اخبـــــار


فرسودگی 80 درصد اتوبوس‌ها در کشور

وزیر کشور گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد اتوبوس های کشور فرسوده است ،اما توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد.
احمد وحیدی وزیر کشور در آیین رونمایی نخست واگذاری ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهری، ماشین‌آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری با بیان اینکه خدمت‌رسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: تولید اتوبوس و ناوگان حمل‌ و نقل عمومی هم خدمت به مردم است و هم خدمت به تولید کنندگان و ایجاد اشتغال است.
وزیر کشور با بیان اینکه شهرداران ، خود باید وارد عمل شوند و اقدامات توسعه‌ای خود را انجام دهند گفت: شهرداران باید از منابع خود برای حمل‌ و نقل عمومی بهره گیرند. حمل‌ و نقل عمومی خدمت مورد احتیاج کشور است و علاوه‌بر رفع آلودگی هوا منجر به رضایتمندی شهروندان می‌شود که می‌توان گفت حمل‌ ونقل عمومی چند وجهی است و آثار مختلفی دارد.
وی تصریح کرد: حدود ۲۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد که ۶ هزار عدد آنها خارج از رده است و ۱۴ هزار اتوبوس فعال وجود دارد که ۸۰ درصد آنها فرسوده است که بر همین اساس برنامه‌ریزی برای قرارداد تأمین ۱۰ هزار اتوبوس تدوین شده است.
وزیر کشور درباره تاکسی‌های کشور گفت:۳۲۰ هزار تاکسی وجود دارد که ۲۴۰ هزار آنها سنی بالای ۱۰ سال دارند و نیازمند بازسازی هستند و بر همین اساس قرارداد تأمین ۱۲۰ هزار دستگاه در دستور کار است.
وحیدی ادامه داد: ۱۲ هزار ون در سراسر کشور وجود دارد و تمامی آنها فرسوده است ؛ قرارداد تأمین ۵ هزار دستگاه ون منعقد شده است، همچنین ۹۰ درصد مینی بوس‌های کشور فرسوده است.
وی با بیان اینکه سهم حمل‌ و نقل عمومی ۳۳ درصد است، گفت: باید این سهم افزایش یابد ،همچنین باید ارزان‌سازی را  در دستور کار خود قرار دهیم .ما سر قول هستیم و کمک می‌کنیم و از تولیدکنندگان نیز می‌خواهیم تا تولیدات خود را صد درصد داخلی کنند.

محرومیت از رتبه‌بندی 
برای فرهنگیانی که جعل مدرک کردند

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به نقل از ایسنا در واکنش به حواشی آگهی‌هایی برای چاپ یک روزه مقاله و کتاب برای رتبه‌بندی معلمان و چگونگی اعتبارسنجی چنین مدارکی توضیح داد: برای من هم چنین  پیامک‌هایی آمده بود. در آیین‌نامه اینگونه ذکر شده است که اگر کسی مدرک جعلی ارائه کند، از رتبه‌بندی محروم می‌شود، البته همکاران فرهنگی ما مراقب هستند و از این کارها نمی‌کنند. هرچند سودجویان زیاد هستند و در دانشگاه هم با چالش پروپوزال، پایان نامه و تحقیق‌های کلیشه‌ای، بی‌اساس و تقلبی روبه‌رو بوده و هستیم.
نوری در پاسخ به اینکه آیا تا زمان صدور احکام، علی‌الحساب دیگری به حساب فرهنگیان واریز خواهد شد، بیان کرد: نظرم این است که همکاران کار بارگذاری مدارک را زودتر انجام دهند تا ما هم خیالمان راحت شود. اگر بخواهیم علی‌الحساب بدهیم، با همین علی‌الحساب تا آخر سال می‌رویم. دولت حسن نیتش را ثابت کرده و رتبه‌بندی هم شروع شده است و اگر به اهداف سه‌گانه رتبه‌بندی برسیم باز این قانون ارتقا می‌یابد.

 
استاندار تهران:
کاهش ساعت کاری ادارات مطرح نیست

استاندار تهران با تأکید بر اجرای تمهیدات ترافیکی همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: موضوع کاهش ساعت کاری ادارات مطرح نیست و طبق قانون، ما نمی توانیم در این خصوص اقدام کنیم.
محسن منصوری در گفت‌وگو با ایرنا ،گفت: قانون مکلف کرده که کارمندان هفته‌ای ۴۴ ساعت فعالیت داشته باشند، به همین منظور کاهش ساعت کاری ادارات اصلاً موضوعیت ندارد. وی افزود: امسال تلاش داریم طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات را برای اولین بار اجرا کنیم و این طرح اصلاً موجب کاهش فعالیت کاری ادارات نمی‌شود. در این طرح می‌‌خواهیم زمان شروع فعالیت ادارات را ۲ ساعت شناور کنیم،به عنوان مثال ،کارمند از ساعت 7 تا ۹ صبح می‌‌تواند به محل کار بیاید به شرطی که زمان فعالیت روزانه هشت ساعت کار را رعایت کند.

حل مشکل متروی پرند تا آخر شهریور

مدیرعامل شرکت متروی تهران از مشکلات اداری تحویل زمین برای ساخت متروی پرند انتقاد کرد و گفت: علی رغم تحویل زمین مشکلاتی در حوزه بوروکراسی اداری پیش آمده که امیدواریم تاپایان این ماه مشکلات حل شود تا بتوانیم تا پایان سال خط متروی پرند را وارد فاز بهره‌برداری کنیم.
مسعود درستی در حاشیه افتتاح ورودی دوم ایستگاه‌های متروی شهید رضایی و اشرفی اصفهانی اظهار کرد: با مدیرکل سازمان استاندارد تهران جلسه‌ای داشتیم و مقرر شد که برای آسانسورهای مانده مترو که بعضاً در خط شش و هفت هستند و با این ضوابط فعلی امکان پاس کردن ضوابط را ندارند راه‌حلی پیدا کنیم که توافق شد کارگروه مشترکی بین مترو و سازمان استاندارد ایجاد شود و تک به تک با بازدید از آسانسورها برای آنها راه‌حلی پیدا کنیم که امیدواریم تا پایان سال این مشکلات حل شود و می‌بینید که امروز در افتتاح ورودی دوم ایستگاه اشرفی اصفهانی آسانسورها کار نمی‌کنند و با حساسیت این موضوع را دنبال می‌کنیم اما به‌دلیل حساسیت بالا روال کار کند است.

فوت 24 بیمار کرونایی جدید
​​​​​​​
بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از تاریخ 13 شهریور تا 14 شهریور 1401، ۲۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۱۹ نفر رسید.
به گزارش ایرنا، تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۳ هزار و ۳۶۷ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۳۹۷ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۶۹۳ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۴۵۷ دوز رسید. در شبانه روز گذشته ۴۷ هزار و ۶۳۰ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. در این بازه زمانی و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7998/22/625974/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها