اخبار


سخنگوی دولت از رکوردشکنی دیگری در دولت سیزدهم خبر داد
31 سفر استانی در یک روز

علی بهادری جهرمی ظهر دیروز در جلسه مشترک شورای اداری و شورای اطلاع‌رسانی لرستان با بیان اینکه برگزاری 31 سفر استانی در عرض یکسال یک رکوردشکنی از سوی دولت مردمی بود، اظهار داشت: امروز نیز رکوردشکنی دیگری از سوی دولت مردمی انجام شد، زیرا 31 سفر استانی در یک روز رخ داد.وی افزود: همه دولتمردان و هیأت وزیران در 31 استان کشور میهمان مردم استان‌های مختلف هستند تا نگاه راهبردی و گفتمانی دولت که مردمی‌بودن و توجه به بدنه اجتماعی مردم در تمام نقاط کشور است، عملی شود.جهرمی گفت: مشکلات متعددی در طول سال گذشته پشت سر گذاشته شد، همان‌گونه که با راهبرد اشتباه نگاه دولت قبلی، مشکلات متعددی برای کشور ایجاد شد. جهرمی در تشریح اشتباهات گذشته ادامه داد: نه نفت‌مان را درست خریدند و نه مطالبات‌مان را درست پرداخت کردند و نه در حوزه سلامت به ما واکسن دادند، در نتیجه تراز تجارت منفی برای کشور ایجاد شد و ما وارکننده شدیم.
تراز تجارت خارجی مثبت و وصول مطالبات نفتی
سخنگوی دولت با اشاره به رشد اقتصادی صفر کشور در دهه 90 تصریح کرد: وقتی نگاه برون‌زا باشد به‌جای اینکه سرمایه‌گذاری برای رشد اقتصاد داخلی بکند منتظر می‌ماند که از بیرون کارهایش را رفع کنند. جهرمی با اشاره به تورم 60 درصدی 12 ماهه منتهی به شهریور 1400، اظهار داشت: همچنین حجم نقدینگی موجود در کشور در شهریور 1400، چهار هزار هزار میلیارد تومان یعنی هشت برابر سال 1392 شد که این یک بمب نقدینگی در کشور را به‌دنبال داشت.وی افزود: رشد اقتصادی با نگاه درون‌زا و تکیه‌کردن به مردم در یک سال اخیر پنج درصد، تراز تجارت خارجی مثبت، وصول مطالبات نفتی و دوبرابر شدن فروش محصولات نفتی را در پی داشته‌‌است. سخنگوی دولت با بیان اینکه شروع بازگشت اعتماد مردم در حال شکل‌گرفتن است، عنوان کرد: یکی از بدترین و مهلک‌ترین آثار نگاه به بیرون، از بین‌ رفتن اعتماد درون است.

رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش با موفقیت پایان یافت
دلگرمی دوستان و عصبانیت دشمنان 

گروه سیاسی /رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت انواع پهپادهای بومی شناسایی، رزمی، انهدامی در انجام مأموریت‌ها و اهداف شان با دقت بسیار پایان یافت. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزاری رزمایش مشترک پهپادی ارتش در گستره کشور را مایه دلگرمی و خشنودی ملت ایران و دوستان جمهوری اسلامی ایران و عصبانیت دشمنان برشمرد و گفت: دشمنان ما باید در مقابل منطق حق سر تسلیم فرود آورند وگرنه ناگزیرند این پیشرفت‌ها را با چشم ببینند و بر عصبانیت‌شان افزوده شود.به گزارش ایرنا، فرمانده کل ارتش با بیان اینکه این رزمایش در شرایطی انجام می‌شود که ما روز صنعت دفاعی کشور را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: این رزمایش قدرت و توانمندی صنعت دفاعی کشور و کار مشترک ارتش و صنایع دفاعی  را نشان می‌دهد و این قدرت و اقتداری است که توسط دانشمندان جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان به وجود آمده است. 
در این رزمایش عملیات انهدام اهداف راداری با بکارگیری پهپادهای ویژه ضدتشعشع با بهره‌گیری از هوش مصنوعی با موفقیت اجرا شد.
 همچنین پهپاد کمان 12 مجهز به بمب‌های قائم، پهپاد کرار مجهز به بمب مارک 82، پهپاد مهاجر مسلح به موشک الماس، پهپادهای انهدامی آرش در چندین فروند، پهپاد انهدامی باور و پهپاد ژوبین در کنار پهپاد ضد رادار امید عملیات خود را علیه اهداف پیش‌بینی شده آغاز کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7989/2/624299/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها