حوادث جهان


10 کشته در چاقو کشی هولناک کانادا

دو مرد جوان صبح یکشنبه به وقت محلی با حمله به مردم در منطقه ساسکاچوان در مناطق مرکزی کانادا 10 نفر را با چاقو به قتل رسانده و 15 نفر را مجروح کردند.
به گزارش رویترز، پلیس کانادا در حال تعقیب دو مظنون به نام‌های «دیمین ساندرسون» ۳۱ ساله و «مایلز ساندرسون» ۳۰ ساله  به دلیل حمله با چاقو است. «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در پیامی که در توئیتر منتشر کرد به این رویداد واکنش نشان داد و گفت: حملات در ساسکاچوان وحشتناک و دلخراش است. من به کسانی فکر می‌کنم که یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اند یا در این حادثه مجروح شده‌اند.
پلیس ساسکاچوان نام دو مظنون را اعلام کرده و خواستار شناسایی آنها شده است، اما جزئیات بیشتری در مورد انگیزه آنها در این حمله مرگبار با چاقو ارائه نکرده است.«روندا بلک مور»، افسر فرمانده پلیس سلطنتی کانادا در ساسکاچوان، گفت: به نظر می‌رسد که برخی از قربانیان ممکن است هدف این حمله قرار گرفته باشند و برخی از قربانیان نیز به صورت تصادفی هدف حمله واقع شده‌اند و صحبت از انگیزه مجرمان هنوز زود است. این رویداد پرتلفات در یک جامعه بومی کانادا با نام «جیمزاسمیت کری» رخ داده که حدود ۳۴۰۰ نفر جمعیت دارد و اعضای آن اغلب به کشاورزی، شکار و ماهیگیری اشتغال دارند.اجساد قربانیان در ۱۳ نقطه از جمله در سرزمین «قوم جیمز اسمیت کری» و روستای کوچک «ولدون» کشف شد.
حمله با چاقو در اوایل صبح یکشنبه گزارش شد و پلیس سپس در سراسر استان هشدار داد که با توجه به متواری شدن مجرمان، شاید در دیگر مناطق نیز چنین حادثه‌ای رخ دهد. همچنین از بسیاری از ساکنان استان ساسکاچوان نیز خواسته شده است در محل‌هایی که هستند پناه بگیرند.
استان ساسکاچوان از استان‌های جنوبی کاناداست و در مناطق مرکزی این کشور واقع شده و با ایالت‌های داکوتای شمالی و مونتانا در امریکا هم‌مرز است.

سقوط وحشتناک وسیله بازی در شهربازی هندوستان

سقوط یک وسیله بازی در شهربازی ایالت پنجاب هندوستان منجر به مجروح شدن بیش از 50 نفر شد.به گزارش یاهونیوز، این وسیله بازی یکشنبه شب در حالی که تعداد زیادی مرد، زن و کودک سوار آن بودند، ناگهان سقوط کرد.
رسانه‌ها گزارش دادند که احتمالاً نیمی از سرنشینان این وسیله مصدوم و از بین آنها، ۱۶ زن و کودک به بیمارستان منتقل شده‌اند.
ویدیوی منتشر شده از این حادثه، نشان‌ می‌دهد قسمت متحرک و بشقابی دستگاه که صندلی‌ها روی آن نصب هستند در حال چرخش در ارتفاع بوده که هنگام پایین آمدن از ستون ثابت وسط دستگاه، ناگهان از کنترل خارج شده و با ضربه شدیدی به زمین برخورد کرده است.گفته شده مسئولان این شهربازی مشکل فنی را علت وقوع این حادثه اعلام کرده‌اند و تحقیقات برای بررسی جزئیات بیشتر آن آغاز شده است اما پیش از وقوع حادثه، هیچ گونه هشداری مبنی بر خرابی این وسیله بازی منتشر نشده است.روزنامه هندوستان تایمز نوشت: هیچ آمبولانسی نیز در زمان وقوع حادثه در محل حضور نداشته با این حال بعد از حادثه، امدادگران به سمت شهربازی اعزام شدند.همچنین هنوز گزارشی از مرگ و میر احتمالی ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7998/19/625938/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها