اخبـــــار


مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:
عرضه اسپری‌های تنفسی به ۲ میلیون عدد افزایش یافت

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: عرضه اسپری‌های تنفسی از ۵۰۰ هزار واحد در شهریور به ۲ میلیون عدد در آبان ماه رسید و کسری‌ها با افزایش ظرفیت خطوط تولید جبران شد.
محمد پیکان‌پور به ایرنا، گفت: اخیراً کمبودهایی در زمینه اسپری‌های تنفسی سالبوتامول در بازار احساس می‌شد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مواد اولیه تولید این دارو در کشور تأمین و کسری‌ها با افزایش ظرفیت خطوط تولید جبران شد.
وی اظهار داشت: با افزایش تولید اسپری‌های تنفسی سالبوتامول در کشور، ظرفیت بازار از این دارو از ۵۰۰ هزار عدد در شهریور ماه به ۲ میلیون عدد در آبان ماه رسیده و نیاز بازار به‌طور کامل تأمین شده است.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: تولید و واردات سایر اسپری‌های تنفسی هم به حد قابل توجهی افزایش یافته به طوری که کارخانه‌های تولیدی به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند تا مشکلات هرچه سریعتر رفع شوند.
وی با تأکید بر اینکه هرگونه تغییر قیمت‌ روی اقلام فهرست رسمی داروهای کشور ابتدا توسط شرکت‌های بیمه‌گذار تحت پوشش قرار گرفته و سپس توسط شرکت‌های داروسازی اعمال می‌شود، گفت: چنانچه دارو با نسخه الکترونیک تهیه شود هیچ هزینه مازادی متوجه بیماران نخواهد شد.

۱۳ فوتی کرونا طی ۸ روز

 بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا ۵ آذر ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۲۶ نفر رسیده است. همچنین مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹، ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ نفر بوده است.
در عین حال بر اساس آمارهای وزارت بهداشت از شنبه هفته گذشته (۲۸ آبان ماه) تا شنبه هفته جاری (۵ آذرماه)، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است. همچنین آمار جانباختگان نیز طی این مدت ۱۳ نفر بوده است.
خوشبختانه از ابتدای پاندمی در کشور تاکنون، ۷ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. در حال حاضر نیز ۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون ۵۴ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۸۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در عین حال طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور نیز، در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز این بیماری نیست. سه شهرستان نیز در وضعیت نارنجی، ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. در زمینه تزریق واکسن کرونا نیز تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۱۰۶ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۱۷۲ نفر نیز دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۲۳۸ نفر نیز دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۸ هزار و ۵۱۶ دوز رسیده است.
ثبت دومین روز بدون فوتی کرونا در کشور 
این در حالی است که مانند روز 4 آذر در روز 5 آذر نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، هیچ بیماری در اثر کرونا فوت نکرد و طی 24 ساعت منتهی به روز گذشته ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۲۶ نفر از آنها بستری شدند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر عنوان کرد
نیاز پایتخت به ۷ هزار دستگاه اتوبوس

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش شهرداری تهران مبنی بر اورهال ۵۹۱ دستگاه اتوبوس فرسوده، بر ضرورت تطبیق اتوبوس‌های اورهال شده با گزارش شهرداری و تعمیر اساسی آنها تأکید کرد.
سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر تذکرات متعددی که به منظور رسیدگی ویژه به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در صحن شورا و جلسات تخصصی مطرح کرده است، افزود: انتظار می‌رود که شرکت واحد به وظایف خود به درستی عمل کرده و تعمیرات اتوبوس‌های فرسوده در سطح یک صورت گرفته باشد و اتوبوس‌های اورهال شده مطابق گزارش ارائه شده به شورا به چرخه حمل‌ونقل شهری اضافه شده باشند.
عضو شورای شهر تهران افزود: به‌ دلیل اینکه تغییر چندانی در بهبود وضعیت اتوبوسرانی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود، این امکان وجود دارد که اقدامات صورت گرفته تنها در سطوح پایین مانند رنگ و نقاشی اتوبوس‌ها باشد و تعمیرات اساسی آنها مانند قوای محرکه و موتور، انجام نشده باشد. در صورتی که پایتخت کشورمان نیازمند حداقل ۷ هزار دستگاه اتوبوس فعال است. در حال حاضر، تعداد اتوبوس‌های در حال تردد تهران، ۱۸۰۰ دستگاه اعلام شده است.همچنین ما با کمبود حداقل ۵ هزار دستگاه اتوبوس در تهران مواجه هستیم که با اورهال تعدادی از اتوبوس‌های موجود، می‌توانیم آنها را به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/4/634739/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها