شروع کار سخت تیم عطایی در قهرمانی جهان

بفرمایید والیبال


مهری رنجبر/ با شروع نبرد ایران در رقابت‌های قهرمانی والیبال مردان جهان، از امشب دوباره هیجان ‌میهمان‌خانه‌ها می‌‌شود. شروع سخت مقابل آرژانتین تیم سوم المپیک توکیو. در این دوره 24 تیم حضور دارند که دور مقدماتی در 6 گروه چهار تیمی و دو شهر کاتویتسه لهستان و لیوبلیانای اسلوونی با هم رقابت می‌‌کنند. کاتویتسه لهستان دور مقدماتی میزبان  دو گروه A و C است  و چهار گروه B ، D،E  وF  درلیوبلیانا پایتخت اسلوونی به میدان می‌روند تا برای 6 روز با برگزاری 36 مسابقه هشت تیم از گردونه رقابت‌ها حذف شود.در پایان دور مقدماتی دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم صعود می‌‌کنند و چهار تیم هم از بین تیم‌های سوم 6گروه که عملکرد بهتری داشته باشند.16 تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی طبق عملکرد دور مقدماتی در یک جدول قرار می‌گیرند و طبق برنامه تیم اول با شانزدهم، دوم با پانزدهم، سوم با چهاردهم، چهارم با سیزدهم، پنجم با دوازدهم، ششم با یازدهم، هفتم با دهم و تیم هشتم جدول با نهم مسابقه می‌‌دهند.مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی مردان جهان هم  16 و 17 شهریورماه در این دو شهر در دور مقدماتی برگزار می‌‌شود تا چهره چهار تیم برتر مشخص شود. دور نیمه نهایی و نهایی این رقابت‌ها 19 و 20 شهریورماه به میزبانی شهر کاتویتسه لهستان برگزار می‌‌شود.
ایران – آرژانتین دوباره به هم رسیدند
تیم ملی والیبال ایران، یک روز بعداز شروع رقابت‌های قهرمانی جهان، ساعت 20 امشب مقابل آرژانتین صف‌آرایی می‌‌کند. تیم بهروز عطایی که بعد از درخشش در لیگ ملت‌ها، با استراحت یک هفته و 9 روز تمرین دوباره شال و کلاه کرد و به لهستان برگشت، البته با چند تغییر. آنها علاوه بر سه بازی در جام واگنر، با تیم‌های ملی اوکراین و لهستان هم بازی تدارکاتی انجام دادند که تنها پیروزی در بازی مقابل آرژانتین در شب آخر جام واگنر ثبت شد، با نتیجه 3- 2. تیمی چغر و با تجربه که سومی المپیک را با شکست برزیل یدک می‌‌کشد. آرژانتین با اضافه شدن  پاسور اصلی‌اش، کونته و دچه کو را به ترکیبش اضافه کرده است. به هر حال دو تیم کار سختی دارند. به همین خاطر بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال معتقد است: «نمی‌توان قهرمان مسابقات را پیش‌بینی کرد.» عظیم جزیده مربی تیم ملی در VNL درباره بازی امشب می‌‌گوید: «شک نکنید تیم ملی والیبال ایران از لیگ ملت‌ها با‌تجربه‌تر شده و با اضافه شدن مجرد و کریمی، شرایط تیم بهتر از قبل است. هرچند بازی امشب مقابل آرژانتین خیلی راحت نیست، اما شروع با پیروزی، ایران را خیلی جلو می‌‌اندازد، چرا که هم تیم را بالا می‌‌کشد و هم به بچه‌ها کمک می‌‌کند با تمرکز بیشتری در بازی‌های بعدی حاضر شوند.»
رقابت سه مدعی در نبود روسیه
با حذف تیم روسیه به دلیل جنگ علیه اوکراین، حالا تیم‌های برزیل، ایتالیا و لهستان، مدعیان قهرمانی بیستمین دوره قهرمانی مردان جهان هستند. حالا در نبود روسیه پرافتخار، جنگ اصلی برای قهرمانی بین سه مدعی است. البته لهستان که دوبار روی سکوی قهرمانی ایستاده و این بار هم یکی از میزبانان است، برای سومین قهرمانی آماده شده است.
جایزه 400 هزاردلاری برای سه تیم اول
سه تیم برتر این دوره ، صاحب پاداش نقدی  400 هزار دلاری می‌‌شوند. به این ترتیب تیم قهرمان 200 هزار دلار، تیم دوم 125 هزار دلار و تیم سوم 75 هزار دلار جایزه نقدی دریافت می‌کند. بازیکنان برتر هر پست این دوره، در مجموع 100هزار دلار پاداش می‌‌گیرند. فدراسیون جهانی در پایان رقابت‌ها و بعد از تعیین سه تیم اول  به بهترین پاسور، پشت خط‌زن، دریافت کننده‌ها، مدافعان روی تور و لیبرو  جایزه 10 هزار دلاری می‌‌دهد، البته جایزه ارزشمندترین بازیکن این مسابقات 30 هزار دلار است. در مجموع 100 هزار دلار به اعضای تیم رؤیایی جام بیستم تعلق می‌‌گیرد.
گروه‌بندی کامل دور مقدماتی:
گروه A: اوکراین، صربستان، تونس و پورتوریکو
گروه B: برزیل، ژاپن، کوبا و قطر
گروه C: لهستان، امریکا، مکزیک و بلغارستان
گروه D: فرانسه، اسلوونی، آلمان و کامرون
گروه E: ایتالیا، کانادا، ترکیه و چین
گروه F: آرژانتین، ایران، هلند و مصر
برنامه بازی‌های امروز
ترکیه ............................................................ چین ساعت 13:30
هلند ............................................................. مصر ساعت 16:30
ایران ............................................................. آرژانتین ساعت 20
تونس .......................................................... پورتوریکو ساعت 20
اوکراین ....................................................... صربستان ساعت 23
ایتالیا .......................................................... کانادا ساعت 23:45

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7989/17/624294/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها