دیگه چه خبر؟


جزئیات کنترل و رهاسازی شناور امریکایی توسط سپاه

 خبر اول اینکه، یک قایق بدون سرنشین امریکایی که از سوی نیروی دریایی سپاه با هدف ایمن‌سازی مسیر کشتیرانی به کنترل در آمده بود، با تقاضای ناوچه امریکایی و پس از توجیه شدن آن نسبت به مسائل امنیتی و ناوبری بدون خطر با تصمیم فرمانده ناو پشتیبانی سپاه رها شد. به گزارش تسنیم، اقدام بموقع نیروی دریایی سپاه در زمینه کنترل و یدک قایق بدون سرنشین امریکایی در شرایطی که ارتباط ناوبری این قایق قطع شده بود برای جلوگیری از وقوع تصادفات احتمالی که طی هفته‌های اخیر چند مورد از آن رخ داده، انجام شد. به گزارش تسنیم به نقل از  یک مقام مطلع نظامی کشورمان، نیروهای امریکایی اخیراً با بهره‌گیری از قایق‌های بدون سرنشین، مشکلات جدیدی را برای کشتیرانی ایمن در منطقه ایجاد کرده اند. 

روزنامه‌های خراسان و مردم‌سالاری 
رکورددار تخریب دولت

 دست آخر اینکه،   دفتر پژوهش و بررسی‌های خبر ایرنا در تازه‌ترین پژوهش خود، محتوای «تیتر اصلی» روزنامه‌های سراسری پرشمارگان کشور در رابطه با عملکرد دولت سیزدهم را در بازه زمانی اول شهریور ۱۴۰۰ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار داد. در این روش بر مبنای اصول «دیتاژورنالیسم»، داده‌های مرتبط با «تیتر یک» نسخه‌های منتشر شده از ۲۳ روزنامه سراسری پرشمارگان کشور در دوره یک‌ساله، رصد، جمع‌آوری و مورد تحلیل قرار گرفته است.
روزنامه‌های اطلاعات، جام جم، رسالت، سازندگی، سیاست روز، قدس، کیهان، مردم‌سالاری، هفت صبح، فرهیختگان، شرق، اعتماد، آرمان ملی، آفتاب یزد، ابتکار، ایران، جمهوری اسلامی، جوان، خراسان، دنیای اقتصاد، کار و کارگر، وطن امروز و همشهری، روزنامه‌های منتخب این بررسی هستند که ۱۱ مورد از آنها در زمره رویکرد سیاسی اصولگرا، ۷ مورد اصلاح‌طلب و ۵ مورد اعتدال‌گرا شناخته شده‌اند. براساس نتایج به دست آمده، ۵۷ درصد از «تیتر یک» ۲۳ روزنامه مورد بررسی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به عملکرد دولت «مرتبط» بوده و در عین‌حال ۴۳ درصد از تیترهای اصلی این نشریات پرشمار نیز «غیرمرتبط» با عملکرد دولت بوده است.
معیشت و دیپلماسی تیتر یک مورد علاقه روزنامه‌ها
اقتصاد و معیشت با ۴۹.۶ درصد و سیاست خارجی با ۲۴.۹ درصد بیشترین موضوع‌های مورد توجه روزنامه‌های مورد بررسی بودند. پس از آن به ترتیب موضوع‌های اجتماعی با ۱۳.۹ درصد، سیاست داخلی با ۸.۶ درصد، فرهنگ و هنر با ۲.۶ درصد و ورزشی با ۰.۳ درصد، تیتر یک روزنامه‌ها را به خود اختصاص دادند.
بیشترین «تیتر یک» تخریبی به دو روزنامه مردم سالاری با ۲۹.۴ و خراسان با ۲۳.۵ درصد اختصاص دارد و کمترین «تیتر یک» تخریبی به روزنامه جمهوری اسلامی با ۱.۲ درصد اختصاص دارد. البته مجموع تیترهای تخریبی ۱۷ مورد بوده که از این تعداد ۵ مورد مربوط به روزنامه مردم‌سالاری و ۴ مورد روزنامه خراسان است. بیشترین «تیتر یک» تمجید و تشکر به روزنامه‌های کیهان با ۲۲.۲ و وطن امروز با ۲۰ درصد برمی گردد و کمترین «تیتر یک» در این موضوع را روزنامه‌های شرق، جام جم و سازندگی هر یک با ۰.۲ درصد داشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7994/5/625136/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها