بارقه امید در دل کارگران هپکو پس از سفر استانی رئیس جمهور به استان مرکزی

بخشی از ظرفیت تولید هپکو احیا شد


اراک - شرکت هپکو با رفع بخشی از مشکلات مالی خود، در یکسال گذشته توانسته دستمزد کارگران را از محل تولید و فروش محصول تأمین کند که تداوم آن و خروج کامل از رکود نیازمند نگاه ویژه دولت سیزدهم به مقوله تأمین سرمایه در گردش آن و جلوگیری از واردات ماشین‌آلات مشابه خارجی است.
شرکت هپکو اراک یکی از واحدهای تولیدی بلندآوازه صنعتی کشور است که در زمینه تولید ماشین‌آلات راهسازی فعالیت می‌کند که بعد از فرایند خصوصی‌سازی با مشکلات متعددی مواجه شد، اما با سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان مرکزی و بازدید از این واحد تولیدی بارقه‌های امید در دل کارکنان این واحد تولیدی زنده شد. 
مشکلات هپکو در طول سال‌های گذشته به‌دلیل خصوصی‌سازی نادرست، هر روز انباشته‌تر شده بود و حتی در برهه‌ای از زمان کار کارگران این شرکت به اعتراضات خیابانی کشید و با وجود وعده‌های بسیاری که مسئولان و مدیران وقت برای حل مشکلات آن دادند، هپکو به وضعیت سابق خود برنگشت. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بیست و نهمین سفر استانی خود به‌عنوان رئیس جمهور، در ۳۱ تیرماه امسال در بدو ورود به اراک بلافاصله در جمع کارگران هپکو حاضر شد و گفت: رونق و جهش تولید ملی با منع واردات کالاهای مشابه ساخت داخل محقق می‌شود.
رئیس‌جمهور در این جمع افزود: محصولاتی که در داخل کشور از جمله در هپکو ساخته می‌شود به هیچ عنوان نباید از خارج وارد شود. وی در پاسخ به درخواست برخی از کارگران این مجتمع تولیدی برای عدم دخالت افراد غیرکارشناس در مدیریت هپکو نیز بیان کرد: مسائل شرکت‌های تولیدی باید به‌صورت تخصصی پیگیری و حل شود و افراد غیرمتخصص حق دخالت در این موضوعات را ندارند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت هپکو گفت: این شرکت پس از مشکلات عدیده و تغییر مالکیت، مسیر جدیدی از تولید را آغاز کرده و در طول حدود دو سال گذشته، با سختی‌های زیاد توانسته حداقل تولید را داشته باشد.
«علیرضا کاظمی» افزود: هم اکنون مهم‌ترین مشکل این شرکت تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش است که این موضوع در سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی و در جمع کارگران نیز بیان و تأکید شد و امید است در سایه این سفر این موضوع حل شود. وی بیان کرد: هپکو توانایی تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات را دارد و پاسخگوی نیاز کشور است اما واردات ماشین‌آلات به‌واقع مشکلات زیادی را برای این شرکت ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت هپکو ادامه داد: شرکت هپکو در مقابل توانایی ساخت از پتانسیل مهندسی بالا و خدمات پس از فروش نیز برخوردار است و تولیدات خود را متناسب با نیاز مشتری تولید می‌کند اما وارد کنندگان این پتانسیل را ندارند و بیشتر دستگاه‌ها و ماشین‌آلات وارداتی راندمان کافی ندارند و پس از مدتی به جرگه ماشین‌آلات از رده خارج می‌پیوندند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7972/16/621879/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها