۱۴۶۲ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شد

روند کاهشی بستری و مرگ‌های کرونایی در دنیا


بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت طی شبانه روز منتهی به روز گذشته ۱۴۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و درعین حال ۴۷ بیمار نیز جان خود را به علت ابتلا به این بیماری از دست دادند. از میان بیماران جدید کرونایی ۳۴۹ نفر بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۹۶۱ نفر رسید.۱۰۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۶۴ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۶۴ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۱۰۵ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۸۷۶ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۴۵ دوز رسید.
در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره آخرین وضعیت کرونا در جهان و ایران اظهار داشت: در جلسه این هفته کمیته علمی کشوری کرونا، آخرین گزارش‌ها از کرونا در جهان و ایران بررسی و مشخص شد که ابتلا، بستری و مرگ و میر بر اثر کرونا در اکثر کشورهای دنیا، رو به کاهش است. البته چند کشور از جمله کره جنوبی، ژاپن و استرالیا افزایش بیماری را گزارش کرده بودند که دوباره روند بیماری، بستری و مرگ و میر رو به کاهش بوده است.
وی با بیان اینکه سویه غالب کرونا در اکثر کشورهای جهان، BA5 است، افزود: سویه جدید BA2.75  در هند شناسایی و روند ابتلا به آن، افزایش یافته اما میزان مرگ و میر در این سویه، افزایش نیافته بلکه سرایت زایی بالا و شباهت زیادی به BA5 دارد. سویه BA5 مرگ و میر بالایی ندارد و علل مختلفی از جمله گسترش واکسیناسیون و ایمنی ناشی از ابتلا در موج‌های قبلی کرونا در این روند، تأثیرگذار است.
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: خوشبختانه شاهد افزایش تزریق واکسن در نوبت یادآور در کشور هستیم اما لازم است که همه افراد واجد شرایط، نوبت یادآور را تزریق کنند، چون فصول سرد را در پیش داریم و احتمال بروز یک یا دو موج بیماری در ماه‌های باقی مانده سال، وجود دارد. بنابراین توصیه ما، تزریق نوبت یادآور و افزایش ایمنی بدن در جامعه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7994/14/625106/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها