اخبار


هیچ کمبودی در تأمین سوخت کشور وجود ندارد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچ کمبودی در تأمین سوخت کشور در هیچ‌یک از مناطق و نواحی زیرپوشش وجود ندارد و توزیع نفت‌گاز نیز روند مطلوب و روال عادی دارد. به گزارش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در این اطلاعیه آمده است: «به مردم عزیز کشورمان این اطمینان خاطر را می‌دهیم با ذخیره‌سازی مناسب، در حوزه توزیع سوخت به دوردست‌ترین نقاط و روستاهای کشور نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام تلاش کارکنان شرکت ملی پخش برای توزیع فرآورده به نحو احسن در حال انجام است، ضمن اینکه توازن تولید و مصرف نفت‌گاز در کشور روال عادی دارد و رانندگان خودروهای سنگین همانند سایر مصرف‌کنندگان فرآورده‌های نفتی مطابق با روال همیشگی و مبتنی بر میزان عملکرد خود که از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام می‌شود، از سهمیه متعارف بهره‌مند هستند.»

 
پیچیده‌ترین خط انتقال برق کشور تسهیل شد

خط انتقال برق کنگان به تلمبه‌خانه ۳ به‌عنوان یکی از سخت‌ترین خطوط سال‌های اخیر کشور، در طرح گوره – جاسک راه‌اندازی شد. به گزارش شرکت مهندسی و توسعه نفت، علی جعفرزاده، با اشاره به اتمام پروژه ۵۲ کیلومتری احداث خط انتقال برق تا تلمبه‌خانه شماره ۳ این خط لوله گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های بسیار پیچیده انتقال برق در سطح کشور به‌شمار می‌رود که به‌واسطه آن تعدادی از روستاهای محروم در این مسیر نیز به شبکه سراسری برق متصل شده یا دارای برق پایدار است. وی با تأکید بر اینکه برق مورد نیاز تلمبه‌خانه شماره ۳ خط لوله گوره - جاسک از پست برق کنگان تأمین می‌شود، افزود: تلمبه‌خانه شماره ۳ در روستای کورده و ۷۰ کیلومتری شهرستان جم واقع شده است. مجری طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک، ادامه داد: این خط انتقال برق به دو دلیل حائز اهمیت است، نخستین مورد این است که برق منطقه‌ای سال‌ها به‌دنبال احداث آن برای برق‌رسانی به روستاهای منطقه بود، اما به‌دلیل سخت بودن مسیر و دشواری کار مناقصه‌ای برای آن برگزار نمی‌شد یا در همان مراحل ابتدایی پیمانکاران به‌دلیل عبور خط از کوه‌های سخت مسیر از ادامه کار انصراف می‌دادند. جعفرزاده افزود: طراحی و تأمین کالا به‌طور کامل از سوی پیمانکاران و سازندگان ایرانی انجام شده و احداث آن حدود یک سال تکمیل و برق‌دار شده است که مدیران و کارشناسان سازمان برق منطقه‌ای این زمان را رکوردی عالی می‌دانند و اعتقاد دارند این پروژه بیش از سه سال زمان نیاز داشت که شرکت مهندسی و توسعه نفت موفق به انجام آن در چنین زمان کوتاهی شده‌ است.


یک میلیون کسری واحد مسکونی در شهر تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ضمن اعلام کسری یک میلیون واحد مسکونی در تهران، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق ۹ تا ۱۶ تهران به عنوان پرمخاطره‌ترین مناطق بافت فرسوده تهران ضروری است. «خلیل محبت خواه» اظهار داشت: با توجه به شرایط مخاطرات طبیعی پیرامون بافت شهر تهران به لحاظ سیل یا زلزله و همچنین تسهیلات و امکانات در نظر گرفته شده در بافت‌های فرسوده به لحاظ وام و یا بخشودگی‌های شهرداری و نظام مهندسی ضرورت نوسازی و ایمن‌سازی بافت‌ها طی فرآیند ساخت و ساز نهضت ملی مسکن بیش از پیش احساس می‌شود و باید جدی گرفته شود. محبت‌خواه ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده را در مناطق ۹ تا ۱۶ تهران به عنوان پر مخاطره ترین مناطق بافت فرسوده تهران ضروری و پر اهمیت برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه شاهد بدقولی‌های زیادی در پرداخت تسهیلات بانکی هستیم که انتظار ما از بانک‌ها این است تا به تعهدات خود در قبال پرداخت وام‌های نوسازی عمل کنند تا جریان تولید مسکن با اولویت بافت فرسوده متوقف نشود. محبت خواه بسته جدید تشویقی شهرداری تهران (شامل یک تا دو طبقه تراکم تشویقی) و عدم دریافت عوارض را بسیار کارآمد توصیف کرد و یادآور شد در حوزه نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده شهر تهران باید همه ارگان‌های ذیربط وارد صحنه شوند.

 
اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور تا پایان سال مالی ۱۴۰۱

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور راه‌آهن اردبیل- میانه را یکی از پنج پروژه اولویت‌دار دولت دانست و گفت: این پروژه با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور اجرا شده و تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد. خیرالله خادمی اظهار کرد: خط ریلی اردبیل- میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد همراه شده و با توجه به اینکه در بخش زیرسازی نیز ۹۲.۵ درصد پیشرفت را کسب کرده و در حال اتمام است، تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید. خادمی این مسیر ریلی را دارای ۲۸ کیلومتر تونل اعلام کرد و گفت: طولانی‌ترین پل ریلی کشور به طول ۴.۲ کیلومتر در این مسیر ساخته می‌شود. معاون وزیر راه و شهرسازی سرعت حمل بار در این مسیر ریلی را ۱۲۰ کیلومتر و سرعت سفرهای مسافری را ۱۶۰ کیلومتر اعلام کرد. خادمی گفت: ظرفیت جابه‌جایی مسافر از این خط ریلی در سال اول بهره‌برداری ۷۰۰ هزار نفر است و امکان انتقال ۹ هزار تن بار را نیز دارد.

 
کاهش زیان عملیاتی شرکت تراورس در دولت سیزدهم

رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی،با اعلام اینکه زیان عملیاتی شرکت تراورس از منفی ۵۰ میلیارد تومان به منفی ۱۳ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است، گفت: خارج کردن نام این شرکت از لیست واگذاری سازمان خصوصی‌سازی راهکار بهبود شرایط این شرکت است.  «مهدی نورایی» بیان کرد: با توجه به بررسی عملکرد و صورت‌های مالی شرکت نکات ذیل قابل توجه است: زیان عملیاتی شرکت از منفی ۵۰ میلیارد تومان به منفی ۱۳ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است که نشان دهنده بهبود وضعیت کلی شرکت است. از طرفی زیان ناخالص شرکت نیز از منفی ۵۶ میلیارد تومان، به مثبت ۲ میلیون تومان رسیده است که شروع روند مثبت شرکت را نشان می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/14/634768/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها