اخبـــــار


سخنگوی فراجا خبر داد
تمدید اعتبار گذرنامه زائرین اربعین از امروز

سخنگوی فراجا از تمدید اعتبار گذرنامه زائرین اربعین از امروز در تمامی ادارات گذرنامه خبر داد.
سردار مهدی حاجیان در این باره گفت: از روز شنبه برای سفر زائرین به عراق در تمامی ادارات گذرنامه سراسر کشور، پلیس گذرنامه برای تمدید گذرنامه‌هایی که تاریخش منقضی شده، فعال خواهد شد.
وی تأکید کرد  جهت تمدید اعتبار باید گذرنامه‌ها سالم باشد، زائرین اربعین می‌توانند به پلیس گذرنامه و مهاجرت برای تمدید گذرنامه مراجعه کنند.
وی همچنین افزود: برای رفاه حال مردم در شهرهای کوچک، این امکان فراهم شده است تا مردم به پلیس اطلاعات مراجعه کنند، گذرنامه‌هایشان را تحویل دهند و به مدت 6 ماه و برای یک بار خروج از کشور و به مقصد کشور عراق گذرنامه‌ را تمدید کنند.
حاجیان پیش از این هم گفته بود تمدید گذرنامه‌های منقضی شده و یا آنهایی که کمتر از یک ماه اعتبار دارند، فقط در شعبات و ادارات گذرنامه انجام می‌شود و هیچ تمدیدی در مرز نداریم.
به گفته وی، مشمولان دانشجو و طلاب نیز می‌توانند از طریق مدرسه یا دانشگاه خود در سایت نظام وظیفه ثبت‌نام کرده و به آنان مجوز داده می‌شود که بدون توثیق وثیقه از مرز خارج شوند اما مشمولان غایب اجازه خروج ندارند؛ این موضوع، قانون است. سربازان نیز می‌توانند از طریق حفاظت اطلاعات پادگان‌های خود درخواست خروج از کشور بدهند و با درخواست‌شان موافقت خواهد شد.


معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال خبر داد :
صدور بیش از 12 هزار شناسنامه برای کودکان اتباع

بنا به گفته معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال، تاکنون 8 هزار نفر از افرادی که فاقد شناسنامه ایرانی بوده‌اند به ثبت احوال مراجعه و مدارک خود را برای دریافت شناسنامه ارائه کرده‌اند.
محمدباقر عباسی در این باره گفت: افرادی که فاقد مدارک هویتی هستند و مدرکی مبنی بر اثبات ایرانی بودن مانند نسب‌نامه دارند و یا از طریق آزمایش DNA می‌توانند ایرانی بودن خود را ثابت کنند، با مراجعه به دفاتر ثبت احوال می‌توانند جهت دریافت مدارک هویتی درخواست دهند تا پس از روند بررسی مدارک و تأیید مراجع رسیدگی از ثبت احوال مدارک هویتی خود را اخذ کنند.
وی افزود: ثبت احوال در فرایند اجرای قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی نیز تاکنون ۱۲ هزار و ۸۶۴ شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر غیرایرانی صادر کرده است. عباسی ادامه داد: تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی یک وجوهی دارد که باید مراجع نظر دهند و ثبت احوال در دو مرحله در این راستا انجام وظیفه می‌کند؛ در مرحله اول مدارک شناسایی مادر ایرانی را تأیید می‌کند و پس از تأیید ادارات امور اتباع در مرحله دوم ثبت احوال ظرف ۴۸ ساعت شناسنامه فرزند متولد شده از مادر ایرانی را صادر می‌کند.


آخرین خبرها از پیک هفتم کرونا در کشور
در ۲۴ استان مرگ و میر کرونایی صفر و یک شد

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته ۳۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسید. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی در این بازه زمانی ۲۰۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۲۴ نفر از آنها بستری شدند. ۱۲۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
در شبانه‌روز منتهی به روز گذشته در ۱۵ استان کشور، هیچ موردی از مرگ‌ومیر ثبت نشده و در ۹ استان نیز، فقط یک بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده است.
در حال حاضر ۱۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
همچنین بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۷۱ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۱۱ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۳۶۸ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۹۵۰ دوز رسید.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد
سنجش سلامت ۸۷۷ هزار کلاس‌ اولی تاکنون

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آماری از آخرین وضعیت اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ارائه کرد و گفت که پس از سنجش اول دبستانی‌ها، غربالگری کودکان پیش دبستانی پنج سال تمام را آغاز خواهیم کرد.
حمید طریفی حسینی با اشاره به پیشینه ۲۹ ساله طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان به ایسنا گفت: ارتقای کیفیت و کارآمدی برنامه‌های آموزشی و پرورشی، شناسایی ویژگی‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان، پیشگیری از بروز معلولیت‌های ثانویه، مداخلات بهنگام در سنین طلایی رشد و تعیین دقیق جایگاه آموزشی کودکان در ابتدای ورود به مدرسه از جمله اهدافی است که در قالب اجرای این طرح در نظام آموزش‌وپرورش دنبال می‌شود.
وی افزود: سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی جدید از خرداد ماه آغاز شده است. ۱۲۰۰ پایگاه اولیه سنجش، ۸۰۰ پایگاه تخصصی و ۴۲۷ پایگاه سیار ویژه مناطق عشایری و صعب‌العبور سنجش را انجام می‌دهند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی روانه مدارس شوند گفت: از این میزان تا ۳۱ مردادماه، برای یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۸۹ نوآموز برابر ۸۳ درصد نوبت‌گیری انجام شده است.
حسینی ادامه داد: از این تعداد سنجش ۸۸۷ هزار و ۲۰ نوآموز (۶۱ درصد) انجام شده و به خانواده‌ها اطلاع دادیم که می‌توانند ثبت‌نام‌ خود را قطعی کنند.
وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های ما سنجش و نوبت‌گیری‌ها باید در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ شهریور تعیین تکلیف شده و به اتمام برسد گفت: پس از اتمام سنجش کلاس اولی‌ها، سنجش پیش دبستانی‌ها را از مهرماه خواهیم داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7989/18/624282/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها