خبر در خبر


ایسنا- جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران از کشف بقایای یک خانه مسکونی مربوط به هزاره چهارم پیش از میلاد در تپه‌های سیلک کاشان خبر داد.

ایرنا- حسن اکبری، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست گفت: با توجه به اینکه ۵۵ سال از تصویب قانون شکار و صید در کشور می‌گذرد، سازمان حفاظت محیط‌زیست تصمیم گرفت تا با استفاده از تجارب ملی و بین‌المللی و مصالح تنوع زیستی کشور، پیش‌نویس قانون جامع و کارآمدی را در این زمینه تدوین کند که به نام «قانون حفاظت و بهره‌برداری پایدار از حیات وحش» نام گرفت.

ایسنا- رائد ناصری‌فر، معاون میراث فرهنگی استان ایلام از آماده‌سازی و تکمیل پرونده منظر تاریخی ـ فرهنگی شهر باستانی «سیمره» برای ثبت در میراث جهانی یونسکو خبر داد.

مهر- محمد طالبی متین مدیرکل دفتر زیست بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر بزرگ شدن دریای خزر را رد کرد و گفت: در دریای خزر هرچند سال به‌صورت دوره‌ای یک بار پسروی و یک بار پیشروی داریم. در این دوره که ما در آن قرار گرفته‌ایم فعلاً شرایط اقلیم این شرایط را تشدید کرده به طوری که در قسمت‌های شرق خزر مثلاً میانکاله عمق آب بسیار کم است به طوری که باید حدود یک کیلومتر حرکت کنیم تا به عمق بیشتر برسیم. رسوب‌گذاری زیاد و تغییر اقلیم و عواملی چون احداث سدها باعث شده حجم ورودی آب به خزر کمتر شده است.

ایسنا- اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور از واگذاری امضای صدور پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری به تشکل‌های حرفه‌ای خبر داد و بر ضرورت مشارکت و خوداظهاری این تشکل‌ها برای اجرایی شدن این امر، تأکید کرد.

مهر- رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: قاتل محیطبان برومند نجفی تاکنون دستگیر نشده اما از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضا پیگیر دستگیری او هستیم.

تسنیم- کریم مهربانی، معاون دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به نابودی صدها هکتار از جنگل‌ و مرگ و میر ماهیان به‌دنبال ساخت «سد کسیلیان» (استان مازندران) اظهار کرد: تا این لحظه هیچ مجوزی برای احداث این سد از جانب سازمان محیط‌زیست صادر نشده است.
​​​​​​​
ایسنا- امید ابراهیمی، فعال میراث فرهنگی در کرمان گفت: بخش‌هایی از کاروانسرای قاجاری «کوزه‌گران» در جریان ساخت سیتی‌سنتر کرمان، فرو ریخت. لرزش‌های ساخت‌وساز این مجتمع تجاری اوایل سال گذشته نیز باعث تخریب یک ستون دیگر از این بنای تاریخی شده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7989/15/624243/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها