مسمومیت مرموز 252 دانشجویدانشگاه صنعتی اصفهان


گروه حوادث/ مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان از کاهش مشکلات گوارشی برخی دانشجویان این مرکز و کنترل وضعیت بهداشتی بخش‌های مختلف دانشگاه خبر داد.
به گزارش کانال اطلاع‌رسانی دانشگاه صنعتی اصفهان، کاوه ضیایی در این باره گفت: از روز چهارشنبه هفته گذشته  تعدادی از دانشگاهیان با علائم تب و مشکلات گوارشی به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه کردند. در بررسی‌های اولیه از مراجعان توسط پزشکان مرکز بهداشت و درمان، احتمال شیوع بیماری ویروسی یا مسمومیت غذایی مورد بررسی قرار گرفت که تشخیص اولیه پزشکان مرکز بهداشت شیوع بیماری ویروسی بوده است.
ضیایی افزود: در بین افراد مبتلا، علائم شدید تا خفیف دیده شده است با این حال وضعیت سلامتی دانشجویانی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، رو به بهبود است.
 یکی از دانشجویان این دانشگاه به خبرنگار ایسنا گفت:  قبلاً نیز  شاهد چنین اتفاقی در دانشگاه صنعتی اصفهان بودیم. این آلودگی وارد دانشگاه شده و تعداد زیادی از دانشجویان را درگیر کرده بود؛ اما سؤال این است چرا باید شاهد چنین اتفاقی در این دانشگاه باشیم؟ زمانی که در اردیبهشت‌ماه تعداد زیادی از دانشجویان حال‌شان بد شد، تنها پاسخی که شنیدیم این بود که این موضوع در پادگان‌ها و مکان‌های دیگری هم اتفاق افتاده، دانشگاه هم مثل دیگر مکان‌هااست، بهداشت را رعایت کنید!
این دانشجو در ارتباط با تعداد دانشجویان مسموم شده، ادامه داد: به نقل از بهداری دانشگاه، تعداد افرادی که تا جمعه ساعت ۲ بعد از ظهر به دلیل این مشکل، ویزیت شده‌اند، ۲۵۲ نفر بوده است و تعداد ۵۰ نفر هم خدمات اورژانسی دریافت کرده‌اند، این در حالی است که برخی خبرگزاری‌ها و مسئولین دانشگاه، تعداد مبتلایان را ۶۰ نفر اعلام می‌کنند.
سعید مستأجران، مدیر روابط عمومی این دانشگاه در همین رابطه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چند روز اخیر، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی با علائم تب و مشکلات گوارشی از جمله اسهال و استفراغ به مرکز بهداشت این دانشگاه مراجعه کرده‌اند. به دلیل افزایش مراجعه کنندگان، مرکز مبارزه با بیماری‌های عفونی بهداشت استان، برای پیشگیری از گسترش این بیماری، درخواست نمونه‌برداری کرده و نیز اقدامات اولیه را انجام داده‌اند. وی در ارتباط با نظر برخی از دانشجویان، مبنی بر مسمومیت غذایی حاصل از مصرف غذای سلف دانشگاه، خاطرنشان کرد: اینکه این اتفاق ناشی از مسمومیت غذایی باشد، هنوز محرز نشده است. 
مستأجران ادامه داد: بحث اینکه منشأ این بیماری، آلودگی آب باشد، به‌طور کلی منتفی است. ظاهراً این وضعیت ناشی از یک بیماری ویروسی است و این بیماری ویروسی امکان انتقال از هر چیزی را دارد. کارشناسان در حال پیگیری هستند تا دلیل این بیماری مشخص شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: تنها کسانی که غذای سلف دانشگاه را مصرف کرده‌اند، دچار این بیماری نشده‌اند. در میان مراجعه کنندگان، کسانی هم بوده‌اند که غذای سلف را مصرف نکرده‌اند. در بیمارستان ۹ دی خمینی‌شهر، مراجعاتی با همین علائم گزارش شده است. همچنین از پرسنل دانشگاه در کوی اساتید و کوی کارمندان هم افرادی درگیر این بیماری شده‌اند، در حالی که این افراد غذای سلف را مصرف نمی‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/15/634772/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها