور به طور یکطرفه تعلیق کنند.
 با این حال، تصمیم مذکور خشم باشگاه‌های اوکراینی بویژه شاختار را برانگیخت؛ تیمی که در پنج فصل اخیر فاتح چهار جام داخلی این کشور شده و از دیرباز به داشتن ستارگان خارجی در ترکیب خود می‌بالیده است. براساس گزارش نشریه آتلانتیک، باشگاه شاختار مدعی است که این تیم در نتیجه حکم فیفا بازیکنان خارجی خود را به عنوان بازیکن آزاد از دست داده و در نتیجه از دریافت مبلغ انتقال این بازیکنان محروم مانده است. در نتیجه، این باشگاه اوکراینی با تشکیل پرونده در دادگاه عالی ورزش(کاس) خواستار دریافت ۵۰ میلیون یورو غرامت از فیفا شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7960/21/620306/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها