استاندار هرمزگان خبرداد

کشت پنبه و درخت توت برای ایجاد زنجیره نساجی


بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: برای ایجاد پروژه شهر نساجی بنا داریم 4500 هکتار زمین را زیر کشت پنبه ببریم و زنجیره‌های نساجی را در استان راه‌اندازی کنیم.
مهدی دوستی افزود: امیدواریم در همین دولت بتوانیم هرمزگان را به یکی از قطب‌های نساجی کشور تبدیل کنیم، در این مسیر 4هزار اصله درخت توت در شهرستان‌های حاجی‌آباد، میناب و رودان کشت شده تا زنجیره ابریشم و نوغان‌داری را در استان فعال کنیم.
دوستی ابراز داشت: طراحی شهر صنعتی لجستیکی به مساحت 1016 هکتار در پس کرانه بین بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر، طراحی شهر فولاد، پارک کود و سم، پارک شوینده‌ها و شهر پالایش از دیگر طرح‌های مهم دولت است که در نتیجه طرح شهر پالایش دو پالایشگاه در استان احداث می‌شود که یکی در محدوده شهر بندرعباس خواهد بود و یکی واحد بنزین‌سازی تحت عنوان مهر 120 هزار بشکه‌ای بود و پروژه نگین مکران را هم بزودی اجرایی خواهیم کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه کشاورزی و شیلات اظهارداشت: کل ظرفیت تولید ماهی در قفس نزدیک به 6 هزار تن بوده که این ظرفیت امسال تا 100 درصد افزایش پیدا خواهد کرد، در زمینه تولید میگو هم با توجه به تأمین برق مزارع پیش‌بینی‌مان این است 70 درصد رشد را تجربه می‌کنیم؛ در حوزه گلخانه‌ها 34 درصد رشد سطح زیرکشت داشتیم.
دوستی ادامه داد: در حوزه ترانزیت رشد 60 درصدی داشتیم. بندرلنگه با رشد 666 درصدی صادرات کانتینر یخچالی و بندر جاسک با 105 درصد بیشترین رشد را داشته‌اند.
 وی با اشاره به رشد اقتصادی 2.6 درصدی استان افزود: همچنین استان در 10 شاخص مورد بررسی نیز رتبه‌های خوبی را در سطح کشور از جمله رتبه اول مدیریت پروژه‌های عمرانی، رتبه دوم نهضت ملی مسکن، رتبه دوم صدور پروانه‌های تأسیس، رتبه سوم در صدور پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی و رتبه دوم ایجاد اشتغال با 20 هزار شغل کسب کرده است.دوستی تصریح‌ کرد: در بحث صدور سندها، رشد چند ده درصدی را شاهد بودیم که البته این رشد مطلوب من نیست و من به‌دنبال این هستم که در 4 سال دولت سیزدهم بتوانیم مشکل اسناد مالکیت کل مردم استان را حل کنیم هرچند که تاکنون کارهای بزرگی هم انجام شده و در اسلام‌آباد رودان بعد از 20 سال تغییر و تحول بین منابع طبیعی و بنیاد مسکن انجام شد در فارغان احمدی هم بعد از 10 سال معطلی مردم مشکل اسناد حل شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7989/15/624241/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها