رأی کمیسیون ماده 7 برای خشکاندن درختان در خیابان ولیعصر(عج) تهران صادر شد

117 میلیارد تومان جریمه خشکاندن 12 درخت


حمیده امینی فرد/ بالاترین میزان جریمه خشکاندن عمدی درختان برای  برج ساز تهران صادر شد. 117 میلیارد تومان جریمه خشکاندن 12 اصله درخت در خیابان ولیعصر(عج) تهران اعلام شده است. 
این حکمی است که از سوی کمیسیون ماده 7 اعلام شده و معلوم نیست از سوی قوه قضائیه برای برج‌ساز متخلف چه میزان جریمه نقدی و کیفری صادر شود! هفته گذشته بود که خشک شدن 12 اصله درخت در خیابان ولیعصر تهران، بلندترین خیابان خاورمیانه واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و حقیقی به‌دنبال داشت. فیلمی که از این اتفاق تلخ در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار بود، نشان می‌داد چندین اصله درخت چنار قدیمی در روبه‌روی این برج لوکس خشک شده است. اینکه عمدی بوده یا نه البته در همان زمان بحث انگیز شد.
 اما کمی بعد با ارائه توضیحات برخی مسئولان شهری مشخص شد که اساساً این اتفاق مربوط به سال 96 بوده و شهرداری نیز در چندین مرتبه نسبت به نگهداشت درختان به مالک تذکر داده، حالا بعد از گذشت چندین سال این بی‌ملاحظگی موجب شده تا درختان خشک شوند. تصاویری که البته در این فیلم منتشر شد، برای تهران‌نشین‌ها چندان عجیب نبود. شهروندان تهرانی سال‌هاست که با این ترفند برج سازها و مالکان آشنا هستند. درخت خشک می‌کنند و برج می‌سازند. تهرانی‌ها بخوبی می‌دانند که برج‌های سوپر لاکچری بدون زحمت رشد نمی‌کنند و اگر در جایی خوش آب و هوا و سرسبز، برجی روییده است، بدون شک در پشت پرده آن تخلفی رخ داده که باعث شده، هر واحد آن حالا متری بالای 300 میلیون تومان قیمت‌گذاری شود. فشار افکار عمومی البته در این سال‌ها بیش از گذشته شده است. با جریمه سنگینی که فعلاً برای آقای برج‌ساز تعیین شده و معلوم نیست قوه قضائیه نیز چه حکمی برای متخلف صادر کند، می‌توان امیدوار بود که مالکان و سازندگان از این به بعد به این راحتی‌ها پای درختان را به ماجرای ساخت و سازها نکشند! 
پیش از این البته مهدی بابایی، عضو شورای شهر تهران به «ایران» گفته بود که قرار است 6 ماه حبس تعزیری و 18 میلیارد تومان جریمه نقدی برای مالک صادر شود. اما ظاهراً کمیسیون ماده 7 این بار جریمه‌ای را برای متخلف تعیین کرده که نشان دهد در این زمینه بسیار جدی‌تر از گذشته است! 
«آنطور که مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفته هم‌اکنون جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی برای خشکاندن درختان خیابان ولیعصر در کمیسیون ماده ۷ شهرداری تهران تعیین شده است و احتمالاً برای خشکاندن درختان قوه قضائیه هم مبلغی را به‌عنوان جریمه تعیین خواهد کرد. ضمن اینکه مجموعه حقوقی شهرداری تهران و منطقه یک پیگیر کیفری این موضوع هستند و بر اساس مذاکراتی که صورت گرفته مقرر شده بیش از ۱۰۰ اصله درخت با بُن مناسب در خیابان ولیعصر کاشته شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7972/22/621972/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها