هنرمندان در فضای مجازی


چهره ها
حسام‌الدین سراج خواننده موسیقی سنتی با انتشار ویدیویی درباره علاقه‌اش به ساز و موسیقی و آواز توضیح داده است. او نوشته: «تا که عشقت مطربى آغاز کرد/گاه چنگم گاه تارم روز و شب.چرا آواز؟ چگونه جوانه هاى عشق به موسیقى و هنر در جان و دل حسام‌الدین سراج شکل گرفت؟»

محمد رضا شمس نویسنده، پژوهشگر ومدرس ادبیات کودک و نوجوان بخشی  از داستانش را استوری کرده و نوشته:«بادبادک نخش را محکم گرفته بود و یواش یواش بالا می‌رفت. پرنده‌ای با سرعت از کنارش گذشت و بالا رفت.بادبادک با ترس سرش را بلند کرد و گفت:«پرنده قشنگ به من بگو چه کار کنم که بتوانم مثل تو پرواز کنم؟» پرنده گفت:«نترس. از نخت جدا شو و خودت را رها کن.» بادبادک از نخش جدا شد و خودش را رها کرد. آن قدر بالا رفت که دیگر دیده نشد.»

اسماعیل امینی نویسنده و شاعر با انتشار بخشی از گفت‌و‌گوی خود در صفحه‌اش نوشته:«در روزگار گذشته از طرفی سواد یک پدیده عمومی نبود و درصد کمی از مردم جامعه باسواد بودند و از طرف دیگر به‌دلیل نبود صنعت چاپ اساساً تعداد مکتوبات کم بود. آن زمان کتاب به‌عنوان محصولی دست‌نویس کالای گران‌قیمتی بود و رسانه‌هایی چون مطبوعات و... وجود نداشتند. قدرت باید مسئول و پاسخگو باشد و تن به انتقاد دهد. اگر اینگونه نباشد شرایط خطرناک می‌شود چنان که دیدیم خطراتش چه بلایی سرمان آورده است. یک دفعه یک ساختمان روی سرمان آوار می‌شود. ما در نظام تعلیم و تربیتمان باید تجدیدنظر کنیم و به جای آنکه بچه‌هایمان را درگیر کنکور، تست و زرنگ‌بازی کنیم، باید به آنها بینش بدهیم تا بچه بتواند درست را از نادرست و حقیقت را از دروغ تشخیص دهد که پس‌فردا شبکه‌های ضدانقلابی مثل من و تو، ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی با دو کلیپ او را فریب ندهند که ما در زمان شاه در بهشت زندگی می‌کردیم و وقتی انقلاب شد جهنمی شدیم.»

مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه خود با انتشار عکس خود که در سریال بی‌گناه بازی کرده است، مردم را به دیدن این سریال از شبکه نمایش خانگی فیلیمو دعوت کرده است. سریال بی‌گناه به کارگردانی مصطفی کیایی به تازگی از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است.

ارسلان امیری فیلمساز با انتشار آنونس فیلم سینمایی تی تی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده و نویسندگی ارسلان امیری در صفحه خود از مردم دعوت کرده تا برای دیدن این فیلم به سینماها بروند.

رضا درمیشیان کارگردان در صفحه خود با انتشار آنونس «لامینور» فیلمی از داریوش مهرجویی از اکران این فیلم در سینماها خبر داده که قرار است بزودی این فیلم در سینماهای کشور اکران شود.

دیگه چه خبر؟
دومین نمایشگاه آثار نقاشی احمدرضا احمدی برگزار می‌شود. ماهور احمدی با انتشار پوستر و خبر برگزاری این نمایشگاه نوشت: این رویداد با عنوان «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود»، روز جمعه (۱۱ شهریور) از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری «اُ» (واقع در تهران، خیابان سنایی، خیابان خدری، پلاک ۱) افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه (۱۱ تا ۲۲ شهریور) ۱۴۰۱ از ساعت ۱۲ تا ۲۰ از نمایشگاه بازدید کنند. احمدرضا احمدی در پی یک افسردگی چند ماهه برای فرار از آن، نقاشی را آغاز کرد. نقاشی‌های او آبرنگ بود و شبیه به شعرهایش: محو و بارانی. نمایش اول بازتاب خوبی داشت. مخاطبانش احمدرضای شاعر را در نقاشی‌هایش می‌دیدند؛ نقاشی‌هایی که تصویری از روحش بود. شعرهایش نقاشی شده بود. پس از نمایش اول، کشیدن نقاشی دغدغه هر روزه‌اش شد. از کاغذ به مقوا، از مقوا به بوم، از آبرنگ به اکریلیک و از ابعاد کوچک به ابعاد بزرگ. ابزارش محدود به قلم مو و کاردک نیست. او از هر وسیله‌ای که بتواند احساسش را بر بوم منتقل کند، استفاده می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7994/16/625090/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها