دفاتر پستی در روزهای تعطیل نیز باز هستند

اجرای طرح تحویل اضطراری گذرنامه های اربعین


در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، محسنی اژه‌ای خطاب به مقامات قضایی استان‌های مرزی که در مسیر زوار اربعین قرار دارند، دستور ویژه داد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، روز گذشته طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اظهار کرد: حماسه بزرگ عاشورا و اربعین در مسیر تاریخ همچنان در حال جوشش و فزونی است و این نور و این جریان در شریان‌های تاریخ ساری و جاری است و زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیةالله الاعظم(عج) خواهد شد. رئیس قوه قضائیه با اشاره به اشتیاق دلدادگان حسینی برای حضور در راهپیمایی باشکوه اربعین و عشق نامحدود به اهل‌بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی، گفت: راهپیمایی باشکوه اربعین، یک حرکت عظیم مردمی است البته همه ما باید برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و مطلوب‌تر این راهپیمایی میلیونی تلاش کنیم؛ لذا مسئولان قضایی استان‌های مرزی که در مسیر زوار اربعین قرار دارند در ارائه خدمات ممکن به زائران اهتمام ویژه داشته باشند.
حجت‌الاســـــــلام والمســــــــلمین محسنی اژه‌ای در ادامه یاد و خاطره شهدای قیام 17 شهریور را گرامی داشت و گفت: رژیم ستمشاهی تصور داشت با کشتن و زخمی کردن انقلابیون می‌تواند جلوی پیشروی نهضت اسلامی مردم ایران را سد کند اما واقعه 17 شهریور نقطه عطفی برای جهش مبارزه علیه رژیم ستمشاهی در آن مقطع زمانی شد.
خدمت بیش از ۳۰۰۰ نفر از کادر درمان در مرزها به زائران اربعین
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۶۱۱ نیروی اورژانس ۱۱۵، ۳۵۱ کادر پزشکی، ۸۵۴ کادر بهداشتی، ۲۳۴ آمبولانس و ۳۸ اتوبوس آمبولانس در اربعین امسال به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند. دکتر عین‌اللهی در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در مرز مهران از اعلام آمادگی و آماده‌باش کامل وزارت بهداشت برای کنگره بزرگ اربعین خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات برای خدمت‌رسانی به زائران در حوزه بهداشت و درمان اندیشیده شده است. وی افزود: نیروی تخصصی و امدادی برای خدمت‌رسانی در کل مرزها که زوارپذیر هستند و دو مرز مهران و شلمچه که تعداد زیادی از زوار از آن عبور می‌‌کنند در حالت آماده‌باش هستند.
وی افزود:  2611  نیروی اورژانس ۱۱۵، ۳۵۱ کادر پزشکی، ۸۵۴ کادر بهداشتی، ۲۳۴ آمبولانس و ۳۸ اتوبوس آمبولانس در اربعین امسال به زوار خدمات‌رسانی می‌‌کنند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سایر تجهیزات و امکانات وزارت بهداشت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: ۹ بالگرد در حالت آماده‌باش و سه فروند هواپیما آماده هستند. عین‌اللهی تأکید کرد: علاوه بر این امکانات، ۸ بیمارستان صحرایی وزارت بهداشت تجهیز شده و آماده خدمت‌رسانی به زوار عتبات عالیات است. وی ادامه داد: در اربعین از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دیگر نهادها برای تجهیز بیمارستان‌ها استفاده شده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به زائران عتبات عالیات توصیه کرد که بیشتر استراحت کنند و سعی نمایند شب‌ها مسیرهای مواصلاتی عتبات عالیات را طی کنند و غذا و نوشیدنی‌های بیشتری مصرف کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، وی از مرکز درمان سرپایی و بستری مراقبت ویژه خواهران جمعیت هلال احمر مرکز، درمان سرپایی و بستری موقت برادران جمعیت هلال احمر داروخانه سیار مرکز بهداشتی درمانی سپاه پاسداران، بیمارستان صحرایی، داروخانه سیار و ثابت، مرکز تست‌گیری کرونا در پایانه نیز بازدید کرد و گفت: در مجموع اقدامات زیرساختی حوزه بهداشت و درمان در مرز مهران رضایتبخش است.
خدمت رسانی برای تحویل گذرنامه ها
به منظور خدمات‌رسانی بهتر و تسریع در ارائه خدمت به هموطنان، تمامی واحدهای پستی مربوطه در شیفت‌های کاری طولانی تا پایان شب و در روزهای تعطیل به صورت کشیک در حال آماده سازی، توزیع و ارسال گذرنامه‌های هموطنان هستند.
سعید شریف‌زاده، رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست با حضور در مرکز تجزیه و مبادلات کشور، روند آماده‌سازی مرسولات گذرنامه را مورد بررسی و ارزیابی قرارداد.
شریف‌زاده در این بازدید از اجرای طرح تحویل اضطراری گذرنامه زائران اربعین خبر داد و گفت: ۱۱ باجه پستی در منطقه پستی جنوب غرب در دو شیفت صبح و عصر، جهت پاسخگویی و پیگیری درخواست گذرنامــه مشــغول خدمت‌رســـانی هستند. 
رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست ادامه داد: گذرنامه افراد ساکن در استان‌های دیگر که با توجه به برنامه‌ریزی برای سفر خود و تهیه بلیت، فرصت کافی برای انتظار دریافت گذرنامه در استان محل سکونت خود را ندارند، به شکل اضطراری در این باجه‌ها تحویل آنها می‌شود. بر این اساس گذرنامه این دسته از زائران چنانچه چاپ شده و آماده و تحویل مرکز تجزیه و مبادلات کشور شده باشد، با ارائه مدارک شناسایی و بلیت، در این باجه‌ها صرفاً به شخص صاحب گذرنامه تحویل می‌شود.
عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه تا کنون بیش از سه میلیون گذرنامه وارد شبکه پستی و توزیع شده است، افزود: با بررسی تعداد گذرنامه‌های تحویل شده توسط پست در سال گذشته، برآورد و تخمین تعداد گذرنامه‌های ورودی به شبکه پستی در سال‌جاری در حدود ۱۰ میلیون جلد بود که با اقدامات خوب اداره گذرنامه این تعداد کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه تنها ۱۱ روز کاری تا فرا رسیدن اربعین حسینی پیش‌رو داریم، افزود: تمامی همکاران ما در شیفت‌های کاری طولانی تا پایان شب و در روزهای تعطیل به صورت کشیک در حال آماده سازی، توزیع و ارسال گذرنامه‌های هموطنان هستند.
به گزارش «ایران» با وجود تمامی خدمات رسانی هایی که از طرف نهادهای مسئول در کشور در موضوع گذرنامه ویژه اربعین در حال انجام است، باز هم در مراکز خدمات رسانی از جمله  دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس+10) یا ادارات پست شاهد ازدحام جمعیت و حضور شمار کثیری از درخواست کنندگان گذرنامه هستیم، حالا زمان آن رسیده که در روزهای پایانی منتهی به اربعین حسینی ، اتاق فکری تشکیل شود تا بتوان در کمترین زمان ممکن، مشکلات زوار عزیز حسینی  را در خصوص این معضل حل کرد. جای آن دارد که با افزایش ساعات کاری و نظارت‌های لازم بر سازمان‌ها و ادارات ذیربط بتوان تمامی زائران اربعین را هرچه سریع‌تر رهسپار کربلای معلی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7998/22/625976/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها