مردم و هواداران، وزیر ورزش را در حرم رضوی دوره کردند

گزارش یک دیدار غیرمترقبه!


حامد جیرودی/ فوتبال این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از مردم ایران تبدیل شده است. هوادارانی که بسیاری از آنها با مشکلات زیادی در جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند اما این شرایط به هیچ عنوان عشق و علاقه‌شان به فوتبال را کم نمی‌کند و برای همین با نگرانی و البته علاقه زیاد مسائل مربوط به سرخابی‌ها و همچنین حضور تیم فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را دنبال می‌کنند. به همین دلیل حضور وزیر ورزش و جوانان در حرم مطهر رضوی باعث شد تا زائران امام رضا علیه‌السلام او را دوره کنند و سؤالات و دغدغه‌های خود را با سید حمید سجادی در میان بگذارند.
وزیر ورزش که برای شرکت در مراسم گردهمایی مدال‌آوران پارالمپیک به مشهد مقدس آمده بود، ساعت یک بامداد یکشنبه به حرم امام رضا(ع) آمد تا بارگاه امام هشتم را زیارت کند اما بسیاری از زائران جوان علاقه‌مند به ورزش و فوتبال، وقتی متوجه حضور سجادی در صحن آزادی شدند، دور او جمع شدند. ابتدا جوانی اهل کاشان، شروع به صحبت کرد و از مشکلات، گرانی‌ها و دغدغه‌های مردم گفت و از سجادی خواست تا صحبت‌های او را به گوش رئیس جمهور برساند. لحظاتی بعد زائری از خوزستان با لهجه جنوبی آمد و به سجادی سلام کرد. او به پسرش گفت: «آقا را می‌شناسی؟ وِزیر ورزشه» سجادی با لبخند به او گفت: «بچه آبادانی؟» و زائر پاسخ داد: «نه بچه بندر ماهشهرُم.» و بعد عکسی به یادگار گرفت و رفت. از اینجا به بعد مسیری یک دقیقه‌ای برای خروج سجادی از صحن، بیش از نیم ساعت به طول انجامید. نزدیک به ۶۰، ۵۰ زائر که انگار یک سلبریتی یا یک ستاره بزرگ استقلال یا پرسپولیس را دیده باشند، یکی پس از دیگری با وزیر ورزش عکس یادگاری می‌گرفتند تا لحظاتی دیدنی رقم بخورد. زائری که طرفدار استقلال بود، رو به سجادی گفت: «آقای وزیر به استقلال بیشتر برس». لحظاتی بعد زائری دیگر که به نظر می‌رسید پرسپولیسی است، با صدای بلند گفت: «آقای سجادی یه دونه است، فقط حیف که استقلالیه!» یکی دیگر مستقیم پرسید: «آقای سجادی استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟» و وزیر پاسخ داد: «باور کنید من نگاه رنگی ندارم، نه استقلالی هستم نه پرسپولیسی، به جفت‌شان علاقه دارم.» بحث هواداران به تیم ملی کشید و سؤالشان از سجادی این بود چه کسی روی نیمکت ایران در جام جهانی می‌نشیند؟ سجادی گفت: «جلسه خیلی خوبی با آقای ماجدی داشتیم، هر تصمیمی فدراسیون بگیرد، حمایت می‌کنیم. بزودی خبرهای خوبی از تیم ملی می‌شنوید.»
زائر دیگری آمد و گفت: «آقای سجادی به خرمشهر رسیدگی کنید» و وزیر هم با اشاره به حضور اخیرش در مسجد جامع خرمشهر به او گفت: «آقای حمید بنی تمیم را برای ورزش خوزستان گذاشته‌ایم، ان‌شاءالله شرایط بهتر می‌شود.» با این حال بازار سؤالات درباره سرخابی‌ها از وزیر داغ بود. از وزیر ورزش پرسیدیم تا به حال با چنین شرایطی مواجه شده بودید که او به خبرنگار «ایران» پاسخ داد: «خیلی وقت‌ها هواداران را می‌بینم اما امشب خیلی جالب بود. این مردم خیلی به من انرژی می‌دهند، واقعاً فوق‌العاده بود و شگفت زده شدم.»
از سجادی درباره سؤالات زیادی که مردم درباره استقلال و پرسپولیس و تیم ملی از او پرسیدند، نظرش را جویا شدیم که او عنوان کرد: «این مردم بهترین هستند. دیدید چقدر اطلاعات کاملی دارند؟ این جایگاه و قدرت ورزش را می‌رساند. واقعاً دیدن مردم خستگی را از تن مان در کرد.»
سجادی پس از این دیدار غیر مترقبه حرم امام رضا علیه‌السلام را ترک کرد، در حالی که زائران همچنان با هم مشغول صحبت درباره فوتبال بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7960/20/620365/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها