ایران در ایران


دلیل کمبود مرغ در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

یاسوج - معضل کمبود و نبود مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به داستان ادامه‌داری در این استان تبدیل شده و بارها برای رفع آن مسئولان تصمیمات مختلفی در نظر گرفته‌اند که تنها برای مقطع زمانی کوتاهی مفید بوده ولی تاکنون نسخه درمانگری برای آن پیچیده نشده است.
به گفته متولیان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در شش سال گذشته مجوز احداث مرغداری از مرکز به استان داده نشده بود و این موضوع موجب کاهش تولید و جوجه ریزی شده است و این مهم سبب شده تا همیشه پای استان در تأمین مرغ برای مردم و مسافران به شهرهای مختلف آن بلغزد. به گزارش تسنیم، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 مرغداری راکد در استان وجود دارد و چنانچه فعال شوند مشکل تولید مرغ در استان وجود نخواهد داشت و افزایش تولید گوشت مرغ را هم در پی خواهد داشت. رضا بهنام‌پور با اشاره به اینکه تعداد مرغداری‌های استان 146 مورد بوده که تنها 116 مورد از این تعداد فعال است، افزود: 20 مرغداری راکد قابل احیا در استان وجود دارد و 10 مرغداری دیگر غیر قابل احیا هستند که به خاطر مسائل زیست محیطی و مشکلات بهداشتی گواهی بهداشتی آنها تمدید نمی‌شود. وی افزود: اگر این متقاضیان خواهان گرفتن مجوز برای مرغداری خود باشند می‌توانند برای مکان دیگری مجوز بگیرند. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طبق برنامه سال 1395 تا 1400مجوز تأسیس مرغداری ممنوع بود و سال جاری آزاد شد اما تسهیلات بانکی منوط به 70 درصد پیشرفت فیزیکی مرغداری است و 30 درصد دیگر را تسهیلات می‌گیرند. بهنام‌پور تصریح کرد: متقاضیان این شرایط را دشوار می‌دانند که در این باره نامه‌نگاری انجام شده که استان کهگیلویه و بویراحمد این شرایط را ندارد و علی‌رغم 34 مجوز در دست مردم اما تسهیلات نیست. 

آغاز ثبت‌ نام برای ساماندهی وانت‌بارهای فروش میوه در تبریز

تبریز - معاون خدمات شهری شهرداری تبریز از آغاز طرح ساماندهی و تعیین محل وانت‌بارهای فروش میوه در سطح شهر تبریز خبر داد.
به گزارش شهرداری تبریز، جواد صدیقی با اشاره به صدور اطلاعیه در خصوص ساماندهی و تعیین محل استقرار وانت بارهای فروش میوه گفت:  شهرداری تبریز اقدام به ثبت‌ نام و ساماندهی وانت‌بارها می‌کند.  وی با اشاره به مهلت ۱۰ روزه برای ثبت‌ نام صاحبان وانت‌بار در این طرح افزود: در راستای پاسخگویی به درخواست‌های مکرر شهروندان تبریز در خصوص رفع سد معبر وانت‌بارها و تعیین تکلیف آنها این اقدام صورت گرفته است و با ثبت‌نام و جانمایی وانت‌بارها به‌دنبال رفع سد معبر و حل این معضل هستیم. صدیقی، با دعوت از صاحبان وانت‌بار برای ثبت‌نام و تعیین محل استقرار در این طرح گفت: در صورت عدم مراجعه مالکان خودرو در زمان مقرر در برابر مقررات و ضوابط شهرداری، نسبت به جمع‌آوری و تحویل خودرو به پارکینگ اقدام خواهد شد. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/16/634776/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها