در مراسمی با حضور وزیر اقتصاد انجام شد

ایجاد 400 هزار شغل تا پایان سال با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و ۸ بانک کشور


دیروز در مراسمی باحضور وزیراقتصاد، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد برکت و گروه اقتصادی تدبیر و مدیران عامل هشت بانک در محل نمایشگاه دائمی دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام، بزرگترین تفاهمنامه ایجاد اشتغال درکشور به امضا رسید. سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: این تفاهم طی دوسال و در بیش از ۴۰۰ شهرستان اجرایی می شود.
عارف نوروزی افزود: بنا داشتیم تا پایان سال ۱۴۰۱، از طریق طرح‌های خرد و کلان بخش‌های مختلف ستاد مانند برکت و تدبیر، ۳۵۰ هزار شغل  در کشور ایجاد کنیم اما با امضای این تفاهمنامه امیدواریم تا پایان سال بتوانیم شکرانه ایجاد ۴۰۰ هزارمین شغل در کشور را برگزار کنیم. وی افزود: برهمین اساس قرار است ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل منابع تسهیلات بانک‌ها و آورده مردم برای اشتغال عملیاتی شود. سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تأکید کرد: دراین تفاهمنامه ۴۰۲ شهرستان و ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغالزایی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد این ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی درسال ۱۴۰۱ و ۴۰ درصد باقیمانده هم  سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد. نوروزی با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور  گفت: بنیاد برکت حمایت ویژه‌ای از سیلزدگان خواهد داشت و درقدم اول قول دادیم 2000 رأس دام سالم بین روستاییان سیلزده توزیع کنیم. وی تصریح کرد: با اقدامات اخیر توانسته‌ایم از ۲۰۰ هزار مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم. وزیراقتصاد نیز در این مراسم گفت: تفاهم ۴۰ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام یکی از ابتکارات منحصربه فرد درسال‌های اخیر است، ویژگی طرح‌های برکت، پایش مرتب و آنلاین رسیدن تسهیلات به هدف و پیگیری مشاغل ایجادشده و حمایت از کارآفرینان است و وام‌ها هدر نمی رود. سیداحسان خاندوزی افزود: ما با همکاران خود در شبکه نظام بانک‌های دولتی و خصوصی این برنامه‌ریزی را داشته و داریم که نظام مالی کشور به سمت تأمین مالی تولید و نیازهای خرد خانواده‌ها تغییر ریل دهند و تسهیلات خرد منجر به اشتغالزایی و توسعه پروژه‌های پیشران شوند نه اقدامات غیرمولد.
خاندوزی تأکید کرد: تخصیص اعتبارات به مردم به واسطه نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام که ازطریق تسهیلگران خود با مردم مرتبط هستند و بعد از دریافت تسهیلات، کارآفرین را رها نمی کنند می تواند به الگوی غالب درکشور برای تخصیص بودجه و ارائه تسهیلات تبدیل شود.
در پایان این مراسم تفاهمنامه 40 هزار میلیارد تومانی بین بنیاد برکت و مدیران عامل بانک‌های پارسیان، ملی، سپه، ملت، کارآفرین، تجارت، صادرات، مهرآفرین و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7972/9/621945/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها