پای لوکادیا به گلزنی باز شد، پرسپولیس از سد صنعت نفت گذشت

جشن با گل سرخ هلندی


گروه ورزشی/ هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، دیروز با انجام 4 بازی به پایان رسید. در یکی از دیدارها، پرسپولیس و صنعت نفت در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند. گل محمدی تیمش را با ترکیب بیرانوند، گولسیانی، پورعلی گنجی، علی نعمتی، اسماعیلی‌فر، سرلک، رفیعی، صادقی، ترابی، عالیشاه و لوکادیا به میدان فرستاد و بدین ترتیب نسبت به بازی قبل، پورعلی گنجی جایگزین فرشاد فرجی مصدوم شد. رضا پرکاس سرمربی صنعت نفت هم مرادیان،طیبی، تهیدست،خالدی، حسین ساکی، پورامینی،مریدی، بابایوف، فرهادی،نصاری و میرجوان را به میدان فرستاد. در شرایطی که استقبال خوبی توسط هواداران شده بود، سرخپوشان بازی را هجومی آغاز کردند و پس از اینکه چند موقعیت را از دست دادند، توسط یورگن لوکادیا در دقیقه ۲۷ به گل رسیدند. پاس نعمتی از سمت چپ، درون محوطه جریمه به مهاجم هلندی قرمزها رسید و او با استپ و یک چرخش خوب، ضربه‌ای آرام اما دقیق به سمت چهارچوب زد و شیرجه مرادیان هم مانع از ورود توپ به دروازه آبادانی‌ها نشد تا نخستین گل لوکادیا با پیراهن پرسپولیس به ثمر برسد. او با رفتن به سمت جایگاه هواداران خانم، جشن گل را به همراه سایر بازیکنان برپا کرد. در ادامه توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود تا اینکه دقیقه ۴۴ اشتباه گولسیانی فرصت خوبی نصیب بوعذار کرد اما ضربه او در حالت تک به تک را بیرانوند دفع کرد و در ادامه نیز شوت فرهادی از بالای دروازه به بیرون رفت. دو دقیقه بعد عالیشاه روی پاس عالی سروش رفیعی با دروازه بان نفت تک به تک شد که گلر تیم میهمان موفق بود و اجازه نداد دروازه‌اش برای بار دوم باز شود و نیمه اول با برتری 1-0 سرخ ها به پایان رسید.
پرکاس دقایقی بعد از آغاز نیمه دوم
 3 تعویض انجام داد تا صنعت نفت بر حملاتش بیفزاید و خود را به محوطه جریمه پرسپولیس نزدیک کند. زردپوشان آبادانی صاحب چند موقعیت هم شدند اما نتوانستند توپ را به تور دروازه بیرانوند برسانند. دقیقه 75 پرسپولیس 3 تعویض همزمان انجام داد و محمد عمری، سینا اسدبیگی و حامد پاکدل جایگزین رفیعی، ترابی و لوکادیا شدند. دقیقه 81 سانتر امید عالیشاه از سمت راست میانه میدان در شلوغی محوطه جریمه نفت با ضربه اسماعیلی فر همراه شد و توپ با برخورد به بدن میثم تهیدست، مدافع نفت وارد دروازه میهمان شد تا سرخپوشان به گل دوم دست یابند. در دقیقه 93 فاخر تهامی مهاجم نفتی‌ها با بیرو تک به تک شد اما ضربه‌اش از کنار دروازه به بیرون رفت تا پرسپولیس در پایان هفته چهارم هم بدون گل خورده باقی بماند و بیرانوند چهارمین کلین شیت متوالی را ثبت کند. این دیدار با نتیجه 2-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید و شاگردان گل‌محمدی 8 امتیازی شدند. نکته اینکه سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، میهمان ویژه این مسابقه بود و بازی را از نزدیک تماشا کرد. گفتنی است در یکی دیگر از دیدارهای دیروز، هوادار و تراکتور به تساوی بدون گل رسیدند تا تیم تبریزی همچنان در حسرت برد بماند.


برش
سریال اشک شوق؛ این قسمت خانم‌های پرسپولیسی
هفته گذشته خانم‌های هوادار استقلال و دیروز هواداران خانم پرسپولیسی؛ حالا می‌توان گفت مسأله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در حال عادی شدن است. گرچه راه زیادی باقی است و این مهم باید در تمام شهرها و ورزشگاه‌های میزبان بازی‌های لیگ برتر صورت گیرد. ورزشگاه آزادی دیروز حال و هوای متفاوتی داشت و هواداران خانم پرسپولیسی با حضور در جایگاه های 10، 11 و 12 توانستند برای اولین بار یک بازی داخلی تیم محبوب‌شان را از نزدیک تماشا کنند. گرچه اعلام شده بود ۵۰۰ بلیت سهم هواداران خانم است و این تعداد خیلی زود از طریق سایت مربوطه خریداری شد اما دیروز تعداد بیشتری به سکوهای ورزشگاه راه یافتند. خواندن شعارهای هواداری از همان بیرون ورزشگاه شروع شد و تعدادی از زنان از فرط خوشحالی، اشک شوق ریختند. رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت:«یکی از روزهای خیلی خوب هواداران است چون اولین حضور بانوان است. امیدوارم خانم‌ها با رفتاری که از خود به نمایش می‌گذارند موقعیتی فراهم کنند که از این به بعد نیمی از ورزشگاه را با حضور آنها به میدان برویم.» گفتنی است گل‌محمدی پیش از شروع بازی به سمت جایگاه هواداران خانم رفت و عکس یادگاری گرفت. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7994/13/625126/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها