آزمون این بار با بزرگسالان قهرمان می‌‌شود؟

گام پایانی تیم ملی فوتبال زنان در کافا


پریسا غفاری/ تیم ملی فوتبال زنان ایران از ساعت 19 امروز برای کسب عنوان قهرمانی در تورنمنت کافا (آسیای مرکزی) به مصاف ازبکستان می‌‌رود. خرداد سال جاری مریم آزمون به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان زنان ایران انتخاب شد و این در حالی است که او در روزهای پایانی اسفند سال گذشته با جوانان کشورمان با 3 پیروزی پیاپی قهرمان تورنمنت آسیای مرکزی (کافا) در رده جوانان شد. بعد از قهرمانی جوانان فوتبال و تیم ملی فوتسال در تورنمنت کافا، این بار نوبت به تیم ملی بزرگسالان فوتبال ایران رسیده تا با قهرمانی در این تورنمنت هت تریک کند.
شاگردان مریم آزمون در مسابقات کافا تاکنون در هر 3 مسابقه به ترتیب با نتایج یک – صفر،5- صفر و 4 – صفر مقابل قرقیزستان،تاجیکستان و ترکمنستان به پیروزی رسیده‌اند و طبق برنامه آخرین بازی خود را امروز مقابل ازبکستان برگزار می‌کنند که این بازی سرنوشت قهرمان را تعیین خواهد کرد. سرمربی تیم ملی ایران در این دوره با تلفیقی از بازیکنان تیم ملی جوانان و لیگ برتری در کافا شرکت کرده که علاوه بر تغییر ترکیب تیم ملی، شاهد دگرگونی سبک بازی هم هستیم. تیم ملی با سیستم پایه بازی3- 3- 4 به میدان می‌رود. تشکیل مثلث‌های کنار زمین و دوندگی‌ هافبک‌ها، استفاده از دفاع‌های کناری در هنگام نفوذ، همچنین استفاده از ضربات ایستگاهی به نحو احسن از جمله ویژگی‌های خوب شاگردان آزمون است. افسانه چترنور، هستی فروزنده، شبنم بهشت، ملیکا متولی،سارا ظهرابی‌نیا و رقیه جلالی‌نسب از جمله تأثیرگذارترین بازیکنان ایران هستند.
در سمت مقابل بازیکنان ازبکستان در این دوره با ارائه بازی هجومی در هر 3 مسابقه خود با پیروزی پرگل از زمین خارج شده‌اند. ملی‌پوشان ازبکستان معمولاً با سیستم پایه 3-4-3 در زمین حاضر می‌شوند. به هر حال در جدول این بازی‌ها تیم‌های ازبکستان (تفاضل گل 19+) و ایران (تفاضل 10+) با 9 امتیاز اول و دوم هستند و تیم‌های ترکمنستان با 2 و قرقیزستان و تاجیکستان با یک امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم ایستاده‌اند. بر این اساس برای قهرمانی در این بازی‌ها ایران باید در دیدار پایانی از سد ازبکستان عبور کند؛ نتیجه‌ای غیر از پیروزی، موجب قهرمانی ازبک‌ها خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7960/20/620366/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها