دیگه چه خبر؟


 
امریکایی‌هایی که خودشان را ایرانی جا می‌زدند

 خبر اول اینکه،  محققان مرکز رصد اینترنتی استانفورد از شناسایی یک کمپین نفوذ در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند که با جازدن خودشان به‌عنوان شهروندان سایر کشورها از جمله ایران، محتواهایی را در حمایت از دولت امریکا و علیه این کشورها منتشر می‌کردند. این عملیات به مدت تقریباً پنج سال و در هشت شبکه اجتماعی و پیام‌رسان از جمله توئیتر، اینستاگرام، فیس‌بوک و تلگرام اجرا می‌شد. به گزارش فارس به نقل از نیویورک تایمز، براساس این گزارش، از 21 حساب توئیتر، شش حساب اینستاگرام، پنج پروفایل فیس بوک و دو صفحه فیس بوک بین نوامبر 2020 تا ژوئن 2022 مخاطبان ایرانی را هدف قرار داده است. برخی از حساب‌ها از تصاویری برای پروفایل استفاده می‌کردند که احتمالاً با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده بودند و سعی کردند با درهم آمیختن شعر ایرانی و عکس غذاهای ایرانی بین پیام های سیاسی، خود را به عنوان افراد واقعی معرفی کنند. در پست‌ها ادعا شده بود که دولت ایران از شهروندان خود غذا می گیرد تا به گروه شبه‌نظامی حزب‌الله بدهد؛ برخی نیز رویدادهای منفی را پررنگ می‌کردند؛ رویدادهایی مانند موضوع قطع برق، که طبق گزارش‌ها باعث شد تیم شطرنج ایران در یک تورنمنت بین‌المللی آنلاین شکست بخورد. در فیس‌بوک و اینستاگرام، ده‌ها پست درباره مقایسه زندگی زنان ایرانی با خارج از کشور منتشر شده بود. در پیام‌های دیگری از حمایت ایران از حمله روسیه به اوکراین انتقاد و ادعا شده که این موضع عواقب اقتصادی برای ایرانیان به دنبال خواهد داشت.
متا که مالک فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ است، گفت که کشور مبدأ حساب‌ها ایالات متحده است، در حالی که توئیتر گفته کشورهای احتمالی مبدأ این حساب‌ها ایالات متحده و انگلیس هستند.

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه
 به اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس

 خبر دیگر اینکه،  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر سفیر انگلیس در تهران در زمینه نگاه مردم انگلیس به ملت ایران به او توصیه کرد: چنانچه از تاریخ طولانی ظلم و جفای دولت متبوعش نسبت به ملت ایران بی‌اطلاع است، با مطالعه تاریخ، از ادعاهای بی‌اساس و بی‌مبنا خودداری کند. کنعانی در ادامه گفت: او بهتر است توان خود را مصروف جبران سیاست‌های اشتباه دولت بریتانیا و اقدامات غیر قابل قبول آن در قبال ملت ایران در برهه‌های مختلف کند و بر پیشبرد روابط‌ دو کشور بر اساس اصول احترام و منافع متقابل تمرکز داشته باشد.
به گزارش ایسنا، «سایمون شرکلیف»، سفیر انگلیس در تهران در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی استان در اظهاراتی عجیب بدون توجه به تاریخ طولانی ظلم و جفای دولت متبوعش نسبت به ملت ایران گفت: به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند! 

احیای روابط با ایران پس از بی‌اعتمادی به امریکا

 دست آخر اینکه،  وبگاه امریکایی نوشت، بی‌اعتمادی به دولت بایدن، امارات و کویت را به بازگرداندن روابط با ایران سوق داد و این دو کشور اقداماتی برای احیای روابط با ایران انجام داده‌اند. 
به گزارش فارس، کویت و امارات می‌توانند شاهد همسویی مجدد در خاورمیانه باشند. در همین رابطه دولت کویت اخیراً از اعزام اولین سفیر خود به ایران در بیش از شش سال گذشته خبر داد. اماراتی‌ها نیز به‌تازگی اعلام کرده اند که «سیف محمد الذابی» سفیر امارات پس از شش سال در روزهای آینده وظایف خود را در سفارت امارات در ایران از سر خواهد گرفت. این در حالی است تا همین اواخر، امارات متحده عربی تأکید می‌کرد که همه کشورهای عرب خلیج فارس به عنوان یک ائتلاف با ایران برخورد کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7989/5/624308/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها